autoweb.cz > Autoporadna > Právní poradna > Postup jednání v autoservisu
Postup jednání v autoservisu
Dobrý den pane doktore Berane, omlouvám se ,že se ozývám až nyní. K mému dotazu z29.7.2013 18:41. Auto je ojeté r.v. 2008 Suzuki GV 1.9 DDIs koupené nové u prodejce Cano – Car Brno, kde požaduji provedení opravy. Autoservis řeší opravy stylem pokus omyl a tvrdí, že postupují dle manuálu importéra s žádným výsledkem. Pokaždé tvrdí, že se musí vyměnit nějaká součástka po jejíž výměně závada zůstává. (PDF filtr cena s montáží 85 000 Kč) Děkuji za odpověď přeji hezký den Kuja Břetislav
Odpověď
Servis má právo pouze na ty náklady, které účelně vynaložil. Pokud to "neumí" a zcela naslepo a neúčelně hledají a zkoušejí, tak na takové náklady nárok nemají. Samozřejmě najít tu hranici není vždy snadné a celé je to o tom, jestli by se standardními znalostmi o daném vozidlu měl postup vypadat takto nebo ne.
Pokud by ta závada odstraněna nebyla, reklamoval bych tu opravu tak dlouho, dokud by ji neodstranili + samozřejmě náklady na zbytečně odstraněnou součástku požadoval zpět.