Renault Nepta

Aneb proč by kabriolet nemohl mít křídlové dveře?

Renault si na pařížský autosalon připravil koncept čtyřmístného kabrioletu, pojmenovaný Nepta. Nic zvláštního? Stačí se podívat na fotky a je jasné, že tentokrát se vyšlapanými kolejemi opravdu nešlo.

Příď v mnohém připomíná předchozí koncepty Reanultu a naznačuje, kterým směrem se značka hodlá ubírat v nejbližších letech. Čelní světla používají LED diody a jsou složené ze třech segmentů. V jednom jsou klasické potkávací a dálkové světlomety, v druhém denní světla a ve třetím směrová, která při jízdě nasvěcují zatáčky. A to není všechno, světlo z diod totiž prochází broušenými čirými hranoly, které jsou elektronicky ovládané tak, aby lomily světlo přesně tam, kam řidič potřebuje. Dokáží se přizpůsobit jízdnímu stylu i okolním podmínkám. Zajímavé jsou i směrovky, které mají tvar bumerangu a sedí až nahoře na blatnících.

Daleko neobvyklejším stylem než příď ovšem působí záď konceptu. V době minimálních převisů působí částečně historizujícím dojmem, ale její ušlechtilý a mírně stoupající tvar znalcům okamžitě něco připomene. Takhle přece vypadaly zádě velkých luxusních kabrioletů někdy koncem šedesátých let…

Renault Nepta luxusem také neskrblí. V interiéru obloženém tmavě červenou kvalitní kůží se vznášejí běloskvoucí sedačky, připojené k podlaze elegantními hliníkovými nosníky. Nejsou posuvné, místo toho si řidič může nastavit vzdálenost volantu a pedálů. Bílou kůží je čalouněna také palubní deska a středová konzola se spoustou odkládacích prostor.

Mezi zajímavosti inteiréru patří také otočný ovladač sedmistupňové automatické převodovky, přístroje před řidičem symbolizují propojení budoucnosti a zlaté éry automobilového designu. Částečně analogové, částečně digitální přístroje jsou obložené kůží a detaily z broušeného hliníku. Uprostřed palubní desky je obrazovka zábavního a navigačního systému, jehož ovladače jsou v pohodlném dosahu obou předních cestujících.

Cestující na pohodlných a prostorných zadních sedačkách se zase mohou těšit na DVD obrazovky, namontované v horní části předních opěradel a skryté za ochrannými štíty. Mezi předními i zadními opěradly jsou skleněné deflektory, které minimalizují turbulence v interiéru.

Bezesporu nejzajímavějším prvkem a také hlavním tahákem konceptu je otevírání dveří – jestli se tomu ještě vůbec dá říkat dveře. Přístup do Renaultu Nepta si zjednáte odklopením celého boku, který zasahuje až do motorového prostoru. Pomohou vám elektrikcé motory. Mohutné závěsy jsou přesně v podélné ose vozu a jsou schované za kryty z broušeného hliníku, které mají na přední kapotě znázorňovat padající hvězdu.

Pod touhle kometou se skrývá podélně uložený vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s přímým vstřikem benzínu. Je laděný na výkon 420 koní a 560 Nm točivého momentu, ke kterým mu pomáhá dvojice turbodmychadel. Motor pohání zadní 23palcová kola s pneumatikami Michelin PAX 275 a vůz vystřelí na stovku za 4,9 sekundy. Renault slibuje dobrou kombinaci jízdních zážitků a redukovaných emisí a spotřeby, ale upřímně řečeno, u luxusních kabrioletů se většinou spotřeba příliš neřeší.

Honza Koubek

8.9.2006 10:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist