autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Ruf CTR3: AKTUALIZOVÁNO
Ruf CTR3: AKTUALIZOVÁNO
Ve snaze o co nejaktuálnější zpravodajství někdy přebíráme neověřené informace ze zahraničních serverů. V devětadevadesáti procentech případů je informace později potvrzena z oficiálního zdroje jako správná, ale tentokrát tomu tak nebylo. Nový RUF CTR3 není, opakujeme, není postaven na Porsche Cayman. Budiž nám aspoň částečnou omluvou, že spolu s námi se nechaly nachytat motoristické portály po celém světě. Tak znovu a lépe:
Přesně dvacet let po představení originálního CTR, který vstoupil do historie coby „Yellow Bird,“ představil Ruf třetí reinkarnaci svého vlajkového modelu.
Poprvé v historii nesáhl Alois Ruf po sériovém Porsche, ale vyvinul vlastní samonosnou karoserii z oceli, hliníku a uhlíkových vláken. Auto je očividně vyvrcholením projektu, který firma poprvé poodhalila ve druhém pokračování kultovního videa Faszination. Proč jsme si tohle neuvědomili už včera, dost dobře nechápeme.
Stejně jako u řady jiných Rufů je součástí skeletu integrovaná ochranná klec. Zatímco přední světlomety pocházejí z 911 a zadní svítilny z Caymanu, veškeré karosářské panely jsou vyrobeny speciálně pro CTR3 z karbonu a kevlaru. Interiér je důkazem péče o detail, která je pro Ruf typická: všechny díly sice vypadají stejně nebo velmi podobně jako v 911, ale místo povědomých emblémů Porsche je zdobí logo Ruf.
Alespoň v případě pohonné jednotky jsme měli pravdu: mezi nápravami CTR3 sedí dvakrát přeplňovaný boxer z Rufu RT12, který dělal společnost Yellow Birdu v nezapomenutelné reportáži z Nürburgringu. Představa, že na zadní kola relativně kompaktního auta působí 700 koní a 850 Nm, je poněkud znepokojivá. CTR3 prý zvládne 375 km/h, což by ho okamžitě pasovalo do prestižního klubu nejrychlejších aut planety.
Další technické specifikace jsou neméně impozantní: šestistupňová převodovka disponuje sekvenčním řazením, kola mají průměr devatenáct palců vpředu a dokonce dvacet palců vzadu, šestipístkové třmeny na všech kolech svírají kotouče z keramického kompozitu.
Prototyp CTR3 byl V.I.P. klientům představen ve středu v Bahrajnu, kde Ruf otevřel vlastní továrnu. Přesunutí části výroby z Německa na arabský poloostrov má svoji logiku. Nikde na světě není větší koncentrace lidí ochotných utratit za auto v přepočtu bezmála třináct milionů korun.
Alois Ruf rád vydává svoji firmu za výrobce aut, nikoliv pouhého úpravce. Teprve s příchodem CTR3 ale došel jeho sen o vlastní automobilce naplnění. Nová éra v historii Rufu právě začala.
(Ještě pořád se stydíme.)
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Ruf CTR3 |
---|---|
0-100 km/h (s) | 3,2 |
Motor | |
Konstrukce | plochý šestiválec, dvě turbodmychadla KKK |
Zdvihový objem (cm3) | 3746 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 700 koní v 7000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 890 Nm |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 375 |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1475 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 12 600 000 Kč |