autoweb.cz > Autoporadna > Právní poradna > Obracím se na vás se skutečně
Obracím se na vás se skutečně
Dobrý den, obracím se na Vás se skutečně zoufalou situací, kterou bych se chtěl pokusit do(vy)řešit. Před 6ti lety jsem od autobazaru (který se posléze vyjádřil jako zprostředkovatel) kupoval osobní automobil Škoda Fabia MPi. Po několika měsících od koupě se u vozu začaly projevovat závady, vozidlo jsem tedy nechal prověřit a servisem mi bylo sděleno hned několik závad (rozporů s kupní smlouvou). Vzhledem k tomu, že se jednalo a vady, kvůli kterým ztrácí vůz na hodnotě (přeražené VIN číslo a ujištění že vozidlo nebylo havarované i přes to že bylo), neváhal jsem a kontaktoval majitele. Po výměně asi tří korespondencí jsem s žádostí o slevu ani odstoupení od kupní smlouvy neuspěl, navíc mě zkontaktoval právník, na kterého se prodejce obrátil a který mně sdělil, že s klientem odmítají reagovat na mé výzvy o odstoupení kupní smlouvy. Tato situace mě velmi zarazila, respektive vystrašila a dále jsem ji již neřešil a vozidlo nechal ve svém vlastnictví. Výměna korespondence proběhla asi 5měsíců od prodeje (koupě vozu) a poslední dopis od právníka prodejce mi přišel asi 7 měsíců od prodeje. Důvod proč se o celou situaci zajímám takto zpětně je jednoznačný. Na vozidle se objevilo pár dalších závad, až nakonec skončilo v servisu, kde mně mimo jiné bylo sděleno, že kostra vozidla je dle jejich vyjádření složena ze tří částí a ještě ke všemu je přední část z dieselového vozu. A právě toto mě dovedlo až sem. Rád bych se zeptal, jestli je tato situace i po tak dlouhé době nějakým způsobem ještě řešitelná (dle zákona jsem si vědom, že mohu reklamaci uplatnit maximálně do dvou let od koupě vozu, což jsem tenkrát také udělal, jen jsem reklamaci nedotáhl do konce) a jestli mi doporučíte obrátit se na advokátní kancelář. Děkuji za odpověď, Milan
Odpověď
Teď už jsou všechny lhůty dávno pryč, teď už s tím neuděláte.