atmosfericky-radovy-sestivalec-bmw-na-ustupu.jpg

Atmosférický řadový šestiválec BMW na ústupu

BMW

BMW pomalu nahradí atmosférický třilitrový šestiválec novým přeplňovaným čtyřválcem. Znamená to konec zlatých časů?

Diskuze

23 komentářů

    Ladis

    Svět se řítí do sraček 🙁

    VeryAngryMan

    Vetsina lidi nema ani tuseni a je jim uplne jedno, co maji v aute za motor. Majitele novych BMW rozhodne nejsou vyjimkou. Je pro ne dulezity, \“ze to jede\“, \“ze to pali naftu/benzin\“, \“ze je to Bavorak\“ a \“ze na D1 jsou nejrychlejsitykravo\“

    ešteže tu je firma HARTGE 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=UVCIh44sPSA

    skejpa

    Ne vsichni. Tata ma v X5ce trilitr sestivalec benzin a ma ho prave proto, ze je to uzasne charakterni motor, nehlede na to, ze kdyz se neco vysere, tak je to vetsinou mnohem levnejsi oprava nez na dieslu 🙂
    Ctyrvalce at si sakra nechaj !!!

    lambdamen

    Zdravim, nechápu to šílenství okolo. Jsem fanda BMW, mam možnost pravidelně v modelech BMW jezdit a popravdě k vymření šestiválců nedojde. Pořád budou v nabídce přeplňované varianty, které mají charakteru také dostatek. S propíraným 190kW 3.0i jsem jel naposledy v Z4 a rozhodně šlo o zážitek, který byl pro mě ale více umocněn konceptem auta (roadster) než motorem. Foukaná 240kW verze v 740i ve mě motorově zanechala silnější dojmy.
    Když jde člověk koupit BMW, tak tyhle atmo motory byly opravdu na konci nabídky – lidi chtějí diesel + xDrive, nebo nej benzín…. ostatních je dost málo. Stáhnutí je přirozený vývoj a jelikož v nabídce jsou věci jako 760i, 550i atd. tak nemám strach, že by BMW přišly o zážitek z jízdy.

    skejpa

    jo, tak to je radnej narez 😀 ale to asi nebude uplne nahrada sastivalce 😀

    Michal

    Já ten stesk nad tím, že BMW (a nejen ono) vyrábí stále méně atmosferických motorů zcela chápu. Takový motor prostě bude mít nižší životnost a oprava, případně výměna turba prostě nebude levná záležitost. Já sám jsem příznivcem atmosferických motorů i v nepremiových budgetových autech řekněme do 400.000,-, nicméně \“díky\“ ekologům budou taková auta ubývat.

    A jak jsem říkal, když budu brát budgetovky, tak vyjma Japonců a Korejců neumí Evropané postavit atmo – motor, který by byl zajímavý, tím myslím výkon cca. 100 – 130 bhp.

    Michal

    Jinými slovy takový, aby auto nebylo líné a nebyla vyloženě nuda s ním jezdit.

    Michal

    V6 3.0 by se mi taky moc líbila, ale dostane se ve městě aspoň na 10? Jinak by mně docela zajímalo, jak vám subjektivně připadá komfort jízdy, v Top Gearu totiž říkali, že X3 je dost tvrdá, (pokud tedy váš otec nemá nějaký adaptivní podvozek). Díky za info.

    Michal

    V X5, omlouvám se, neumím číst-)

    V6? BMW nedela 6ti valce do V! dela radove! Tzn. R = row.

    boha, i 1,6 octava první generace si ve městě řekne 10-11. ve městě si většina benzínů vezme prostě 9-11 litrů tak to je. na spotřebu bych nehledil.

    Michal

    To na tak velké asto není vůbec špatné, ale není tak docela pravdou, že i ten kdo má na Range Rover vůbec nekouká na spotřebu. Samozřejmě, mně by se také líbil Range Rover 5.0 V8, ale ropný vrt doma nemám a šejk ze mne těžko kdy bude-)

    Franta

    Dovolím si ve vší slušnosti nesouhlasit s posledním odstavcem. Mám M5 (E60), předtím jsem asi tři roky jezdil v M5 E39 a zážitek z jízdy byl v obou případech nepřekonatelný. Ale respektuji – co člověk, to názor.

    Marek

    Proč se všichni brání přeplňování? jen kvůli těm nákladům na připadnou opravu? Nejsem žádný expert, ale příjde mi úžasné, že třeba díky přeplňování se z motoru 1.8T dostane 200kW. Ten charakter bych pochopil třeba ohledně toho, co se týče zvuku, ale to je jen rozdíl 6 vs 4 válce. To, že turbo občas zapíská přece musí každý odpustit, pokud mu to zároveň zdvojnásobí výkon…

    kdo si takové auto koupí tak na spotřebu nehledí. kdo má na veyrona tak mu je u prdele že žere 40 litrů na sto. kdo má na hummera tak mu je jedno že žere nad 25 na sto. Kdo má Mercedesy AMG je jim jedno že žerou kolem 20 bez problému. pokud na Range Rover nemáte tak si ho nekupujte. spotřeba u terénních aut, sportovních aut či luxusních aut je detail. myslíte, že majitelé Ferrari, lamb, hummerů, masserati řeší to že jim to žere jednou či dvakrát tolik co normálním lidem, když běžný servis je stojí tak desetkrát tolik co běžné lidi? sportovní auto mám, pod 20 l/100 se s dlouhodobou spotřebou vejdu málo kdy. před týdnem jsem auto odvezl do servisu a nechal ho připravit na další sezonu. výměna oleje, i v převodovce, ošetření podvozku, výměna filtrů a náplní klimatizace, oprava koženého čalounení na sedadle spolujezdce, nové kotouče a brzdy, upgrade řídící jednotky a hurá, byl jsem na necelých 100 tisících bez pár stovek. benzín mě fakt nezajímá.

    pokud si mám vybrat mezi přeplňováním a atmosférou tak vždy raději zvolím atmosféru se stejným výkonem. řídím se tím odjakživa, turbo motory nejsou špatné, mají svoje kouzlo, ale pro každého to není. hold je teď in být eko a táhnout za jeden provaz jako zbytek pitomců. já se svého pětilitru ale nevzdám a můžou mi nabízet třeba jednoválec 0,9 litru s 19 turbama a 27 kompresorama a lákat na poloviční spotřebu a stejný výkon:D

    milan

    Ted uz zbyva jen aby BMW postavilo predokolku a mame tu mainstream jako vysity.

    marek

    Taky bych raději zvolil atmosferický motor se stejným výkonem, ale žádný takový přece není. Když chceš stejný výkon, tak musíš sáhnout po mnohem větším objemu. Takže odpadá argument, že opravy turba jsou drahé, protože náklady na provoz toho 5ti litru budou mnohem větší, než kupovat každý rok nové přeplňování. Dalším argumentem je hmotnost…5ti litr o stejném výkonu jako přeplňovaný dvoulitr bude v jízdních vlastnostech mnohem horší. Nechci obhajovat motory 0.8tttfsi, výkon nabídnou třeba 180koní, ale až v 10tis ot/min a s krouťákem 20Nm 😀 Obhajuji používání přeplňování u zachování objemu válců.

    proste to neni ono. Svezte se nejakymi dobrymi atmosferami a zjistite to sam

    marek

    Takže by jste raději sáhl například po modelu 530i, než 535i? Nikdy jsem silný benzínový automobil neřídil (pouze motorku) proto se ptám.

    Pilot

    Dobrej příklad, já bych bral 535i, ale třeba v 1er radši 130i. A to sem 530i a 535i E60 řídil.

    hombré

    R6 je odjakživa reihe 6 – tedy řadový 6tiválec, tedy motor do normálního automobilu. Vše ostatní jsou pouze náhražky, lepší je jen V8 i když ne nákladově, to je jako chutná jako máslo, ale není to máslo!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist