autoweb.cz > Ford > Ford Shelby GT500 kabriolet
Ford Shelby GT500 kabriolet
Se sportovními kabriolety je vždy potíž. Vzhledem k tomu, že jim chybí podstatná část karosérie, potřebují k dosažení dostatečné tuhosti a dobrých jízdních vlastností řadu zásahů do toho, co zbyde, když z klasické karosérie uříznete střechu. Jsou těžší a více se kroutí, což nevěstí nic dobrého pro zážitky z jízdy.
V případě nejsilnějšího mustangu kabriolet, jaký kdy Ford vyrobil, ale speciální divize SVT, která má jeho vývoj a výrobu na starost, prohlašuje, že v případě GT500 je vše jinak. Slavný tvůrce AC Cobry, texaský závodník a pěstitel kuřat Carroll Shelby, jehož si Ford pozval k projektu, k tomu dodáva, že nový kabriolet je „tuhý, rychlý a vyrovná se tomu nejlepšímu, co je na trhu.“ V amerických souvislostech tím nemůže myslet nic jiného než Corvettu a Viper.
GT500 kabrio se začne spolu s dříve představenou verzí s pevnou střechou prodávat v příštím roce. Oba modely sdílí stejný vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru, který má na rozdíl od nižších verzí mustangu čtyři ventily na válec namísto tří a kompresor. Výsledný výkon je 450 koní, o padesát více, než kolik má šestilitrový atmosférický osmiválec v základní Corvettě. Točivý moment je slušivých 612 Nm.
Základ karosérie je stejný jako u klasického Mustangu kabriolet, ale po vizuální stránce se od něj odlišuje řadou přepracovaných prvků, od agresivnější čelní masky a výraznějších prahů až po masivnější záď s difuzorem a spoilerem a sadu odlišných nápisů a znaků. Zvláštní místo má mezi nimi malý znak se vztyčenou kobrou, který na mřížce chladiče nahradil klasického mustanga v běhu a který upomíná na původní Cobru.
Ve srovnání s kupé je kabriolet GT500 o 58 kilogramů těžší, což v této kategorii není vůbec mnoho. Vzhledem k pohodovějšímu zaměření kabrioletu jsou ale pružiny, tlumiče a stabilizátory o něco málo měkčí.
Od základního kabrioletu se verze GT500 odlišuje i tím, že místo vinylu používá pro materiál střechy plátno, které je odolnější a tlumivější než umělá hmota. Sklápění střechy je automatické na tlačítko a sklopená střecha se schovává pod zadní kapotu.
Ford zatím nezveřejnil, jakou sumu si bude za GT500 bez střechy účtovat, ale přesto se můžete spolehnout na to, že jako u všech ostatních silných amerických aut půjde i v tomto případě bezkonkurenční poměr mezi výkonem a cenou.
Marek Nastoupil