Volvo muselo přiznat barvu s modelem XC60

Poté, co se na internetu objevilo několik fotek konceptu pro Detroit, zveřejnilo Volvo kompletní sadu snímků a pár dalších informací.

Německý magazín Auto Motor und Sport přinesl před několika dny fotky konceptu XC60, se kterým vyrukuje Volvo na lednovém autosalonu v Detroitu. Protože řada kolegů novinářů si snímky od AMS bez velkých skrupulí „vypůjčila“, nezbylo Volvu než přiznat barvu. Je, dámy a pánové, bronzová.

Švédská automobilka s modelem XC60 vstoupí na vznikající trh kompaktních SUV, kde na ni čeká konkurence jako Volkswagen Tiguan, Mitsubishi Outlander/Peugeot 4007/Citroen C-Cross nebo BMW X3.

Chytrý kufr

Detroitský koncept pracuje se současnou tváří Volva. Dominantním prvkem při pohledu zepředu je pořád velká maska se šikmou lištou, ale na karoserii vedle tradičních ostrých hran je zase o něco víc oblin. Zajímavější než obvyklá „terénní“ agenda je dvojdílné víko zavazadlového prostoru, jehož spodní část se otevírá nikoliv vyklopením dolů, ale vysunutím nahoru. Kdo někdy zkoušel naložit něco do Range Roveru, okamžitě pochopí výhody takového uspořádání. U tradičního dvojdílného víka na off-roadu je horní hrana zavřené spodní části moc vysoko, a když ji otevřete, musíte se natahovat do kufru přes celou její délku. Bundy majitelů XC60 naproti tomu zůstanou čisté i po naložení víkendového nákupu.

Při pohledu na muskulární boky nás napadá, jako moc sériovému designu ublíží, až se do podběhů místo okázalých dvacítek nastěhují kola o nějakém normálnějším rozměru. Moderní auta jsou opticky čím dál mohutnější, takže i sedmnáctky se v některých případech nadobro ztrácejí.

Inspirace iPodem

Pokud jde o interiér, vsaďte se, že po detroitské premiéře XC60 budou média nejvíc obdivovat sněhobílou středovou konzolu. Na pohled jednolitý povrch ukrývá několik ovládacích tlačítek a dokonce i displej informačního systému, jak je vidět na fotkách vpravo. Volič převodovky se pohybuje způsobem, který připomíná posuvná tlačítka například na mixážních pultech dýdžejů.

Volvo se nijak netají tím, že XC60 má poměrně blízko k sériovému modelu. Koneckonců, rivalové v tomto segmentu se rojí jako houby po děšti a Švédové musejí ukázat potenciálním zákazníkům něco, na co se mohou těšit. Očekávejte obvyklou nabídku čtyř a pětiválcových motorů Volvo (včetně těch přeplňovaných) a turbodieselů z produkce mateřského Fordu. Všechna čtyři kola budou s největší pravděpodobností poháněna prostřednictvím elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex – stejně jako na novém Land Roveru Freelander2, jehož platformu malé terénní Volvo dostane.

Prodej by měl být zahájen snad v roce 2009, upřesnění se dočkáme v Detroitu.

autoweb.cz

15.12.2006 9:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist