Mosler MT900 GTR

Jestli vám není nic dost dobré a rádi byste investovali svoje finance do něčeho vskutku speciálního, máme pro vás tip.

Mosler je malá, přesto však známá firma. Specializuje se na výrobu závodních a vyhraněných vozidel, žádný tuning nebo jen bezduché honby za výkonem. A protože chce příští rok oficiálně závodit s posvěcením FIA se svým novým MT900 R, musela firma postavit alespoň pár kousků silniční verzi svého nového modelu.

A takhle vzniknul MT900 GTR. Je odvozen od závodního speciálu třídy GT3 a je plně homologován k silničnímu provozu. Téměř celé auto je vyrobeno z kombinace hliníku a karbonu a plně se podřizuje jedinému účelu – být setsakra rychlé. Vpředu najdete nízko položený spoiler a nizoučkou kapotu, která přechází přes extrémně pevnou střechu až k masivnímu spoileru a difuzoru na zádi. Aerodynamické prvky jsou účelně navržené a mají samozřejmě primárně zajistit stabilitu ve vysokých rychlostech.

Celý vůz hraje na lehoučkou notu. Rám a kokpit jsou jednou velkou mixáží hliníku a karbonu a kupříkladu celý kokpit váží jen nějakých 90 kilogramů. Ráfky jsou to nejlehčí, co kdy BBS vyrobilo a to samé platí o většině použitých materiálů, včetně plně stavitelného závodního podvozku od specialistů u KW. V interiéru najdeme lehká, zato však pevná a těsná Recara (do auta budou zabudována až po přeměření budoucího majitele a výběru správné velikosti), jednoduchou karbonovou přístrojovku se dvěma budíky, na přední nápravě keramické brzdy od MOVITu atd.

O pohon vozu se stará osmiválec s objemem 7 litrů, který dává výkon kolem 600 koní a je uložen před zadní nápravou společně s převodovkou. Agregát splňuje veškeré dostupné ekologické normy, a to jak v Evropě, tak v USA. Koncept prošel i bezpečnostními crash testy, které údajně dopadly uspokojivě. Konkrétní hodnoty výrobce neudává. Celý vůz je absolutně vyvážen, protože hlavním cílem bylo nízké těžiště, široký rozchod, muší váha a samozřejmě precizní distribuce váhy na obě nápravy. Celek byl posléze odladěn na německém Nurburgringu.

Ač byla váha jedním z kritických ukazatelů, našel se pořád prostor pro běžný komfort. Uvnitř vozu najdeme elektrická okna, klimatizaci, centrální zamykání a hi-endový zvukový systém, který obsahuje rádio Alpine a sadu karbonových reproduktorů. Výrobce udává, že Mosler bude mít jakýsi zavazadlový prostor, ale bližší informace o litráži nemáme.

Pokud tedy nevíte, kam s penězi, a obyčejná auta jako třeba SLR nebo Veyron vás nudí, zkuste se podívat na MT900 GTR. Vznikne jich pouhopouhých šest kusů a už teď se podepisují první objednávky.

autoweb.cz

25.9.2006 3:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist