Kruhový objezd, přednost

Zdravím, pane doktore. Jak to vlastně je skutečně s kruhovým objezdem? Vídám často názory, že pokud bude jedno auto dříve na kruhovém objezdu než auto druhé (které vjíždí o odbočku dříve), které jede o poznání rychleji a dojde k jeho ohrožení, je to v souladu s předpisy? Někteří řidiči, např. autobusů vyčkávájí na prázdném pruhovém objezdu, když vidí, že zleva se na něj chystají vjet auta a kdyby na kruhový objezd vjel, tak by ta auta donutil téměř zastavit kvůli svému dlouhému zadku (hlavně kloubové autobusy). Teď jsem zase měl situaci, kdy řidič vjel na kruhový objezd sice dříve, ale ohrozil tím rychlejší vozidlo, které na kruhový objezd teprve vjíždělo.

Jak to tedy ve skutečnosti je?

Odpověď

Je to tak, jak píšete. Pokud je ten autobus nebo nákladní auto dlouhý/dlouhé, tak tam vjet nesmí, ale fakticky se setkáte s opakem. Při vjíždění na objezd je nutné (zpravidla je tam značka) dát přednost, tj. nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.

23.2.2015 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist