Audi A6 2. generace
8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
O luxusním sedanu s pohonem quattro sní řada řidičů, ale realita je trochu méně růžová...
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
O luxusním sedanu s pohonem quattro sní řada řidičů, ale realita je trochu méně růžová...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
K ježdění s testvágnem s výkonem pod 200 koní mezi Phou a Berounem je AWD fakt k prdu, o tom není sporu. Ale užije ho minimálně každý, kdo jezdí ČASTO ( což patrně hoši z autowebu nečiní) na lyže nebo žije v horských oblastech, a těch lidí není málo. A moje zkušenost je dokonce taková, že spíš v Čechách, než na precizně udržovaných silnicích v Rakousku. Je to otázka costbenefitu. Někomu nevadí válet se ve vánici u auta a nasazovat řetězy, jiný si připlatí za čtyřkolku jen proto, aby tohle nemusel byť jen 2x ročně absolvovat.
Ale ale, Audi má AWD? A od kdy?
Pan ruda, mohlo by ste si ujasnit co awd a 4×4 znamena 😉
Audi ma awd, skoda 4×4
A my někde píšeme něco jiného? V článku je vyloženě napsáno, že quattro je výhodou v hlubokém sněhu, nikoliv na suché silnici, což se s Vaším příspěvkem nijak nevylučuje.
Mimochodem, na hory občas zajedu, dokonce i v zimě:-), ale zatím jsem nikdy nikde viset nezůstal. S předokolkou, zadokolkou nebo čtyřkolkou. Není to ani tak o ceně jako o tom, jestli s sebou kvůli pár výletům na hory vozit po zbytek roku těžkou a žravou čtyřkolku.
Souhlasím s tebou pokud nemas chalupu na horach a pred ni krpal je ctyřkola zbytecna a na hory jezdim myslim docela casto!!
To máte docela štěstí. Mám nicméně pocit, že já Vás chápu dobře ( čtyřkolka v Praze je fakt k ničemu), ale vy mě ne – patrně každý mluvíme o "trochu jiném rozměru problému" a nejspíš bychom se neshodli ani na tom co je to jezdit "ČASTO" na hory a "hluboký sníh" . Protože v hlubokém sněhu tak jak ho chápou lidé žijící v horských oblastech ( což jsem i já) je vám i to Quattro k prdu.
No nic, mě je to fuk, já potřebuju denně dojet a pokud možno bez zdržení. A kdyby ti zoufalci s dvoukolkami nejezdili na hory v kalamitách a zbytečně pak neblokovali silnice, bych bych ještě spokojenější.
Fakt je to, že pokud by se měly zimy vyvíjet jako loni a letos, přejdu nakonec na tu zadokolku i já :-).
kup si foresta a zmini gumy (trosku dražsi)
dodnes si pamatuju jak nas vytahoval forest z prikopu (zahakl slap na to a venku) predtim se o to snazila a4 audi a ani houby
sedlak kup si forestera
Proboha uvědom si,že Quattro není jen na kluzký povrch,zkus si dát někdy plný plyn s pulce zatáčky se 4×4 ale to samozdřejmě nesmíš mít 1,2 HTP jinak potom s tvým názorem souhlasím !!
Taky jsem to řešil (s jiným vozem) a řekl jsem si, že 15 kilometrů maximálky, přes půl sekundy zrychlení a přes půl litru spotřeby mi za AWD nestojí. Navíc bych ve služebáku musel mít N1 přepážku, abych se vešel do rozpočtu – to bylo to, co nakonec rozhodlo a nelituji. Pravda, na mokrém asfaltu se kola protáčí i na trojku …
Na hory jezdím 3x ročně a řetězy jsem naposledy nasazoval v roce 2002 a protože jsem je nasadil včas před vjetím do hlubokého sněhu, obešlo se to i bez válení v blátě. Abych předešel jedovatostem – ne, nenasazoval jsem je ještě na suché silnici. Na ujetém sněhu mi to na na obě kola trvalo asi 5 minut.
Řekl bych, že tuto recenzi psal nějaký nevzdělaný matlák,který nejel v ničem lepším než je fóbie 1.2HTP …domnívám se, že tento člověk vůbec řidičský průkaz nevlastní a jen tady blbě kecá!
Hůř už snad A6 pomluvit nešlo,GRATULUJI!!!
Pane pisálku zasloužil by jste si pár facek,už mě dlouho tak někdo nenas.al,jste opravdu borec,jen tak dál…
Ahoj! Prosím Vás, píšete pořád o image A6 atd. Chtěl bych se tedy zeptat jakou image mají podle Vás BMW, MB a Audi v ČR. Ohledně tohoto se mi dostává stále jiných a jiných odpovědí…. 🙂
Image je velmi zvláštní věc – těžko se totiž racionálně vysvětluje.
Pokud jde o německé značky, v zahraničí je Audi chápáno jako mezistupeň mezi Volkswagenem na straně jedné a BMW s Mercedesem na straně druhé. Má to co dočinění s reálnými kvalitami vozu, o kterých je možno se dočíst v článku.
U nás je situace trochu odlišná. Audi je chápáno na roveň BMW a Mercedesu, vysoko nad ostatními značkami. Těžko říct, jak toto vnímání vzniklo, ale nabízím 2 vysvětlení:
1) Audi má opravdu dobré interiéry. A v období podnikatelského boomu to byla první viditelná věc. Rozdíl jízdních vlastností nikdo neřešil, všechna auta totiž jezdila ve srovnání s auty dob minulých skvěle.
2) Oktáfka f metle s klímou na hlínách f kombíku f tédéíčku se stala kultem, "nadautem". Krokem výš byl Passat a dalším krokem výš Audi…
Nerad působím jako nevzdělanec, ale co znamená "v metle" ???
V metalíze.
Tak pěkně jste se do A6 opřeli, jen co je pravda. 🙂
To, že se A6 nepovedla tak úplně se obecně ví, ale tak nějak se o tom moc nemluví. Ono, mít A6, tak o tom taky nerad čtu, žejo.
Každopádně nemáte v plánu recenzovat například jeté Volvo S60?
Pokud byste recenzovali V70, rád se přidám!
Když už tady všichni šijete do Audi, tak se taky rád přidám:-)) Á šestka jako představitel vozů s tzv. "náskokem díky technice" s vlečenými rameny vzadu, hrozným řízením a katastrofálními motory 2,5TDi nebo snad dokonce 2,4i kdy jsem si připadal jako kdybych jel s nějakou 1,6-kou mě opravdu nevzrušuje. A na hory nejezdím. Takže existuje jediný důvod krom Quattra proč si místo této A6-ky nekoupit auto téměř dokonalé jménem BMV 5 s označením e39?
zkusim odpovědět …. Ne? 😀
Správná odpoveď 🙂
2,4 me ani nepripominej dodnes me na vlase hruzou vlasky stoji když si vzpomenu jak jsem predjizdel a zblbly z legacy jsem slapl na plyn a ono se nic nedelo….
Tohle píšou jen ty co závydej
A proto je i tento článek napsaný jak je napsaný. Negativně
Podle mě je napsaný reálně. Negativní bude spíš to auto což už ostatně lze vyčíst i z ostatních komentářů tady. Asi jsi jeden z těch co ho mají doma a nerad o něm slyší něco co se mu nelíbí (chtěl jsem napsat nerad slyší pravdu, ale mno … heh stejně jsem to napsal).
Chybička se vloudila… v roku 2001 to dotycny majster zacal u BMW kazit radou 7. A nieco tak nadherné ako E38 bolo nahradené címsi nepopisatelne odporným :-(((.
Ozaj, recenzia na BMW 7 (E38) by sa niekde nenasla ?
kupte si bmw nebo mb-ciganvoz tohned videte kto se vcem vozi redaktor sedne do sve octavie sluzebne nebo soukromne leasing 5 000 mes. a je moudry jedna pani povedala jak muzete porovnavat pohon styrkolky s zadnym bmw a mb?????????????????????????????????????
No, jednu takuto A6 mam doma, takze moje postrehy – uz som taketo recenzie cital asi 10 krat, vzdy sa tam spomina to iste, cize predna naprava, silny turboefekt a vaha vzduchu. Nechapem preco, na tychto autach su i zaujimavejsie veci… naprava je fakt citlivejsia, ale je to presne ta ista ako na Passatovi alebo Superbe, a rozdiel medzi 1997 a 2002 verziou je len ten, ze od 2002 sa v prvovyrobe davali diely z ineho materialu, navzajom su na 100% zamenitelne. Vaha vzduchu BOSCH sa casom zanasa, ale "casom" znamena minimalne tak 3-4 roky a vzhladom na cenu (2500,- Sk za neorig.diel ktory funguje rovnako dobre/zle ako orig.diel) je to nepodstatne. Turboefekt – kde? Netaha to naplno odspodu ako napr. 96kW PD Passat B5.5, ale napr. ta moja taha pekne plynule odspodu, trochu sa zobudi okolo 2500 otacok, a ide krasne hore az po 4000. Je to skratka auto stavane na dialnicu, nie do mesta. Ze sa nase skvele cerpadlo VP44 zanasa?? Nezanasa sa. Kazi sa na nom naprd navrhnuta elektronika a presuvnik. Toto cerpadlo je ovsem bolestou vacsiny dieselov s priamym vstrekovanim medzi 1997 a 2003. Odchadza stylom sudden death a to je fakt neprijemne. Starsie 2.5TDI trpeli navyse zlou udrzbou, kedy z nejakeho dovodu ani autorizovane servisy nerobili kontroly tlaku a vymeny filtrov klukovej skrine (napriek tomu ze v servisnom manuali to je), vdaka comu su zo vsetkych olejnicky a treba pretesnit cele prsia a vanu. Kto nie je hlupy, kupi takuto A6 v slusnom stave za 250 000, da dalsich 35 000 za vymenu komplet rozvodov (s pumpou a vzdy aj termostatom), hydrostelov (istota je gulomet) a pretesnenie, a ma pokoj (dokial neodide cerpadlo, to je zase 30 000). Co ma na tejto recenzii dost podrazdilo je ze sa tu nespomina hlavny problem s 2.5TDI motormi – vackove hriadele! Tieto motory sa uz davali s longlife olejom, co bola veeeeelka chyba, niektore maju uz po 250 000 km uplne vydrate vackove hriadele. Da sa to ako-tak zistit pri kupe pozretim s baterkou do nalevneho viecka oleja, su tam vidiet 2 vacky. Ak nemaju zlatistu farbu tak su OK.
Inak jazda uplne super, mam stary AFB motor 110kW a na dialnici si mozem aj tak robit co sa mi zachce, zrychlenie to ma krasne, spotreba pri kludnej jazde a pri pomere 70% dialnica a 30% ostatne je do 6,5 l/100 km. Kto sa chce fakt vysantit, dostane sa tak na 8 l/100 km. Auto je nadherne tiche, AUDI ma vzdy vyborne robene odhlucnenie. Klimatizacia aj kurenie v zime su riesene vyborne.
Tohle psal opravdový jelen, příjde mi to tak ten člověk neví ani jak A6 vypadá ( kromě toho že ji autorovi článku ukázali před psaním ) Audi A6 je jedno z nejlépe řešených aut co se týká trakce a řešení podvozku. Článek mi příjde jak špatný vtip a myslím že autoweb by měl oslovavat lepší autory než tohle stviření co to napsalo. Má ten člověk vubec řidičák aby si mohl auro vyzkoušet před psaním takových volovin ????
Vážení, velmi by mě zajímalo, jak jste přišli na doměnku,. že quattro je na suché vozovce k ničemu. Sám jezdím s a6 první generace a nemám jedinou vítku. Jezdil jsem i s touto generací a snad až na některé nepříliš kvalitní turbodieselové motory jsou tyto auta nesmírně bezpečná a spolehlivá. Ten kdo takovou rádoby recenzi napsal pravděpodobně nejel s vozem vybaveným podvozkem Quattro.
Příště si vemte auto na okruh, sešlápněte plynový pedal na podlahu a vjeďte do zatáčky, při jízdě na spotřebu jistě quattro nepoznáte!
ad Quattro) doporucil bych autorovi znovu otevrit skripta kinematiky, mel by si pripomenout co je to normalove zrychleni a jak jej permanentni pohon pomaha eliminovat. Quattro neni samospasne, ale v meznich situacich dava dalsi rezervy pri kontrole vozu. toliko k teorii, praktickou cast veci by si mel autor nastudovat ze zaberu z 86 NASCARS kde Quattro excelovalo kupodivu na asfaltu, nebo pri zaberech z 87 Pikes Peak, tam si take na zadny snih nevzpominam.
ad mezistupen) po presednuti do BMW E46 ze svoji audi si pripadam jako v lepsi fobii, nedokazal jsem rovnez pochopit jak mohou na MB 200CDI 04 vrzat plasty. autor by si mel zkusit na moment ridit A8, pochopi o jakem mezistupni vubec mluvi.
ad image) uvedeni image znacky jak do kladu, tak do zaporu me sice dost mate. ale stejne by autor mel aspon zkusit recenzovat objektivne a netahat do clanku subjektivni image.
Též musím oponovat..
Nedlouho vlastním A4 Avant, r.v.98, se systémem Quattro a jsem z něj přímo nadšený. Dovolím si ho nazvat božským. Jízdní vlastnosti jsou totiž excelentní i na vynikajících adhezních podmínkách. Samozřejmě je velký rozdíl, jestli máte poháněná dvě nebo čtyři kola. Také je rozdíl mezi připojitelným pohonem čtyř kol (kde dochází k prodlevě), nebo trvalým – legendárním Quattro, kterému se vyrovná snad pouze Subaru.
Auto skutečně drží v zatáčce jak přibité a lze ji stabilně projíždět vyšší rychlostí. Systém je bezporuchový, avšak žádá si zvýšenou spotřebu, cca 1 litr/100km.
Dále (mimo jiné) bych s autorem článku silně nesouhlasil s rozdílnou prestiží značek Audi, BMW a Mercedes. Osobně mám zkušenosti z Velké Británie, kde je Audi stejně populární a prestižní jako ostatní dvě značky. Nevím, jak na to autor článku přišel, možná toto studoval v Rusku, kde je skutečně "nej" značkou Mercedes.
Autorovi bych poradil více jezdit recenzovanými automobily, potom jeho pohledy nabydou jistě rozdílného charakteru.
Mam moznost docela solidniho srovnani…
Mam tu hnusnou A6 , v tom nejhorsim 2.5TDi TDi V6 – AFB
Musim uznat ze cloveka ktery nerozumi nebo nechce rozumet autum a jezdi se vsim do servisu dokaze potrapit..ale to neni az tak chyba toho auta ci motoru, ale tech zlatokopeckych servisu.
Pred A6 jsem mel Vento 1.9TD – rozdil tezko popsatelny, A6 je kocar. Jezdil jsem Favoritem, Ventem, A6 C5, A8 3.7, MB 220 a 320 i S8 4.2.
Myslim ze co do pohodli a pomeru cena/vykon je A6 Avant to nejlepsi v cem jsem sedel. Pokud se koupi dobre… a tady je treba si davat opravdu pozor…pac zlodeji v bazarech na tech autech staci km bezne o stovky tisic km, pak je to velmi dobry vuz.
Že kvalita internetových redaktoru je hodně rozdílná a málokdy člověk narazí na dobrého autora, to je holt dnešní realita. Nicméně stvořit takovýto blábol, to muselo dát hodně zabrat. Gratuluji pane autore, jen tak dále:))
Mimochodem, proč když je to tak špatné auto, je tak často v ČR zastoupene a oblíbené?
Mám druhou A6 a mohu s klidem říci, že je to dráha sranda na servis a provoz, ale stojí za to. Kdo nema, nejel, neví…
Některé věci napsané v článku pravda jsou, jiné ne. Ale člověk co to psal buď nikdy nejel v autě s quattrem, nebo by se možná měl dát na recenzování věcí z jiného oboru. Mohl by začít třeba na modelech aut pro děti.
Quattro přináší obrovskou výhodu co se týče chování auta na silnici i na suchém asfaltě. Natož mokrém. Potvrzuje to nejen teorie, ale i veškeré testy. Např porovnání s 4motion nebo xdrive, nebo počet vyhraných závodů.
ja ti nevim 🙂 .. posledni test Q vs xDrive dopadl docela blbe pro Audi 🙂
stejne jako nekolik testu M3 vs RS4 … proste motor v predu … a divne se chovajici se ctyrkolka na mokru = vletet do zatacky a pak se modlit 🙂
přecti si prosimte poslední testy m3 vs rs4 a m5 vs rs6 posledni modely bmw vyrazne predbihaji,diky prave ulozenemu motoru vice vzadu..za zadni napravou,ale trvalo to 🙂
proc ty mas uz druhou svestku se asi divi kazdej kdo te zna 🙂 … a jeste s tim debilnim motorem 🙂
proc ji ma kazdej? protoze to je luxus pro chudase 🙂
A co je luxus pro boháče?
Být někým z představenstva automobilky Audi tak podám trestní oznámení na autora článku za antireklamu.
vidis jak sis na sebe rozhneval audiklubare? 🙂
ja se shoduju s tebou … 🙂
Pasik pro lepsi 🙂
Vazne me bavi, jak se zdejsi majitele 10let starych A6 C5 biji za svoje vozy…co konkretne z te recenze je spatne? Motor neni za predni napravou? 2.5 TDI je super spolehlivy motor? A6 je proti E39 v zatackach cihla?
Autora nechapu, jak mohl zplodit takovyto nesmyslny clanek, kdeby tuty auta znal do hloubky tak nenapise takovyhle bludy. Napr. u rozvodu je bezne menit vse co k tomu patri a neni to jenom u Audi je to u kazdy znacky. Vyjadreni k hlinikove naprave GO po 50-70 tis. km je taky nesmysl, zalezi jako u kazdeho jinyho auta, kdo stim jezdi a jak se k autu chova. Muj zaver: autora asi zaplatila konkurence znacky Audi, potazmo VW.
Hrozně se bavím tím,jak zde doslova zuří někteří neštastní majitelé těchto sice dodnes velmi hezkých, ale na údržbu velice drahých aut.Třeba to trestní oznámení je opravdu bomba.Nezlobte se na autora článku,ten jen popsal skutečnost, byť s malými nepřesnostmi.
Stále opakované novinářské povzdechy nad jízdními vlastnostmi audin. Myslím, že každý novinář by měl povinně jezdit celý rok v bmw, mercedesu s poháněnou zadní nápravou. V Evropě a někdy i u nás bývá zima i dlouhých 6měsíců. V zimně si uvědomíte, že bmw a mercedes je v podstatě nepoužitelný. I se zimníma pneumatikama, zimním módem automatické převodovky. I auto jen s předním pohonem je o 100% v zimně lepší než zmiňované žiguly. Pokud musíte jezdit bez ohledu na počasí a musíte se někam spolehlivě dostat na jednání, tak na zimu potřebujete jiné auto. Pokud si to můžete dovolit, pak je vše OK. A kdo na to má pak si na užívání sportovního řízení pořídí samozřejmě něco jiného než kolíbavý pekáč jako je mercedes a koneckonců i bmw.
ty troubo co to meles asi jsi nikdy nesedel v bmw nebo mercedesu jake kolebave pekače nejdriv se projed a potom fantaziruj
Tohle je největší blbost co sem kdy četl. Je zajímavé,když před pár lety byla taková velká zima tak jsme s mercedesem neměli žádný problém. A zmiňovaná auta s předním náhonem ten problém měli…stačí pořádné pneu..
JEden z důvodu bude zřejmě i v řidiči,když někdo prostě jezdit neumí,tak se nikdy nepotyká s bmw a mercedesem…
Píča píčou zůstane aneb bav se s debilem, když nemáš v ruce klacek. 😀
No zabudli na jednu motorizaciu 1.9 tdi 85kw 2001