Audi TT Sport

Na konci životního cyklu se objevuje odlehčená a silnější verze TT, která má být sportovní tečkou za současnou slavnou generací.

Audi TT je už sice na světě nějaký ten pátek, a i když svou tvarovou originalitou už nemůže nikoho překvapit, byly doby, kdy si na něj lidé ukazovali na ulici. Kdyby nebylo TT, novodobá renesance Audi by měla určitě jiný průběh.

Na konci životního cykou současné generace přichází TT s několika zásadními úpravami, které z něj mají až do příchodu příští verze udělat ještě atraktivnější auto pro řidiče.

Hlavními znaky TT jsou vyšší výkon, nižší hmotnost a stálý pohon všech kol. Motor a převodovka prošly podstatnými změnami a známý 1,8-litrový turbomotor má nyní výkon 240 koní a točivý moment vzrostl na 320 Nm. TT quattro sport zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximální rychlost je 250 km/h. Šestistupňová převodovka byla převzata ze špičkové verze TT 3,2.

Další změny se týkají redukce hmotnosti. Zadní sedadla byla obětována a na jejich místo se rozrostl prostor pro zavazadla. Zajímavé je i odstranění klimatizace, což přineslo úsporu dvanácti kilogramů. Mnoho zájemců se však pravděpodobně této vymoženosti nebude chtít vzdát, takže si ji budou moci objednat bez příplatku.

Audi TT velká fotogalerie

Audi TT fotogalerie

Původní sedadla byla nahrazena anatomy Recaro se silnější boční oporou. Celkově se podařilo ušetřit 75 kilogramů, což má samozřejmě pozitivní vliv na mrštnost auta i na poměr výkonu a hmotnosti.

Audi TT quattro sport poznáte na první pohled podle nápadné dvoubarevné kombinace. Střecha má černou perleťovou barvu, zbytek karoserie pak může být stříbrný, červený, modrý nebo černý. Barva sedadel také ladí s karoserií. Exteriér se od běžných TT liší i dalšími detaily, jako jsou například odlišné nárazníky nebo dvě černé koncovky výfuku. Prvky jako zrcátka nebo spoiler mají kontrastní barvu.

V interiéru se alcantarou rozhodně nešetřilo a najdete ji na volantu, řadicí páce, ruční brzdě i sedadlech.

Pneumatiky mají rozměr 235/40 R 18 a pod patnáctipaprskovými koly prosvítají červené brzdiče.

TT existuje ve dvou verzích, Coupé a Roadster. Nové TT quattro sport však bude nabízeno pouze ve verzi Coupé.

V nabídce TT zůstává 3,2 litrový šestiválec (250 koní) s volitelnou převodovkou DSG a tři přeplňované čtyřválcové verze s výkony 150, 180 a 225 koní.

redakce autoweb.cz

8.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist