Jak se měří spotřeba paliva?
palivo
Zjistěte, proč u pumpy napočítáte vždycky něco jiného, než co udává výrobce vašeho auta.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
palivo
Zjistěte, proč u pumpy napočítáte vždycky něco jiného, než co udává výrobce vašeho auta.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
No palubní počítač u Focuse je kupodivu přesný. Odchylka oproti reálu je vždy maximálně +- 0,2l, většinou menší.
Chápu, že novináři se nikdy nedostanou na výrobcem udávanou spotřebu – mít auto půjčené na pár set kilometrů, také by se mi nechtělo zkoušet jízdu "na spotřebu", a raději bych zkoušel "co v tom autě je". Ale to pořád ještě neznamená, že se s tím autem nedá za udávanou spotřebu jezdit – to že to někdo neumí (nebo nechce, protože by popřel sám sebe), neznamená, že to nejde.
Dám jeden příklad za všechny: VW Polo Bluemotion, ano s tím tolik nenáviděným tříválcovým traktorem, Praha -> Brno za 3,3 l/100km při průměrné rychlosti 99 km/h, což je o 0,6 l lepší než udává výrobce. Měl jsem to auto na 10 tis. km, rozdíl ve spotřebě u nového a zajetého vozu asi 1 l/100km. Ale znamená to také rozvážnou jízdu, bez zrychlování a stále konstantní rychlostí (okolo čtvrté ranní je místa na D1 dost).
A pokud by to chtěl někdo zkoušet, nedoporučuji. Znám příjemnější způsob jak strávit 2 hodiny, než se kodrcat stovkou po D1, ale za pokus mi to stálo.
potvdzujem ze aj BMW zavadza udajmi z BC..moje BMW 320cd udava 5,6 l/100km ale realita (dlhodoby odmerany priemer) je 7,2 l/100km..ale mimo mesta na dlhe trate sa da v pohode urobit 4,7-5,0 l/100km, ale predpisanimi rychlostami..asi dva krat sa mi to podarilo :DD
S litostí musím konstatovat, ze úroveň zdejších článků nikdy nebyla moc vysoká, ale toto mi přijde trochu naivní. Souhlasím, že testování spotřeby je laboratorní záležitost, ale vaše argumenty o součiniteli tření a foukání větru, troufám si říct jsou trochu liché. Z fyzikálního hlediska jsou proměnnými, které hrají zcela zásadní roli na úspěšnosti měření tudíž musí být zahrnuty do naprogramování válců. Když si to převedu do reálu tak v rychlostech vyšších než 70km-h spotřebuje motor kolem poloviny výkonu jen na překonání odporu vzduchu. Neříkám, že stávající metody se blíží bežnému provozu, ale myslim, že když se jede trochu hlavou a podle předpisu v ramci tolerance +20km-h, tak techto hodnot neni zadny problem dosáhnout.
s lítostí musím konstatovat, že úroveň zdejších přispěvovatelů do diskuse nikdy nebyla moc vysoká
Té spotřeby udávané výrobcem se s trochou sebezapření u většiny moderních aut dosáhnout dá. A ani s přeplňovanými benzíny to není tak zlé. S jedním teď jezdím a mám o něco vyšší spotřebu než papír, ale to je tím, že je motor úplně syrový. Takže sám o sobě papá víc a ještě je potřeba ho nepodtáčet. Až se zaběhne, tak si myslím, že se papíru vyrovnám. A to jezdím (mimo obec) svým tempem 110 km/h a pomalejší provoz předjíždím, takže žádný velký loudal.
Důležité je taky uvažovat motor, který pro auto není poddimenzovaný. Osobně považuji výkon 80-100 k/t jako optimální pro běžné ježdění. S méně se už bude motor s autem trochu trápit, což je na spotřebě hodně znát a realita pak od papíru utíká mílovými kroky. Větší měrný výkon už je pro běžný provoz (zejména v Čechách) podle mě zbytečný.
Ono výkon/hmotnost je pěkná pro jízdu a pocit, ale pro spotřebu to nemusí mít žádný velký vliv. Zde je velmi důležité, jaké je zvolené zpřevodování výrobcem. Já mám velmi skromný poměř odhadem tak 50k/t a má spotřeba je tak 1L pod hodnotami v TP. A to tamkuji u stejmé benzinky a u stejného stojanu již nějakých 20 tankování. A to auto zase tolik nešetřím a jízdu si v zátáčkovytých úsecích užívám.
Je to divný, ale ještě nikdy se mi nepodařilo mít větší spotřebu, než mám psanou v TP. Nevim, jestli je to tim, že tankuju palivo s vyšším oč, ale mám několikrát vyzkoušeno, že ve městě jezdim za 11 – 12 podle provozu (v TP 13), mimo město když jedu normálně tak za 7 (v TP 7,6) A jelikož jezdim víc město, mám průměr 9,4 což dokazuje jak palubní počítač, tak matematika (vždy plná nádrž a téměř vždy u stejného stojanu) a to už se blíží údaji v TP – 9,5 takže sem naprosto spokojenej.
Já mám podobnou zkušenost Honda 2,4 I-VTEC 140KW kombik. Podle údajů od výrobce spotřeba 9.7/13.3/7.7 l. V kombinaci jezdím 8.5-9, pres 11 jsem se ještě nodostal ani při hodně neekonomický jízdě.
Podle tvé logiky teda nemá odpor větru žádný význam? V tom případě by mě zajímalo proč v F1 s tou aerodynamikou dělají takové tajnosti. A jestli valivý odpor také nemá vliv, proč světoví výrobci gum stále přecházejí s novinkami, které právě valiví odpor snižují, a tím pádem klesá spotřeba. Válce simulují pouze jízdu po rovině a bez zatáček. Já teda osobně do některých zatáček raději brzdím. A po vyjetí zas musím přidat. Což tento test vůbec nezohledňuje. A když akceleruješ tak se děje co? Ano více to žere. A je velký rozdíl, jestli jedeš 100 nebo 130 to nějaký rozdíl také udělá. Největší rozdílí mezi skutečností a testem jsou u motorů s menším objemem. Tyto motory jsou mnohem náchylnější ke stylu jízdy, zatížení atd..
50k/t, to může být snad jedině Fabia HTP, protože starší auta byla lehká. Zpřevodování je jistě důležité, ale bohužel se rozchází to, které funguje na testovací stolici s tím, které by nejlépe fungovalo v provozu. Jezdím jedním novým autem s cca 87k/t a dlouhými převody a jedním téměř veteránským hothatchem s 110k/t a samozřejmě krátkou převodovkou. Jediný okamžik, kdy to dlouhé zpřevodování začne fungovat příznivě na spotřebu je na dálnici. Na okreskách a ve městě je ale jediným efektem to, že musím jet o jeden až dva stupně níž proti druhému autu pro stejné zrychlení. Spotřeba nového auta je cca o 0,5 l vyšší při stejné průměrné rychlosti.
Problém dosáhnout oficiálních čísel mají nejvíce ty poddimenzované motory. U 190k motoru ve větším sedanu znamená hodně neekonomická jízda asi tolik, co provoz dovolí. U nějakého 1,2 motůrku by provoz dovolil i jízdu co to dá (s hodně propracovaným načasováním předjíždění ovšem).
Po 670 ujetych kilometrech palubni pocitac BMW 750i hlasi spotrebu 16,4l/100km, nadrz ma ale 102l, coz by znamenalo, ze uz jedu 7 litru na dluh, pritom rezerva jeste nesviti. Pocitac spotrebu nemeri, ale pocita, coz muze fungovat u noveho auta, u starsiho uz ale pocitam s odchylkama.