Okruhový Lotus od 1,1 milionu Kč

V nejvyšší verzi s kompresorem má jít o nejrychlejší sériový Lotus všech dob. Jako vždy jde cestou muší váhy a bleskové obratnosti.

Tento víkend se v akci poprvé představí nový okruhový Lotus, určený všem amaterským i profesionálním závodníkům. Svou premiéru si tento víkend odjezdí při příležitosti stého výročí nejstarší závodní akce na světě, anglického závodu do kopce Shelsley Walsh Hillclimb. Řídit ho bude ředitel vývoje Lotusu Tony Shute.

Jeho název není definitivní, zatím se o něm mluví jako o Lotusu „Circuit Car“ (okruhové auto). Jméno dostane až ve chvíli, kdy se začne v polovině příštího roku vyrábět. Jeho základní cena je ale známá už dnes – díky upevňujícímu se kurzu koruny jde v přepočtu o 1,1 milionu korun za verzi s atmosférickým motorem Toyota 1,8 VVTL-i s výkonem 190 koní. Cena silnější verze bude známá až v příštím roce.

Motor je spolu se základem karosérie převzatý od klasického Elise, na kterém je založená i další zábavná řada Exige. Nový okruhový model má vznikat v malých sériích, čítajících kolem sto kusů ročně, a je pravděpodobné, že pokud už bude někdo investovat do profesionálně vyrobeného okruhového auta od tak slavné značky, zvolí spíše vyšší verzi s kompresorem.

Přeplňování totiž posouvá výkonnost o úroveň výš. Kompresor Eaton zvyšuje výkon u stejného objemu 1,8 litru na 243 koní při 8000 ot/min a točivý moment na 236 Nm v 7000 ot/min. Atmosférický motor má ve stejných otáčkách 181 Nm. Šestistupňová převodovka s krátkými převody bude v případě prototypu určeného pro závod v Shelsley spojená s otevřeným diferenciálem, který lépe vyhovuje úzké a krátké trati. Její délka je 914 metrů a současný rekord je 23,86 sekund v podání monopostu Gould 3,5 V8.

Hmotnost Lotusu se pohybuje kolem 650 kg s jedinou sedačkou, za příplatek je i dvoumístná verze. S poměrem 373 koní na tunu se zrychlení z nuly na sto pohybuje pod čtyřmi sekundami a z nuly na 160 km/h pod devíti sekundami. Kotouče mají vpředu i vzadu shodný průměr 282 mm, ale brzdiče vpředu od AP Racing jsou čtyřpístkové, zatímco vzadu jsou jednopístkové třmeny od Bremba.

Marek Nastoupil

18.8.2005 11:52

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist