autoweb.cz > 8 rad, jak zvýšit cenu ojetého auta při prodeji
8 rad, jak zvýšit cenu ojetého auta při prodeji
Správná péče o auto může zvednout jeho cenu při prodeji i o desítky tisíc
Kromě údržby významně zvyšuje prodejní hodnotu vozu dobře zdokumentovaná servisní historie
Praha, 15. července – Hodnota každého spotřebního zboží klesá jak jeho rostoucím stářím, tak i způsobem, jakým s ním jeho majitel zachází. Nejinak tomu je i u ojetých vozů, které lze v dnešní době ve velké většině případů za spotřební zboží považovat. Při správné péči a dodržování určitých postupů však lze vysokou hodnotu automobilu udržet i o několik let déle.
Automobil představuje pro většinu jeho majitelů jednu z nejhodnotnějších věcí, které vlastní. Průměrný Čech provozuje svůj vůz přibližně 7 let a z dlouhodobého hlediska mu věnuje pouze základní péči. Takovým přístupem se však ve výsledku při jeho prodeji připraví mnohdy až o desítky tisíc korun. „Technický stav a praktické či užitné vlastnosti automobilu nejsou tím jediným, co zákazník kupuje. Důležitým faktorem, který bývá při koupi vozu rozhodující, je rovněž vzhled a historie vozu,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a krátce dodává „Jak se lidově říká, kupuje také oko, a prodává také životní příběh vozu.“
Prodávaný automobil má přesně takovou hodnotu, kterou je kupující ochoten za něj zaplatit. Zde je několik tipů, které pomůžou hodnotu vozu udržet a oddálí tak pomyslné stárnutí.
- Zdokumentovaná servisní historie – nejvýznamnější faktor ovlivňující tržní hodnotu auta. Je potřeba pravidelně vést servisní knížku, uchovávat faktury ze servisu za opravy a výměny dílů. Když vůz utrpí na parkovišti škrábanec na blatníku, který je nutno přelakovat, je potřeba vše zdokumentovat a při prodeji auta být schopen doložit, že vozidlo nebylo bourané, ale jen přelakované kvůli kosmetické vadě.
- Pravidelné mytí karoserie je nejlepší způsob, jak zachovat nejen povrchovou úpravu vozidla a zabránit vzniku koroze. Právě vnější kosmetické vady na exteriéru a v interiéru automobilu mají zásadní vliv na kupní cenu.
- Péče o problematické partie vozu – Stejně jako člověk, i automobil má svá slabá místa. Typickým příkladem je tzv. brzdný prach, který při brždění dopadá na disky kol, které znečišťuje a má na ně neblahý vliv. Žhavé částice jsou nebezpečné zejména u hliníkových kol, na kterých vytvoří žlutohnědý spálený povlak, který je důsledkem dlouhodobého zanedbávání disků. Pravidelné používání kvalitní leštěnky disků tento problém pohodlně vyřeší.
- Mytí motoru přenechte odborníkům. Vzhledem k vzrůstajícímu množství elektronických systémů pod kapotou automobilů se nedoporučuje. Neodborná manipulace s vysokotlakými přístroji může motor poškodit.
- Skvrny v interiéru patří do kategorie absolutního základu péče o vůz. Koneckonců se jedná o prostor pro řidiče i posádku. Zanedbávání čistoty, ale i funkčnosti interiéru může způsobit neodstranitelné funkční i vzhledové vady.
- Zápach v interiéru, ať už je způsobený čímkoliv, představuje obdobné znehodnocení. Pouhé vyvětrání vozu či použití sprejů nebo aromatických doplňků a autokosmetiky tento problém řeší jen krátkodobě.
- Důkladnější péče o dražší auta se vyplatí dvojnásob. Je obecně známé, že pokles hodnoty u dražšího zboží klesá daleko rychleji. Právě proto se doporučuje majitelům nových či zánovních vozů starat se o svého „miláčka“ daleko pečlivěji.
|
Kontakt:
Michal Häckl
Group PR Manager
Tel.: +420 283 068 536
GSM: +420 603 252 437
E-mail: michal.hackl@aaaauto.cz