Ahoj honzo, jak se dá nejrychleji

Ahoj Honzo, jak se dá nejrychleji projet zatáčka? Je rychlejší průjezd čistou stopou, nebo je lepší hodit auto do powerslidu či si ve vracečce pomoci ruční brzdou? Vždy jsem si myslel, že čistá stopa bude rychlejší, ale proč se pak v rally jezdí bokem? Liší se nejrychlejší způsoby projetí zatáčky v závislosti na poloměru nebo typu povrchu zatáčky? Díky moc za odpověď.

Odpověď

V naprosté většině situací je ideálnější čistá stopa, projetá na hranici přilnavosti - která pochopitelně závisí na druhu povrchu. Na šotolině jede auto driftem prakticky neustále, takže se výrazně driftuje i v rychlých zatáčkách. Na asfaltu se ale ruční brzdu vyplatí použít pouze v těch nejtěsnějších vracečkách, kde by se jinak muselo zpomalit natolik, že by se motor ocitl mimo ideální otáčky. Musí se to ale umět - když se vzápětí přidá příliš mnoho plynu, jezdec ztratí drahocené setiny bezcenným protáčením (a ničením) pneumatik.Na druhou stranu, potěšení z ideálně projeté zatáčky sice zahřeje, ale pokud nejsi v závodě, nic není zábavnější, než perfektně zvládnutý drift. A to dokonce nejen pro řidiče, ale i pro diváky, jak dokazuje mamutí oblíbenost původně japonského driftovacího šampionátu D1, který se bleskově šíří zbytkem světa.

6.6.2006 7:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist