Mosler MT900 GTR

Jestli vám není nic dost dobré a rádi byste investovali svoje finance do něčeho vskutku speciálního, máme pro vás tip.

Mosler je malá, přesto však známá firma. Specializuje se na výrobu závodních a vyhraněných vozidel, žádný tuning nebo jen bezduché honby za výkonem. A protože chce příští rok oficiálně závodit s posvěcením FIA se svým novým MT900 R, musela firma postavit alespoň pár kousků silniční verzi svého nového modelu.

A takhle vzniknul MT900 GTR. Je odvozen od závodního speciálu třídy GT3 a je plně homologován k silničnímu provozu. Téměř celé auto je vyrobeno z kombinace hliníku a karbonu a plně se podřizuje jedinému účelu – být setsakra rychlé. Vpředu najdete nízko položený spoiler a nizoučkou kapotu, která přechází přes extrémně pevnou střechu až k masivnímu spoileru a difuzoru na zádi. Aerodynamické prvky jsou účelně navržené a mají samozřejmě primárně zajistit stabilitu ve vysokých rychlostech.

Celý vůz hraje na lehoučkou notu. Rám a kokpit jsou jednou velkou mixáží hliníku a karbonu a kupříkladu celý kokpit váží jen nějakých 90 kilogramů. Ráfky jsou to nejlehčí, co kdy BBS vyrobilo a to samé platí o většině použitých materiálů, včetně plně stavitelného závodního podvozku od specialistů u KW. V interiéru najdeme lehká, zato však pevná a těsná Recara (do auta budou zabudována až po přeměření budoucího majitele a výběru správné velikosti), jednoduchou karbonovou přístrojovku se dvěma budíky, na přední nápravě keramické brzdy od MOVITu atd.

O pohon vozu se stará osmiválec s objemem 7 litrů, který dává výkon kolem 600 koní a je uložen před zadní nápravou společně s převodovkou. Agregát splňuje veškeré dostupné ekologické normy, a to jak v Evropě, tak v USA. Koncept prošel i bezpečnostními crash testy, které údajně dopadly uspokojivě. Konkrétní hodnoty výrobce neudává. Celý vůz je absolutně vyvážen, protože hlavním cílem bylo nízké těžiště, široký rozchod, muší váha a samozřejmě precizní distribuce váhy na obě nápravy. Celek byl posléze odladěn na německém Nurburgringu.

Ač byla váha jedním z kritických ukazatelů, našel se pořád prostor pro běžný komfort. Uvnitř vozu najdeme elektrická okna, klimatizaci, centrální zamykání a hi-endový zvukový systém, který obsahuje rádio Alpine a sadu karbonových reproduktorů. Výrobce udává, že Mosler bude mít jakýsi zavazadlový prostor, ale bližší informace o litráži nemáme.

Pokud tedy nevíte, kam s penězi, a obyčejná auta jako třeba SLR nebo Veyron vás nudí, zkuste se podívat na MT900 GTR. Vznikne jich pouhopouhých šest kusů a už teď se podepisují první objednávky.

autoweb.cz

25.9.2006 3:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist