Ahoj honzo! chtěl sem se zeptat

Ahoj Honzo! Chtěl sem se zeptat jaké auto bys doporučil mladým začínajícím „tuňákům“.už sem se poohlížel trojkovém Golfu (což je takové obvyklé) , taky po Favoritu apod. Taky mi byla nabídnuta Xsara 1,8i byla fakt moc pěkná vcelku docela místa, sice trochu houpavá ale to už je věc úprav.Tak sem se chtěl zeptat jaká je dostupnost tunningovejch věcí na toto auto nebo případně co bys mi jiného doporučil díky.Tom

Odpověď

Především, pokud to myslíš s tuningem vážně, bych radil začít s nějakým autem, které je sportovní už před úpravou. Udělat ze Xsary sporťák není "věcí úprav", ale takřka nemožnou řeholí, zahrnující kompletní výměnu podvozku. Nepředstavuj si žádné tužší pružiny, tlumiče a konec. Xsara prostě nebyla stavěná jako sportovní auto a udělat ho z ní je stejně složité, jako stavět ho úplně od základu.Favorit, no o tom se snad ani nemá smysl bavit. Ano, jakž takž by ještě šlo udělat z něj sporťák s využitím dílů ze závodních okruhových speciálů, které se z nich stavěly, ale opět to bude neúměrně drahé. Taky trojkový Golf je pro většinu sportovních úprav příliš těžký a neograbaný, nejlepší by podle mě bylo dvojkové GTIčko, když už cheš předokolku. Nebo třeba Saxo VTS, Peugeota 106 GTi a podobně.Za lepší základ k úpravě považuju jakékoli trojkové BMW, Nissana SX200, Mazdu MX-5 a podobná auta. S těmi je už zábava v jejich sériovém stavu a laděním jí můžeš ještě trochu zvýraznit. Pokud ale výrobce auto jako sporťák nikdy nestavěl, neudělá s tím nic ani tuning, pokud nepůjde o přestavbu za stovky tisíc.Víš, musím se přiznat, že "mladým tuňákům", jak říkáš, přestávám rozumět. Taky se mi líbí upravená auta, ale dnes je v hlavním proudu nejsilnější trend "pověsím na to co nejvíc spoilerů a na motor a podvozek kašlu", což v českých podmínkách svádí k ověšení nějaké levné plečky spoustou haraburdí nakoupeného u benzínky. Na západě prostě mají peníze alespoň na to, aby auta vypadala vkusně a dotaženě, když už nejedou.Jenže když nad nějakým ospoilerovaným dělem uznale pokývu hlavou a vzápětí zjistím, že má pod kapotou slabý diesel, je mi z toho vážně smutno. Pouhý divoký optický tuning mi zkrátka nic neříká. Já se prostě rád bavím za volantem, kdežto většina "tuňáků" chce se svým autem jenom machrovat před babama a kámošema...

7.4.2006 1:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist