Ford Shelby GT500 Super Snake

No konečně pořádné auto pro chlapy! Už máme dost těch ekologických krabic pro čtyřprocentní...

Když celý den píšete jen o tom, jak nějaké auto dostalo pneumatiky s nižším valivým odporem, převodovku CVT a úspornější motor, začne vám to brzy lézt na nervy. Naštěstí má pan Carroll Shelby dost rozumu a hlavně zkušeností na to, aby nic takového nedělal a přivodil nám, nadšencům do aut, skutečnou radost.

Proto tady máme nový Ford Shelby GT500 Super Snake, vedle kterého obyčejný Ford Mustang působí tak trochu jako nedochůdče – a to prosím i ve verzi s osmiválcem…

Shelby GT500 Super Snake má pod kapotou osmiválec 5,4 l, na který byl nasazen kompresor vlastní výroby, nový výfuk, sání a jiná řídící jednotka. Díky tomu má tohle monstrum výkon plných 725 koní, což je číslo, kterého dosahují monoposty formule 1. Jistě, formule 1 má asi třetinovou hmotnost a mnohem vyšší přítlak, ale neměli byste zapomínat, že jen opravdu velmi málo aut, na která se vztahuje standardní tovární záruka, má výkon přes 600 koňských sil. Točivý moment sice Shelby nezveřejňuje, ale možná jen pro to, že tabulky technických údajů nejsou uzpůsobeny na zadávání víceciferných číslic…

U Shelbyho také nemontovali novou šestistupňovou manuální převodovku s krátkými drahami řazení, která má jinak poskládané rychlosti a umožňuje naplno využít potenciál celého auta. S ní spolupracuje i samosvorný diferenciál, který pomáhá zadním pneumatikám přenést aspoň část výkonu na asfalt.

Ačkoli je vzadu jednoduchá náprava, díky novým podvozkovým komponentům vyvíjených ve spolupráci s firmou Eibach bude ovladatelnost a přilnavost tohoto „Supermustangu“ určitě mnohem lepší.

O zpomalení se starají pořádné kotouče, které jsou svírány vpředu šestipístkovými třmeny, vzadu pak čtyřpístkovými.

Další změny už jsou pouze kosmetické a můžete si je prohlédnout na obrázcích. Jestli chcete dostat z vašeho Mustangu maximum, připravte si bokem 33 500 dolarů (670 000 korun). Jestli ale chcete ušetřit a stačí vám výkon 630 koní, Shelby nabízí i tento kit s kompresorem za nějakých 30 000 dolarů (600 000 korun). No, my bychom si těch pár desítek tisíc rozhodně připlatili… A co vy?

autoweb.cz

30.6.2009 11:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist