audi-nejlepsi-superauto-potrebuje-diesel.jpg

Audi: Nejlepší superauto potřebuje diesel

Audi

Šéf Audi Quattro má v případě nejrychlejšího supersportu jasno. Půjde o kombinaci naftového a elektrického motoru, který nenajde přemožitele.

Diskuze

12 komentářů

    Petr Markvart

    Nedivím se. pokud tam mají takové vývojáře, že v takovém sportovním autě řadí sekvenční převodovkou nahoru od sebe a podřadit k sobě, pokud koupí výrobu Lamborghinni a montujou tam díly z  koncernových rodinných aut a to i tak zásadní jako volant, pak se tomu nedivím.

    spooon

    nejdřív sem se smál, protože sem myslel, že je to apríl. Pak sem si uvědomil, že není, a začal sem se smát ještě víc 😀 ta představa, kdy přijdete k placatý věci, nasednete, necháte nažhavit jak v traktoru, pak se ozve zvuk startéru a následné kadle kadle kadle…ne, to opravdu nejde 😀 Supersporty nejsou jen o rychlosti, ale taky o charisma, zvuku motoru, designu (což jistě černě začouzená záď superdiesela mít bude) a tak dále. Ale věřím, že se to prodávat bude. Asi jako každá jiná herka od audi, automobilkou s nejdražším servisem na auto. Hlavně že to má v interiéru diody, a panely slícovaný s odchylkou 1,2564857254125489mm …

    josef K.

    Motor je pouze prostředek jak udělat pro vozidlo \“výkon\“. Supersport musí mít patřičné parametry kw/kg, zrychlení, maxrychlost. Druh phm není podstatný. Momentálně audi sériově vyrábí v umírněném ladění dvanáctiválcové tdi o výkonu 500 koní. Není nejmeněí důvod ho nepoužít i v jiných strojích.

    Kuban

    Heled spoone, nechci ti do toho moc kecat, ale treba takovej slaeen raptor v úpravách, hnus, pontiaky Firebirdy, zni jak vychrchlané vysavače, Hennessey Venom GT – jedna velká prdel poslouchat ten zvuk umírajícího Tuberáka… a mohl bych pokračovat….

    Zvuk nemá se sportovností nic společné…

    Definuj mi sportovnost.

    Kuban

    no ono hlavně, pokud si pamatuji audi z minulého roku dobře, testují Elektromotory poháněný supersport, přičemž dízl plnil roli dobíječe.

    Jinak pokud vím, tak mají hybridní stroje, přední náprava nafta, zadek elektromotor… A u le mans jde poměrně dost o spotřebu pohonných hmot.

    pokud nafta, dokáže natřít prdel jiným platformám, pak je dle mého sportovní víc než dost, a kdo se tomu směje, dělá šaška akorát sám ze sebe.

    josef K.

    Měrná spotřeba na kw je u přímovstřikových dieslových turbo motorů výrazně níž než u benzínových motorů. O tom se němci přesvědčili už u kurska. Zákazníci, kteří si kupují supersport cenu za benzín samozřejmě neřeší, ale je rozdíl tankovat benzínové ferrari každých 300km nebo dieslové audi každých tisíc km. Šaškování u pumpy je otrava.

    spooon

    zvuk, alespoň pro mě, má co společnýho se sportovností. Já si užiju jízdu v autě o hodně víc, když k tomu mám adekvátní zvuk, ideálně něčeho vysokootáčkovýho (to může mít samozřejmě každý jinak). Sportovnost, to si každý vybaví trošku něco jiného, pro mě to je lehký mrštný auto, který při výrobě nebylo svázaný kompromisy (například mě zas tolik nezajímá, jestli dokáže dobře polykat dálniční kilometry atd. ) a zakroucená okreska s minimálním provozem, kde je vidět daleko do zatáček. A pak to přijde, trefování apexů, meziplyny, cit ve volantu, vyváženost…to vše k tomu patří (podle mě) a to těžko bude dieselový auto mít. Ono to nemá ani hodně jiných aut, tvářící se sportovně a spalujících benzín…

    spooon

    pokuď vím, tak v Le Mans proti sobě jezdila 3,4 l atmostérický benzíny a 3,7 l turbodiesel, což je trošku co? Nespravedlivé. kdyby jezdili proti sobě jezdili srovnatelný objemy a přeplňování, nemám problém, takhle to je jasný, že to diesel vyhraje. Teď už se myslím nějak měnila pravidla, takže nevím jak to je aktuálně…

    Kuban

    Tak hoď ten dízl doprostřed, nebo udělej boxtra….

    ostatně, v čem ti brání dízlový motor trefovat apex? Používat meziplyny? čím omezuje cit ve volantu? Či vyváženost (při srovnání TDI a TSI motorů jen do pár desítek kg rozdíl)?

    Tady jde jen o to, že udělat sportovní dízl káru jde, ale proč by to kdo dělal když o to není poptávka (respektive je, ale mizerná) 😉

    třeba jako já si přeji turbodízlovou motorku.

    Sportovní auto vnímám tak, jako stroj, který je určen k nějaké moto sportovní aktivitě. Může to být drift, sprint, okruhy, enduro, cross…. Sportovní auto je pro mě to, které je schopno plnit nějakou z těchto činností (ve své podstatě všechny a taky žádné), protože kombinací vznikají universální auta a ty mne prostě nebaví. Nikde mě ale nezajímá, zda je motor vysokotáčkový nebo ne, je mi fuk kolik ventilů, co žere, protože to ve může klidně plnit elektromobil, který může být mnohem více sport než kdejaký benzín.

    A von taky svou skoro ideální výkonovou křivkou rozhodně je. Ale no sound no sport??? S tím prostě nemůžu souhlasit..

    Proti zvuku nic nemám, mám rád burácivý sound silných benzínů, laděných výfuků, ale to vše beru jen jako zábavu…. Fun car…. Co víc může být fun, než vysavač HTP s laděnýma výfukama… Zní sice hodně cool, ale jen protože má dobrej sound, o něm tvrdit že je to sport, může jen vůl 🙂

    btw, i fabia HTP může být sportovní. Proč by ne. Jen chtít. 😀

    Kuban

    Použiji stejnou logiku ano? 🙂

    proč tedy může jezdit benzín na 12 otáček a dízl jen na 5? Proč nestáhnou benzín na 5tisíc otáček max taky… To je prostě nefér.

    V le-mans pochopili, že objem není věc, co se dá aplikovat jako primární parametr mezikoncepčních řešení…. Jak chceš objem motoru definovat pro ryze elektomotor? Nebo Wankla??? 😉

    Ono to tak nějak vysvětluje, proč se nafta v motosportu nikde neusadila…

    V Le-mans přešli na výkon a pochopili, že právě on bude lepší jako primární limit. To co dízl ztrácí na točivosti, to dohání sílou… A výsledek limitů je jen na základě nějaké matice.

    podmínky jak jsou nastavené teď nejsou problém, horší to bylo v sezónách 2010, tam měly nafty sakra navrch.

    spooon

    chápu – li to dobře, oni měli nastavený každý jiný maximální počet otáček? jestli jo, tak je to taky samozřejmě nefér. To sem nevěděl.

    Elektromotor je samozřejmě problém…tak může jezdit samostatnou třídou a nebo zavést ultimativní \“NO limits\“ kategorii, kde může jezdit všechno.

    spooon

    Diesel se mi nelíbí svou hmotností (dnes už to není tak markantní), svým projevem, svým nelineárním zátahem a taky samozřejmě svým zvukem. Tohle je můj pohled na věc, ostatní ji můžou mít jinou, ale tohle jsou důvody, proč já dýzl sportovní auto prostě nechci.

    To že si přeješ turbodýzlovou motorku ti naopak přeju, já mám rád různý šílenosti a nesnáším ovečkování 😉 každej ať má co chce…já bych zas chtěl traktor s vysokootáčkovým benzínovým motorem. A doufám, že si ho jednou postavím.

    Já mám trošku odlišný pohled na věc, co je a co není sportovní. Pro mě krom naladění podvozku na specifický používání (drift, okruhy, rally…) je důležitý taky motor. A je jedno ať už se jedná o zvuk, nebo třeba lineární zátah. To se samozřejmě může měnit, záleží na účelu používání. Ale bavíme-li se o nezávodním používání, tak je mi celkem jedno, jaký čas na okruhu/etapě dosáhnu, ale jde mi právě o ten fun factor. A ve velké míře mi k tomu pomáhá právě motor.

    Jo, pro někoho i HTP může být sportovní, a jdou takový individua potkat na silnici. Všehcno jde, jen chtít…viz benzínový traktor
    http://www.youtube.com/watch?v=t9S964Cn6T8

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist