Ahoj, přemýšlel jsem, zda má křídlo

Ahoj, přemýšlel jsem, zda má křídlo na kufru např. u Octavie II RS vůbec nějaký smysl nebo jde jenom o odlišení vzhledu vozu. Díky za reakci.

Odpověď

To je dobrá úvaha... :-) I když vám bude mnoho lidí tvrdit, že to křídlo zvyšuje přítlak, je tam jen a pouze kvůli vzhledu. Přeci musíte pořádně odlišit obyčejnou Octavii 1.9 TDI od nejsportovnějšího modelu v nabídce... Nemůžeme to ale automobilce vyčítat, protože "být sportovní" je prostě v módě.Přítlačná křídla mají význam na autech jako Porsche 911 GT2 nebo Nissan GT-R. Všiměte si, že například hodně rychlé BMW M3 nebo Lexus IS-F žádná křídla nemají, neboť jsou na nich prostě zbytečná. Obyčejná auta se totiž pohybují v rychlostech, kde přítlačné křídlo postrádá smysl a pokud někdy překročí rychlosti 130 km/h, kdy teprv začne křídlo jakž takž fungovat, jedou tato auta hlavně rovně po dálnici a vyšší odpor křídla by pouze zvyšoval spotřebu a emise.Teprve u opravdových okruhových aut nebo supersportů, které mohou dosahovat rychlostí přes 300 km/h, je vhodné nějakým způsobem aerodynamice pomoci. Na okruhu totiž do ostré zatáčky rychlostí 130 km/h klidně jet můžete, ale na obyčejné silnici si to lajzne jenom idiot.

5.12.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist