Jaguar Super V8

Sériová verze Conceptu Eight s výkonem 400 koní, prodlouženou karosérií, dvěma pořádnými žábrami a stylem na rozdávání.

Prodejní čísla Jaguaru tahle omezená edice řady XJ s dlouhým rozvorem určitě nespasí, ale v síle charakteru určitě vydá za tři klasická provedení. Po roce od premiéry studie Concept Eight, založené na prodlouženém XJ, se do sériové výroby dostává auto, které si z tradičních hodnot Jaguaru vybírá jen to nejprogresivnější.

Hlavní vlastnosti Jaguaru, které už od samotného začátku vystihuje heslo „ladnost, prostor, rychlost,“ se u nové edice s plným názvem Super V8 Portfolio objevují v tom nejlepším světle. Navíc se k nim ale přidává osobité pojetí toho, jak má vypadat moderní, luxusní a hlavně britská sportovní limuzína.

Na vnějším vzhledu jsou v porovnání s klasickým XJ LWB (označení pro prodloužený rozvor kol) nejnápadnější tři věci – kola, barva laku a boční průduchy na stejném místě, kde je známe například u Range Roveru. Na první pohled je Super V8 navíc i nižší a širší.

Pětipaprskové ráfky mají stejný tvar jako u konceptu, ale na rozdíl od něj mají dvacetipalcový průměr, zatímco původně měly 21 palců. Jaguar to zdůvodňuje záměrem zlepšit jízdní pohodlí, ale i přes palcový úbytek jsou stále tak velké, jak jen mohou pro praktické účely být.

Novému laku (na fotkách) říká Jaguar „višňová metalíza“ a podle úhlu pohledu a dopadajícího světla přechází mezi temně rudým a černým odstínem. Je výchozí barvou pro Super V8, ale k dostání je další nový odstín z názvem „zimní zlatá metalíza.“ Super V8 je možné objednat i v dalších tradičních barvách XJ LWB.

Drátěný výplet čelní mřížky a hlavně boční průduchy před předními koly výmluvně naznačují, že nová vlajková loď používá klasický vidlicový osmiválec Jaguaru s kompresorem. V novém provedení má však o dalších deset koní navíc.

S výkonem 400 koní a točivým momentem 555 Nm zrychluje Super V8 z nuly na 96 km/h za 5,0 sekundy. Automatická převodovka ZF má šest stupňů a řazení přizpůsobené momentálnímu stylu jízdy. Nejvyšší rychlost je omezená na 250 km/h.

Celohliníková konstrukce karosérie i podvozku, navíc s použitím některých prvků z ještě lehčího hořčíku, zaručuje Jaguaru jak nejnižší hmotnost ve své třídě, tak i velmi solidní a kvalitně utlumené chování na silnici. To samé platí pro celou řadu XJ a Jaguar nezapomíná dodat, že vedle dobrých jízdních vlastnosti zaručuje vrozená lehkost i nižší spotřebu, i když s přeplňovaným motorem se zrovna tento bod trochu relativizuje.

Výbava interiéru obsahuje všechny prvky, které patří do nejvyšší třídy, včetně celokoženého zpracování, dřevěného vykládání dveří a palubní desky se saténovou úpravou a hliníkových doplňků na tradičních místech kolem řadicí páky a vnitřních klik. Ve výbavě je i DVD přehrávač s displeji pro zadní sedadla a nová generace audiosystému od Alpine.

Super V8 má namířeno hlavně na severoamerický trh, ale Jaguar ho bude postupně nabízet i na ostatních klíčových trzích. Výbavu a výsledný vzhled každého kusu bude moci v maximální míře udávat zákazník.

redakce autoweb.cz

4.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist