Jaguar Super V8

Sériová verze Conceptu Eight s výkonem 400 koní, prodlouženou karosérií, dvěma pořádnými žábrami a stylem na rozdávání.

Prodejní čísla Jaguaru tahle omezená edice řady XJ s dlouhým rozvorem určitě nespasí, ale v síle charakteru určitě vydá za tři klasická provedení. Po roce od premiéry studie Concept Eight, založené na prodlouženém XJ, se do sériové výroby dostává auto, které si z tradičních hodnot Jaguaru vybírá jen to nejprogresivnější.

Hlavní vlastnosti Jaguaru, které už od samotného začátku vystihuje heslo „ladnost, prostor, rychlost,“ se u nové edice s plným názvem Super V8 Portfolio objevují v tom nejlepším světle. Navíc se k nim ale přidává osobité pojetí toho, jak má vypadat moderní, luxusní a hlavně britská sportovní limuzína.

Na vnějším vzhledu jsou v porovnání s klasickým XJ LWB (označení pro prodloužený rozvor kol) nejnápadnější tři věci – kola, barva laku a boční průduchy na stejném místě, kde je známe například u Range Roveru. Na první pohled je Super V8 navíc i nižší a širší.

Pětipaprskové ráfky mají stejný tvar jako u konceptu, ale na rozdíl od něj mají dvacetipalcový průměr, zatímco původně měly 21 palců. Jaguar to zdůvodňuje záměrem zlepšit jízdní pohodlí, ale i přes palcový úbytek jsou stále tak velké, jak jen mohou pro praktické účely být.

Novému laku (na fotkách) říká Jaguar „višňová metalíza“ a podle úhlu pohledu a dopadajícího světla přechází mezi temně rudým a černým odstínem. Je výchozí barvou pro Super V8, ale k dostání je další nový odstín z názvem „zimní zlatá metalíza.“ Super V8 je možné objednat i v dalších tradičních barvách XJ LWB.

Drátěný výplet čelní mřížky a hlavně boční průduchy před předními koly výmluvně naznačují, že nová vlajková loď používá klasický vidlicový osmiválec Jaguaru s kompresorem. V novém provedení má však o dalších deset koní navíc.

S výkonem 400 koní a točivým momentem 555 Nm zrychluje Super V8 z nuly na 96 km/h za 5,0 sekundy. Automatická převodovka ZF má šest stupňů a řazení přizpůsobené momentálnímu stylu jízdy. Nejvyšší rychlost je omezená na 250 km/h.

Celohliníková konstrukce karosérie i podvozku, navíc s použitím některých prvků z ještě lehčího hořčíku, zaručuje Jaguaru jak nejnižší hmotnost ve své třídě, tak i velmi solidní a kvalitně utlumené chování na silnici. To samé platí pro celou řadu XJ a Jaguar nezapomíná dodat, že vedle dobrých jízdních vlastnosti zaručuje vrozená lehkost i nižší spotřebu, i když s přeplňovaným motorem se zrovna tento bod trochu relativizuje.

Výbava interiéru obsahuje všechny prvky, které patří do nejvyšší třídy, včetně celokoženého zpracování, dřevěného vykládání dveří a palubní desky se saténovou úpravou a hliníkových doplňků na tradičních místech kolem řadicí páky a vnitřních klik. Ve výbavě je i DVD přehrávač s displeji pro zadní sedadla a nová generace audiosystému od Alpine.

Super V8 má namířeno hlavně na severoamerický trh, ale Jaguar ho bude postupně nabízet i na ostatních klíčových trzích. Výbavu a výsledný vzhled každého kusu bude moci v maximální míře udávat zákazník.

redakce autoweb.cz

4.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist