autoweb.cz > Audi RS6 Plus
Audi RS6 Plus
Velké hardcorové kombi RS6 je na trhu již několik let a s nástupem nové generace Audi A6 mu pomalu zvoní hrana. Jeho nástupce je už určitě na světě, ale do příštího roku pravděpodobně zůstane skrytý v katakombách sportovního oddělení quattro (psáno zásadně s malým písmenem). Do jeho příchodu chce Audi s omezenou sérií 999 kusů uspokojit všechny nadšence, kterým se sériový čtyřsetpadesátikoňový kombík zdál málo.
S novou řídicí jednotkou motoru a přídavnými ventilátory za dvojicí mezichladičů si konstruktéři pohráli s výhodou teplotně stabilnějšího prostředí a z velkého osmiválcového biturba vytáhli dalších třicet koní. Ještě lepší je točivý moment 560 Nm, který je dostupný v širokém rozsahu od 1950 až do 6000 otáček, a se kterým RS6 Plus zvládne stovku za 4,6 s.
Systém řiditelného podvozku DRC se spoléhá na středový přepustný ventil, který uhlopříčně spojuje přední a zadní tlumiče a omezuje potápění předku při brzdění a naklánění karosérie v zatáčkách, aniž by k tomu potřeboval obligátní elektroniku. RS6 Plus má navíc devatenáctipalcová kola, vrtané brzdové kotouče, stavitelné tlumiče, tvrdší pružiny a světlou výšku sníženou o 10 mm. Tlumiče výfuků mají matně černý oválné koncovky a jsou průchodnější než u základního modelu.
Uvnitř se RS6 Plus odlišuje černými koženými sedadly z přírodní kůže a karbonovými doplňky. Karosérii lze objednat v klasických barvách RS6, nebo v nových odstínech modré, stříbrné a černé metalízy s perleťovým efektem.
Exkluzivní nádech omezené série potvrzuje číslovaný štítek s posledním trojčíslím výrobního čísla umístěný na středovém panelu.
redakce autoweb