Obracím se na vás s prosbou

Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou o radu, protože celý případ je docela komplikovaný, takže nevím, jak postupovat, popřípadě jaké jsou mé možnosti a má práva.Před cca 3 měsíci jsem kupoval ojeté auto. Cena se zdála adekvátní(srovnával jsem s cenami podobných aut v Německu) a auto se mi velmi líbilo, přesto jsem ho nechal prověřit(po dlouhém přemlouvání nepříjemného prodejce v bazaru) u nejmenovaného renomovaného dealera (největšího oné značky v ČR). Udělali předprodejní prohlídku – byl jsem u ní – u auta bylo spousta mechaniků a všichni se shodovali, že je auto v naprostém pořádku a nakonec jsem dostal vyjádření, že auto odpovídá stáří i najetým kilometrům (r.v. 2006 a najeto při prodeji 14 tis. km). Auto jsem tedy,s klidným svědomím, že je vše v pořádku, koupil.Hned druhý den, však něco prasklo a najednou bylo auto nepojízdné. Patřičně rozzlobený jsem volal "do" onoho dealera a tam mi soudě podle vzniklé závady řekli, že je možné, že auto bylo BOURANÉ!. A že bohužel v rámci záruky (plné a prodloužené na 5 let, kterou auto má) nemohou závadu bezplatně odstranit. Byl jsem tedy nucen obrátit se zpět na prodejce bazaru, se kterým bych nejraději už nikdy nejednal.Nakonec po dalších rozčilených jednáních, prodejce v bazaru souhlasil, že na vlastní náklady odveze vůz do Německa, kde ho u jeho známého dealera bezplatně opraví. Tak se skutečně stalo( Do Německa jsem však musel jet na vlastní náklady a zpět s autem do Čech také). K opravenému autu mi v Něměcku bylo řečeno, že ona závada vznikla nejspíš jako následek předchozí nehody automobilu ( při nehodě byla prý poškozena táhla řazení, která po koupi vozu praskla). Tehdy jsem se vlastně dozvěděl, že auto bylo bouráno – když už měl prodejce peníze hezky v suchu. Tímpádem mi bylo jasné, že jsem mu zaplatil víc, než bych zaplatil, kdybych byl věděl, že auto bylo bourané. Tím to ale bohužel pro mě nekončí. Auto bylo bourané zepředu, jak jsem později zjistil, byla mu vyměněna kapota, přední nárazník a bůhví co ještě. Kapota je špatně slícovaná a úplně nedoléhá, v důsledku čehož se zohýbal zámek kapoty a nyní nefunguje jak má. Pokoušel jsem se dát to nějak spravit – po zkušenostech s oficiálním Dealerem i oním autobazarem jsem dal auto raději jinam, protože už jim nevěřím. A tam zjistili, že ona oprava po bouračče není provedena dobře. Pro Vaší představu – věci do sebe nezapadají jak by měly, jednotlivé díly jsou uvolněné a dá se s nimi snadno hýbat – tak, jak by to u nebouraného vozu rozhodně být němělo. Například také zjistili, že pod nárazníkem chybí výztužná pěna, která není zrovna levná a prodává se pouze originální od výrobce. Auto si chci nechat, ale mám velký vztek na onoho dealera i na prodejce( majitele ) onoho autobazaru, protože mě všichni podvedli. U auta stále není několik věcí v pořádku (zámek kapoty,pěna pod nárazníkem, slícování jednotlivých dílů). Jaké jsou v tomto případě moje možnosti a práva? Mohu požadovat odškodnění od Dealera za to, že nepoznal vady na autě? Nebo vrácení části peněz od Majitele autobazaru, protože mě podvedl? A kdo má povinnost mi vůz uvézt do pořádku? Předem Vám mockrát děkuji za odpověd,celá situace mi stále dělá starosti a chtěl bych to už nějak vyřešit

Odpověď

Neuvedení skutečnosti, že vozidlo bylo bourané, může být důvodem pro zrušení smlouvy pro omyl.

12.7.2008 6:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist