autoweb.cz > Citroen C2 VTS
Citroen C2 VTS
Až do současnosti stála v čele roztomilé řady C2 verze VTR, která se od nižších modelů odlišovala hlavně aerodynamickou sadou, tvrdším podvozkem a motorem 1,6 s výkonem 110 koní, spojeným s převodovkou Sensodrive s řazením pod volantem.
Citroen ale příští měsíc uvede na trh ještě výkonnější variantu, tentokrát s označením VTS, která má být plnohodnotným nástupcem oblíbeného ostrého hatchbacku Saxo VTS.
Největší změnou je zavedení výkonnějšího motoru a nahrazení automatizované převodovky klasickým ručním pětistupňovým řazením. Výsledkem je nejen nižší hmotnost, ale i výrazně lepší zrychlení.
Samotná převodovka Sensodrive ve VTR sice patří mezi podobnými systémy mezi špičku, ale přesto se VTS vrátí zpět ke staré dobré klasice, a navíc se zkrácenými převodovými stupni. S časem z nuly na sto za 8,3 s nelze diskutovat, obzvláště když VTR se Sensodrive dosahuje stovky až za 10,9 sekundy.
Nová verze motoru 1,6 l přichází s výkonem 125 koní, který bude do sportovní konfigurace zapadat ještě lépe. Patnáctikoňový náskok oproti VTR zajišťují ostřejší vačky, nové vstřikování a změny v sání a výfukovém potrubí. Motor má omezovač otáček položený až na hranici 7200 ot/min.
Točivý moment 143 Nm je o 4 Nm nižší, ale nastupuje v 3750 ot/min, o 250 otáček níž v porovnání s VTR. Nejvyšší rychlost stoupla ze 195 na 202 km/h.
Vítané změny proběhly i na řízení, kterému sice zůstává elektrický posilovač, ale má ostřejší převodový poměr. Mezi dorazy se tak otáčky volantu snížily ze 2,8 na 2,6.
Podvozek je pevnější a tvrdší než u VTR a nové jsou i šestnáctipalcové ráfky, jejichž design se objeví u C2 poprvé. Oficiální fotky však zatím nejsou k dispozici, k článku jsou proto připojeny záběry na VTR.
V interiéru jsou pro tuto kategorii tradiční anatomické sedačky, hliníkové pedály, kožený volant a řadicí páka s hliníkovou hlavou. V základní výbavě je zahrnuta automatická klimatizace, ESP, CD přehrávač a elektricky ovládaná zrcátka.
Cena nového VTS je 485 900 Kč.
redakce autoweb.cz