Porsche dá přímé vstřikování i modelům Turbo, GT2 a GT3

Půlgenerační obměna ikonického sporťáku se tím završí.

Porsche 911 kupé, kabriolet i Targa obdržely v rámci faceliftu inovované motory boxer, poprvé v historii automobilky opatřené přímým vstřikováním benzínu. Nyní čeká stejný osud také na zbývající tři verze 911, jejichž pohonné jednotky mají původ v legendární GT1 z konce devadesátých let.

Přeplňovanou jednotku s kódovým označením M97 (Turbo a GT2) nahradí boxer A 91 s vrtáním 97 mm (dříve 100 mm) a zdvihem 81,5 mm (76,4 mm). Atmosférická verze v GT3 bude výrazněji podčtvercová, s vrtáním 102 mm a zdvihem 77,5 mm.

Porsche zatím nezveřejnilo výkony a dynamické parametry inovovaných modelů. Na základě změn, k nimž došlo u verzí 911 Carrera a 911 Carrera S, lze nicméně leccos odhadnout. Turbo by mohlo posílit na rovných 500 koní (ze 480), GT2 nejméně na 550 (dnes 530) a GT3 na 435 (z 415) koní.

Přímé vstřikování benzínu umožňuje preciznější dávkování paliva a lepší kontrolu nad hořením směsi v průběhu celého cyklu. Výsledkem účinnějšího spalování je vyšší špičkový výkon a současně i nižší spotřeba při částečném zatížení.

autoweb.cz

31.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist