Stále spekuluji s otázkou kolem úspory

Dobrý den, stále spekuluji s otázkou kolem úspory paliva při jízdě skopce – zda je úspornější jet skopce se zařazeným rychlostním stupněm (kdy je sice přívod paliva zastaven, ale brzdím motorem a o to dřív budu muset pod kopcem opět sešlápnout plyn) nebo nechat motor točit na volnoběh (palivo sice do motoru teče, ale díky odpadnutí brzdění motorem dojedu dál). Vycházím-li z teoretických fyzikálních zákonů, vychází mi, že je potřeba méně energie, nechá-li se motor točit na volnoběh (byť do něj teče palivo)na 800 otáček, než ho přes převodovku točit na 2 500 otáček, čímž ztrácím kinetickou energii, která by se mi pod kopcem mohla hodit. Ale jak píšu, to je pouhopustá teorie. Je praxe jiná?Díky za odpověď

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist