Shell Eco-marathon 2008 přivítá 200 týmů

Soutěž vozidel s minimálními nároky na energii se pojede už po čtyřiadvacáté.

Letošní 24. ročník evropského závodu Shell Eco-marathon bude zřejmě patřit mezi nejostřejší ročníky v historii soutěže. Po náročném výběru z více než 300 přihlášek pozval organizační výbor do maratónu, zaměřeného na dosažení minimální poměrné spotřeby paliva, celkem 200 týmů. Soutěž se bude konat ve dnech 22. až 24. května na automobilovém okruhu Nogaro ve Francii.

Shell Eco-marathon 2008 v kostce
200 týmů reprezentujících 25 různých zemí – v porovnání s loňským rokem jde o 25% nárůst počtu účastnických zemí.

Do soutěže se přihlásily 4 nové evropské země: Bulharsko (1 tým), Maďarsko (2 týmy) a Ukrajina (2 týmy).

Do soutěže se přihlásily 2 nové mimoevropské země: Irán (1 tým) a Maroko (1 tým).

Kategorie vozidel: 75 % vozidel v kategorii Prototypy; 25 % vozidel v kategorii UrbanConcept (nárůst o 40 % v porovnání s rokem 2007).

Celkem 4 kategorie paliva: benzín, nafta, LPG a alternativní zdroje energie včetně biopaliv, vodíku, zkapalněného plynu (GTL) a solární energie (alternativní energie jsou hned po benzínu druhou nejoblíbenější kategorií).

Třetina vybraných týmů přichází ze středních škol a dvě třetiny z univerzit.

O Shell Eco-marathonu
Od roku 1985 jsou studenti z celé Evropy i mimo ni vyzýváni, aby v rámci svých studií navrhli a postavili vozidlo, které ujede maximální vzdálenost při spotřebování co nejmenšího množství paliva a při vyprodukování co nejmenšího množství emisí.

Studenti mohou do soutěže přihlásit dva různé typy vozidel: „Prototypy“ nebo tzv. „UrbanConcept“. Prototypy jsou výsledkem kreativity a představivosti studentů a obvykle jsou navrženy jako aerodynamická vozidla s futuristickým designem.

Vozidla „UrbanConcept“ obvykle vypadají spíše jako auta, která jsme zvyklí vídat na silnicích. Od roku 2003, kdy byla tato kategorie poprvé zavedena, její popularita roste exponenciálním tempem.

V roce 2007 v soutěži prototypů triumfoval francouzský tým z Lycée St. Joseph La Joliverie v Nantes, jehož benzínový motor dosáhl impozantního výsledku 3 039 kilometrů na jeden litr paliva. První cenu v kategorii „vodíkový palivový článek“ v soutěži UrbanConcept získal nizozemský tým z De Haagse Hogeschool poté, co urazil 557 km po spotřebování ekvivalentu jednoho litru paliva.

autoweb.cz Zdroj: Shell

16.4.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist