autoweb.cz > Nejlepší rok v historii Porsche
Nejlepší rok v historii Porsche
Údaje za minulý fiskální rok (končí 31. července 2004) potvrzují, že předešlé období bylo nejúspěšnější v historii Porsche, ať už z pohledu obratu a výrobních čísel či zisku před i po zdanění.
Celkový odbyt stoupl oproti roku 2003 o patnáct procent na 76 827 prodaných aut, které více než z poloviny tvořil Cayenne (39 913 kusů).
Na Cayenne se v posledních dvou letech sesypala ze všech stran velká kritika za jeho design a také za to, že vůbec vzniklo. Přesto se mu podařilo dát za pravdu svým tvůrcům i správnému odhadu vedení firmy, které věřilo, že znáček Porsche by prodal i ztrouchnivělou almaru na kolečkách.
Cayennu přirozeně pomohlo i to, že povinně dostal obří přeplňovaný motor a stal se jedním z nejrychlejších aut na silnici a zdaleka nejrychlejším SUV.
Podle vyjádření Porsche je jeho největší přínos pro firmu v tom, že se finančně „postaral o vyvážení propadu v prodejích sportovních modelů na konci jejich cyklu.“ Jinými slovy byl do příchodu 997 tahounem firmy.
Samotné 996 se prodalo 23 704 kusů a Boxsterů ještě méně, 12 988 kusů.
Z toho je dobře vidět, že když už mají v této cenové kategorii zákazníci zájem o Porsche, jdou si raději pro model, ke kterému se budou moci hlásit z plných plic, a vem čert, že Boxster má podle řady odborníku lepší jízdní vlastnosti.
I když to u nás nemusíme vůbec chápat, jsou země, ve kterých musí řada zákazníků společensky trpět, když položí mezi svými známými na stůl klíčky od nového Boxsteru a jsou nucení odpovědět, o které Porsche to vlastně jde.
Kdyby měli klíčky od nejméně prodávaného modelu, téhle otázky by se nikdy nemuseli obávat. Supersportovní Carrery GT se do července prodalo 222 kusů.
Díky Cayennu posílilo Porsche na vývozních trzích v součtu o téměř 40% a dokonce dokázalo zvednout prodeje i na ospalém německém trhu. Až se do toho v příštím roce promítne nová 997 a nový Boxster, výsledky by mohla být stejně dobré, ne-li lepší.
redakce autoweb.cz