oprava v servisu

Dobrý den ,vážený p. doktore ,ráda bych Vás poprosila o pomoc s problematikou oprav voz. v servisu ,pročetla jsem Váš článek Práva a povinnosti při opravě vozu v servisu, zadržovací právo – 1. část ,v němž citujete obč. zákoník ,ale nevím který ,mám problém ,který tady popisujete aviz. kopíruji Váš text,který by mě mohl pomoci“Toto ustanovení dává možnost objednateli kdykoliv opravu vozidla zrušit a dát do opravy do jiného servisu, např. proto, že je nespokojen s kvalitou, dobou, jednáním apod. Je však povinen uhradit již účelně vynaložené náklady (tj. např. cenu za práci již účelně vynaloženou). Pokud si ale např. servis neví s opravou rady, trvá jim to, nejsou schopni problém zjistit a vadu odstranit a objednateli dojde trpělivost a chce to dát jinam, kde jsou schopnější, tak původní servis nemůže chtít náklady, které nevynaložil účelně, tzn. tak, aby dosáhl účelu smlouvy, tj. vadu zjistil a odstranil. Pokud se bude jednat o servis, který rozdělá zcela neúčelně celé vozidlo, protože po odborné stránce nemá kapacitu zjistit vadu v obvyklém čase a při vynaložení obvyklých nákladů, NEMÁ nárok na úhradu takových nákladů, které vznikly např. tím, že se servis na autě zákazníka „učil“.Cenu „neschopnosti“ servisu zákazník samozřejmě hradit nemusí.(jedná se převážně o citace z občanského zákoníku):JUDr. Tomáš Beran.
Syn dal motocykl do opravy ,v servisu byl 2 měsíce ,vadu nezjistili,tudíž neopravili,do servisu jsme přivezli nepojízdný a ve stéjném stavu jsme včera vyzvedli ,není na něm žádný nový díl ,vše je jak bylo ,uhradila jsem zálohu 8000 na nákup dílů ,včera mi byla spolu s motocyklem vrácena částka 5000 ,s tím ,že za práci si zhotovitel nechal 3000kč. Během 2 měs. jsme servis kontaktovali 2x týdně ,telefonicky i osobně ,jednání ze str. servisu se mi nelíbilo ,většinou info: objednám díl ,nedošel díl ,nevím, došel špatný díl..nemůžu najít vadu ,zkusím to a tamto.. už nevolejte..atd.Nesouhlasím s tím ,že mám ,za nic, platit 3tis.Jak se mohu bránit a zbylou částku požadovat zpět? Velmi děkuji za Vaši pomoc. zitaholubova@gmail.com

Odpověď

Tak, že budete argumentovat, že na ty 3 tisíce nemají nárok, protože se nejednalo o „účelně vynaložené náklady“.

26.8.2015 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist