Chtěl bych se naučit opravdu dobře

Dobrý den,chtěl bych se naučit opravdu dobře řídit a porozumět fungování auta. Proto se poohlížím po vhodném autě orientovaném na řidiče do 300 tis, ale narovinu říkám, že nejsem zrovna fanoušek zadokolek. V hledáčku mám Focus RS první generace nebo Mazdu MX-5 min. generace. Můžete mi prosím napsat váš názor na tyto dvě auta, případně doporučit jiné, které by Vás napadlo? Díky.

Odpověď

Obávám se, že zadokolka je to jediné správné řašení, jak pochopit chování auta v limitních situacích a jak se naučit řídit. Nakonec, až zadokolku zvládnete, zjistíte, že je to vlastně nejlepší koncepce pohonu a už nebudete chtít jinak.Mazda MX-5 je velmi dobrý nápad a pokud si vyberete model druhé generace, dostanete velmi spolehlivé a povedené auto. Jen nesmíte měřit dva metry, jinak se do ní prostě nevejdete.Focus RS minulé generace pod 300 000 korun těžko koupíte, a když už, tak rozhodně ne ten, který by nevyžadoval další drahé investice. A je ho provozní náklady? To už si radši kupte Porsche 911...Dalším řešením je některý ze starších bavoráků, třeba BMW 328i E36, ze kterého postavíte i okruhový stroj. Nebo Nissan 200SX, ten vás zas naučí, jak správně jezdit dveřmi napřed...Než ale začnete s podobným autem bláznit, určitě si domluvte několik lekcí školy smyku a navštivte některý z volných okruhových dnů. Takové akce vám dají milionkrát víc, než jedna rychlá jízda po okresce mezi stromy a ostatními auty. Proto bych na začátek šel do té Mazdy MX-5. Má rozumný použitelný výkon, nízké provozní a servisní náklady a hlavně vás opravdu zapojí do děje a "vysvětlí" vám základy pokročilého ovládání auta. Je to sice zadokolka, ale naprosto božská.Z předokolek pak ještě přichází v úvahu Peugeot 309 GTI16 nebo Renault Clio Sport. Ale, abych byl upřímný, radši bych se učil v zadokolce.

1.10.2009 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist