Kdo zaplatí opravu?

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás, zajímá mě věc, která se týká asi každého, kdo jezdí s vozidlem na STK a emise. Při měření emisí technik túruje motor až téměř nebo úplně do červených otáček – přitom v normálním provozu se na takto vysoké otáčky přece nejezdí. Asi to tedy nedělá pro svoji zábavu, ale proto, že se mu tyto pokyny objevují na monitoru. Nevím, k čemu je užitečné zjišt’ovat, jak moc vozidlo škodí životnímu prostředí při otáčkách, na které vozidlo nikdy nejede, ale o to mi zde v právní poradně samozřejmě nejde. Můj dotaz je tento: Jestliže se při takovémto zbytečném týrání motoru vyskytne v tom motoru nějaká závada, tak kdo zaplatí opravu? Děkuji za odpověd‘. Honza

Odpověď

Aby bylo možné uplatnit nárok na náhradu škody, muselo by dojít k porušení povinnosti. Pokud je vytáčení (předpokládám, že na provozní teplotu zahřátého) motoru součástí postupu při měření emisí, tak to není porušení povinností a tedy ani nikdo neodpovídá za škodu tím způsobenou (k žádné by ani dojít nemělo), takže pokud by k závadě došlo a byl dodržen předepsaný postup, tak STK za škodu neodpovídá, protože plní zákonnou povinnost.

11.4.2016 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist