Alfa Romeo 159

Silné motory, krásný design, větší interiér a pohon všech kol. S tímhle autem chce Itálie konečně trumfnout Audi a BMW.

 

Tento týden se v Ženevě v premiéře představí nová generace Alfy 159, která od léta 2005 nahradí v prodejích současnou řadu 156. Nepůjde jen o další facelift, ale o zcela nové auto ve všech směrech, které má reálné ambice na to, aby se v kategorii luxusních a sportovně laděných sedanů stalo plnohodnotným konkurentem novému Audi A4 a BMW 3. řady.

Pokud jste už před týdnem viděli první oficiální fotky sériové Brery, budou vám tvary čelní masky velmi povědomé. Proti předchozí řadě 156 je ale nová generace o téměř 23 centimetrů delší (celková délka 4,66 metru), ale také o 8,5 centimetrů širší. Rozvor kol byl prodloužen o 105 mm, zatímco výška zůstala v podstatě stejná. Nejvýznamnější dopad budou mít větší rozměry na prostornost v interiéru, kde napraví dřívější potíže s menším místem na zadních sedačkách. Na exteriéru to mimochodem viditelně podtrhují klasické kliky na zadních dveřích, dříve umělecky schované v zadním sloupku.

Nový design od Giugiara vynikajícím způsobem slučuje ostré hrany na bocích karosérie s oblinami čelní a zadní masky a Alfě zaručuje další mnohaleté předplatné v tradiční roli nejkrásnějšího auta v této třídě. Silnější verze budou mít dvě koncovky výfuku.

Alfa Romeo 159 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Alfa Romeo 159 fotogalerie

Po řadě konstrukčních změn se má také 159 dostat k plnému počtu hvězdiček v bariérových zkouškách a podle Alfy je v této třídě také nejpevnější ve zkrutu.

Alfa 159 je založená na zcela nové platformě Premium, kterou až do začátku minulého roku vyvíjela Alfa Romeo ve spolupráci se Saabem. Švédská značka ale kvůli finanční zátěži od spolupráce později odstoupila a její dokončení zbylo na Alfě. Nový podvozek má poctivou koncepci, vpředu s dvojitými lichoběžníky a vzadu s vícebodovým zavěšením, a očekává se od něj, že napraví dřívější nervozitu u modelů 156 na rozbitých silnicích. Kola budou mít až osmnáctipalcový průměr a ponesou speciálně vyvinuté pneumatiky s rozměry až 235/45.

Po dlouhé pauze se do silničního sedanu od Alfy navíc vrátí pohon všech kol (naposledy u řady 164), také s nekompromisním technickým řešením se středovým diferenciálem Torsen, používaným ve stejné úloze jako u Audi quattro. V Alfě 159 bude výchozí rozdělení výkonu favorizovat zadní kola v poměru 43:57.

Tiskové informace neopomínají připomenout příjemnou skutečnost, že Alfě 159 zůstane nejstrmější převod řízení v její kategorii.

Současné rozvržení interiéru s důrazem na roli řidiče zůstane zachované, stejně jako měkčené plasty na palubní desce. Mají se objevit nové sedačky a všechny přístroje budou stále pouze analogové, pravděpodobně s oddělenými kapličkami pro hlavní budíky, jak je známe i dnes. Startování bude na tlačítko a v nabídce budou i kolenní airbagy. Hlavní změnou však zůstává výrazně větší prostor pro cestující vzadu.

 

Alfa 159 se bude nabízet se třemi benzínovými motory a třemi turbodiesely. Všechny benzínové motory mají přímé vstřikování s označením JTS, známým již ze současné řady. U nových modelů se však tento systém dostane i do větších motorů, než v případě dnešního čtyřválcového dvoulitru.

Nejsilnějším motorem ve 159 bude benzínový vidlicový šestiválec 3,2 JTS s výkonem 260 koní a točivým momentem 322 Nm. Podle dostupných informací však nejde o upravenou verzi známého šestiválce vlastní produkce, nýbrž o modifikovaný motor od australského Holdenu, což představuje konec jedné slavné éry. Lze jen doufat, že nový motor bude stejně charismatický jako ten, který nahrazuje.

Dalšími dvěma motory v benzínové řadě jsou 2,2 JTS (zatím nebylo upřesněno, zda jde o pěti- nebo čtyřválec) s výkonem 185 koní a točivým momentem 230 Nm, a základní čtyřválec 1,9 JTS s výkonem 160 koní a točivým momentem 190 Nm.

Turbodiesely budou zastupovat tři motory, a to nový pětiválec 2,4 JTD s výkonem 200 koní a točivým momentem 400 Nm, a dvě verze čtyřválce 1,9 JTD s výkony 150 a 120 koní a točivými momenty 320 a 280 Nm.

Všechny motory budou spojeny s novou generací manuální šestistupňové převodovky s krátkými dráhami řazení, či s šestistupňovým automatem nebo šestistupňovým systémem Selespeed s řazením pod volantem.

Nová generace 159 se na italském trhu objeví v létě, u nás dojde k uvedení na trh pravděpodobně s několikaměsíčním odstupem.

redakce autoweb.cz

28.2.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist