autoweb.cz > Autoporadna > Právní poradna > Reklamace čelního skla
Reklamace čelního skla
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně reklamace poničeného čelního skla – poničeno škrabkou zakoupenou na benzince, škrabáno pouze 2x a viditelné množství škrábanců, nadále již používán rozmrazovač skel.
Vůz VW GolfVII, zakoupen 7/2014 jako předváděcí vůz, cena téměř 500.000.-Kč, auto financované přes Škofin, smlouva zahrnuje prodlouženou 4 letou záruku na auto.
Jak píši, auto má viditelné množství škrábanců, reklamováno u prodejce, který sám po vyzkoušení škrabky konstatoval, že to ještě neviděl(ihned další škrábance), ale že na sklo se žádná záruka nevztahuje, vyrábí ho jiná firma a do vozů VW se pouze montuje, prý je reklamace nemožná a právně nevymahatelná. Hlava mi to nebere, zda je to opravdu nenárokovatelné, auto tvoří celek a pokud je sklo viditelně závadné, přece by měl vzniknout nějaký nárok na náhradu nebo výměnu? Lze nějak poradit na základě těchto pár informací, zda se pustit do právních tahanic – žádný konkrétní papír v ruce nemám, vše proběhlo ústní formou.
Děkuji a přeji hezký den. D.K.
Odpověď
Reklamovat lze samozřejmě kteroukoliv část vozidla, pokud je vadná, ale otázka zní jinak – je vadné to sklo nebo ta škrabka? Já bych doporučil koupit jiné škrabky a pokud sklo nebude poškrábané, tak je vada ve škrabce. Pokud bude, tak ve skle a podle toho směřoval uplatnění svých nároků.