Nemám dotaz, ale spíše několik připomínek.

Dobrý den.nemám dotaz, ale spíše několik připomínek. Přečetl jsem si pár posledních dotazů k tuningu a odpovědí na ně a našel jsem tam několik nepřesností.Takže to vezmu nějak pořadě:K tuningu podvozků a motorů.Podle mého názoru je to dost často dost děs. V továrně tým zkušených techniků a zkušebních jezdců, vybavených kromě letitých zkušeností i dokonalou měřící technikou vytvoří jakýsi pokus o optimální kompromis, který má dávat co nejlepší vlastnosti automobilu pro uvažovanou cílovou skupinu zákazníků. Potom přijde nějaký amatér (promiňte mi to označení, ale jiné mne teď nenapadá) bez čehokoli výše uvedeného a pokusí se z "nákupní tašky na kolech" udělat závodničku. Čím začne? Třeba vrazí pořádné podložky pod kola. Čeho tím dosáhne:1) Výrazně zvětší namáhání čepů kol a ložisek a tím i radikálně sníží jejich životnost včetně rizika možného ulomení kola.2) Výrazně změní geometrii přední nápravy – především původní negativní poloměr rejdu změní na pozitivni – výsledek: při brzdění nebo akceleraci na povrchu s nestejnou adhezí (třeba s pravými koly na krajnici) se auto s neg. poloměrem rejdu snaží řídit proti silám, vyvolaných rozdílem adheze a vozidlo stabilizuje, při pozitivním působí souhlasně s nimi a směrovou odchylku vozu zesilují!Jak je zřejmé, je to mírně řečeno o zdraví, bohužel nejen řidiče "vylepšeného" vozu, ale bohužel i jeho okolí, tedy nás všech. K úpravě výfukůTady je riziko naštěstí menší. Zvýšená produkce škodlivin nás přecejen tak bezprostředně neohrožuje. Ale k vlastní úpravě – zvýšení průchodnosti výfuku libovolnou metodou. Je to nesmysl, pokud požadovaným efektem není jen "sportovní" zvuk auta, a pokud současně nedojde i ke změně vačkových hřídelů. Tyto dvě části jsou totiž spolu úzce funkčně svázány a sladěny. Pokud dojde ke změně výfuku bez vaček, dochází k zvýšenému úniku směsi ze spalovacího prostoru do výfuku. Takže efektem je hlavně zvýšená spotřeba a produkce škodlivin. Vliv na výkon je podle odbornosti úpravy (nebo štěstí úpravce) zanedbatelný nebo spíše také negativní. Subjektivní pocit že "to" lépe jede je asi stejný efekt, jako že se vám zdá, že auto lépe jede když svítí sluníčko… Je to záležitost psychyky, nikoli výkonu motoru.Co poradím? Je to smutné, ale zasahovat do podvozku a motoru by měl v každém případě jen odborník s patřičnými znalostmi a vybavením. Pro laiky tak zůstává jen možnost estetických úprav, kdy při použití schválených dílů ryskujete jen urážku vkusu okolí.Hezký denIgor Hrnčíř

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist