autoweb.cz > Audi > Audi Q7
Audi Q7
První velké oficiální fotky Q7 se od sériové podoby odlišují snad jen zakrytým firemním znakem na čelní mřížce. Ve všech dalších směrech ale jde o auto, které Audi v této podobě zanedlouho představí ve Frankfurtu jako svou hlavní atrakci.
V nejnovější zprávě o probíhajícím vývoji se Audi rozepisuje o detailech testovacích procedur, kterými procházejí vývojové prototypy v posledních dvou letech po celém světě ve všech myslitelných podmínkách. Od arktických mrazů až po rozpálené africké pouště, testovací exempláře Q7 najezdily v průběhu testování několik milionů kilometrů.
Vzhledem k tomu, že Q7 se chce přes svou velikost, jíž překonává i Touareg, postavit BMW X5 a Range Sportu, trávilo s ním Audi v posledních letech každý rok několik měsíců na Nürburgringu. O časech na kolo na 20,3 kilometrů dlouhém okruhu zatím není nic známé, ale určitě se můžeme spolehnout na to, že Q7 se na silnici příliš kývat nebude.
Souběžně s tím probíhají i speciální zátěžové testy přímo ve zkušebních laboratořích Audi, které prověřují odolnost proti extrémním teplotám, prudkým dešťům a slané vodě. Na velmi tvrdém zkušebním offroadovém okruhu se testuje terénní chování, o jehož zátěži vypovídá nejvíce to, že 8 tisíc kilometrů najetých v tomto režimu odpovídá 300 tisícům kilometrů běžného provozu.
To vše jen proto, aby měli typičtí zákazníci zase v čem jezdit po hladkých silnicích světových velkoměst.
Marek Nastoupil