Ahoj honzo, s kamarádem se dohaduji

Ahoj Honzo, s kamarádem se dohaduji o výhodách pohonu přední/ zadní nápravy. Pominu 4×4, koncepce Trans-Axle a podobně. Uvažuji běžné vozy. Jsem si naprosto jist, že při klasické koncepci motor vpředu je např. na sněhu výhodnější pohon přední nápravy. Váha se sice přesouvá při rozjezdu dozadu, ale k tomuto dochází až pri samotném rozjezdu – tudíž když auto stojí, většina hmotnosi je vpředu. Proto například vozy BMW (pominu opět verce X-Drive) mají problémy s trakcí mnohem větší, než třebas Škoda Fabia. Pokud se již rozjedu situace se mění, ale opět při jízdě ustálenou rychlostí budu mít při akutní potřebě zrychlit lepší trakci s předokolkou. Pomíjím různé faktroy jako sterilnost předokolek, zábavnost zadokolek, nedotáčivost a podobné další neduhy. Mám tedy pravdu že předokolka je z hlediska trakce výhodnější? Popřípadě uvést výhody a nevýhody jednotlivých pohonů. Děkuji předem za odpověď a přeji ˇštastné kilometry.

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist