Už nějaký pátek přemýšlím o závodění.

Dobrý den, už nějaký pátek přemýšlím o závodění. Mám na mysli rally a nebo závody do vrchu, klasické okruhy mě tolik nelákají. O voze mam vcelku jasno a to 318is E30. Vím že auto už je zastaralé ale s ohledem na skutečnost že na špičku nebudu mit nikdy ani v ničem tak mě přijde tahle alternativa jako finančně zvladatelná a doufám že i snad dostatečně zábavná. V sérii má is už slušně výkonný motor takže jeho si není tolik třeba všímat ale napadla mě silnější brzdová soustava, stavitelné tlumiče, sportvní volant a sedačky s 5ti bodovými pásy a samozřejmě klec. Chtěl jsem se zeptat na váš názor, zda-li to je reálné a jaké sou vaše zkušenosti s takovými koníčky. Na googlu sem hledal ale nenašel sem skoro nic ohledě specifikací různých kategorií. Popřípadě jaké další nápady a připomínky máte ohledně takovéhleho sranda závodění. Mockrát děkuji za odpověď a taky za výbornou práci kterou zde na serveru děláte.

Odpověď

Stará trojková BMW E30 jsou ideálním nástrojem na závodnické začátky. S kamarádem jsme kdysi koupili oprýskanou 325i na blbnutí a amatérské závody a za ty peníze (20 tisíc) nám to přišlo jako dar z nebes. Lepší nástroj na vybouření pubertálních potřeb neseženete.Pokud to myslíte opravdu vážně a ne jen rekreačně, budete muset investovat dost peněz do bezpečnostní výbavy (klec, přilba, kombinéza, hasící přístroj) a do základního nářadí pro rychlý servis. Povinné specifikace se pro jednotlivé podniky a druhy závodů liší, ale základní bezpečnostní prvky jsou nutné skoro všude. A hlavně jsou v autě ve vašem zájmu...Rozmyslete se ale, kterým podnikům se chcete věnovat. Pro rally, okruhy i závody do vrchu automobil vyžaduje různá nastavení a pro začátek by bylo finančně a hlavně časově dost náročné ladit auto jeden víkend na vrchářský závod a druhý pro rally na šotolině. A uznejte, že řídit lehké BMW mimo asfalt, mezi stromy a kameny, je velmi veliká výzva.A ještě jedna rada ohledně nastavení auta z vlastní zkušenosti: výkon je na nic, když ho neumíte přenést na vozovku. Proto místo nákladného dolování deseti dvaceti koní kupte nastavitelný podvozek, pořádné brzdy a kvalitní gumy. Tím naženete mnohem více času, než by si člověk myslel. A samosvorný diferenciál také nebude od věci. Držíme palce.

17.9.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist