autoweb.cz > Porsche > Porsche dá přímé vstřikování i modelům Turbo, GT2 a GT3
Porsche dá přímé vstřikování i modelům Turbo, GT2 a GT3
Porsche 911 kupé, kabriolet i Targa obdržely v rámci faceliftu inovované motory boxer, poprvé v historii automobilky opatřené přímým vstřikováním benzínu. Nyní čeká stejný osud také na zbývající tři verze 911, jejichž pohonné jednotky mají původ v legendární GT1 z konce devadesátých let.
Přeplňovanou jednotku s kódovým označením M97 (Turbo a GT2) nahradí boxer A 91 s vrtáním 97 mm (dříve 100 mm) a zdvihem 81,5 mm (76,4 mm). Atmosférická verze v GT3 bude výrazněji podčtvercová, s vrtáním 102 mm a zdvihem 77,5 mm.
Porsche zatím nezveřejnilo výkony a dynamické parametry inovovaných modelů. Na základě změn, k nimž došlo u verzí 911 Carrera a 911 Carrera S, lze nicméně leccos odhadnout. Turbo by mohlo posílit na rovných 500 koní (ze 480), GT2 nejméně na 550 (dnes 530) a GT3 na 435 (z 415) koní.
Přímé vstřikování benzínu umožňuje preciznější dávkování paliva a lepší kontrolu nad hořením směsi v průběhu celého cyklu. Výsledkem účinnějšího spalování je vyšší špičkový výkon a současně i nižší spotřeba při částečném zatížení.
autoweb.cz