Pane Žáku, jaký máte názor na

Dobrý den, pane Žáku, jaký máte názor na používání aditiv do benzínu? Pokud jde o naftu, zvlášť CR motory, je to asi doporučeníhodné, ale co právě benzín? Mám konkrétně na mysli přípravek VIF benzin aditiv od rakouské Langchemie, která údajně dodává vlastně totožná aditiva ve velkém i Benzině pro přípravu benzínu Verva. Mám atmosférický boxer Subaru, najeto 70 tis. km, ale ono rozřešení bude asi obecně platné pro všechny benzinové motory. Co je podle Vás nejlepší – aditivaci neřešit a krmit auto obyčejným Naturalem 95, nebo brát drahé prémiové benzíny (Verva, Carerra, VP Racing) aditivované už od výrobce/dodavatele a nebo si sám dle návodu k použití aditivovat standardní Natural 95 od vcelku renomovanějších pump (třeba s Pečetí kvality) VIFem (finančně asi zlatá střední cesta). Má poslední varianta pro motor skutečně svůj význam (ochrana motoru, výkon, spotřeba), nebo si člověk kupuje jen placebo efekt a VIF motoru nijak neublíží, ale ani viditelně nepomůže? Díky předem za názor, byť jenom subjektivní a nepodepřený přesnými technickými daty.

Odpověď

To je zajímavý dotaz. Osobně s aditivy do benzínu zkušenost nemám, ale slyšel jsem, že aditivum nezvyšuje ani tak výkon, jako spíše pomáhá eliminovat negativní vliv vyššího podílu biosložky v benzínu, což je nyní docela aktuální. Pomáhá redukovat tzv. zakarbonování a rozpouští usazeniny. Funguje tedy podobně jako V-Power od Shellu a další. Efekt poznáte při dlouhodobém používání a hlavně u namáhaných vysokootáčkových motorů s přímým vstřikem paliva a vysokou kompresí. Třeba motorům FSI a TFSI od Volkswagenu nebo jiným downsizovaným přebuzeným jednotkám vysokooktanový benzín a aditiva prospějí, ale starý nízkoobrátkový motor s velkým objemem a nízkou kompresí jich moc nevyužije. Rozhodně mu ale aditivum neuškodí a může pomoci pročistit aspoň sací kanály, spalovací komoru a udržovat motor v kondici. Rozhodně by ale kvalitní aditivum nemělo motoru ublížit, když už nepřinese okamžitě vyšší výkon a nižší spotřebu, čímž se výrobci přípravků ohání. Z dlouhodobého hlediska by ale motor měl pracovat lépe. Musíte si tedy spočítat, zda se vám vyplatí lít aditivum do obyčejného benzínu nebo rovnou kupovat aditivovaný vysokooktanový.

13.4.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist