Nedávno som mal "internetovu rozpravu" na

Nedávno som mal "internetovu rozpravu" na jednom fore. otazka bola polozena takto: je do limuzíny ako je bmw7 lex LS S class a podobne vhodnejsí benzín, nafta alebo hybrid? Hrozne teoreticka otazka. Tusím jediný som v tej diskusii zastaval hybridný pohon. Sám jazdím na bmw 530D ale chcem prejst na lexa a jeho hybrid. Takže ktorý pohon by si volil ty?? Dakujem

Odpověď

Ano, ta otázka je skutečně velmi teoretická. Odpověď totiž závisí čistě na nátuře majitele.Moderní diesely jsou na výši, mají spoustu točivého momentu a poměrně nízkou spotřebu. Na druhou stranu, když si budu kupovat S-class, spotřeba mě asi zrovna pálit nebude. V té situaci bych opravdu volil raději benzín, už kvůli tomu, že má (při těch vzácných příležitostech, kdy ho uvnitř uslyšíte) přece jen vytříbenější zvuk. Přece jen, takový Phantom se asi "v naftě" nevyrábí jen tak pro nic za nic. Podmínkou je ale dost velký motor, tedy většinou V8 a výš, který objemem dožene točivý moment turbodieselu.Hádám, že nafťáky se budou objevovat především u služebních limuzín, zámožnější podnikatelé půjdou do benzínu.A hybrid? S LS600h jsem zatím zkušenost neměl, ale v GS450h jsem si ověřil, že je to velmi promakaný a navýsost účinný systém. GS je ve své třídě autem, které dokáže nabídnout zdaleka nejlepší kompromis mezi tichem, pružností, kultivovaností a spotřebou. A navíc má skvělé stereo a jeho design mi sedí.Vzhledem k tomu, že LS bude zřejmě ještě o kousek dál, je dost možné, že by to byla i moje volba.Nesmíme ovšem zapomenout na jednu důležitou věc: hybridy jsou zatím pořád docela horká novinka. Ještě neuplynulo dost doby, aby se daly prohlásit za prověřeně spolehlivé. Zajímá mě především, jak si povedou akumulátory a jejich životnost. Případně jak moc krvavé budou náklady na jejich údržbu. Ale to nám prostě řekne až čas.

8.12.2006 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist