8 rad, jak zvýšit cenu ojetého auta při prodeji

 

Správná péče o auto může zvednout jeho cenu při prodeji i o desítky tisíc

Kromě údržby významně zvyšuje prodejní hodnotu vozu dobře zdokumentovaná servisní historie

Praha, 15. července – Hodnota každého spotřebního zboží klesá jak jeho rostoucím stářím, tak i způsobem, jakým s ním jeho majitel zachází. Nejinak tomu je i u ojetých vozů, které lze v dnešní době ve velké většině případů za spotřební zboží považovat. Při správné péči a dodržování určitých postupů však lze vysokou hodnotu automobilu udržet i o několik let déle.

Automobil představuje pro většinu jeho majitelů jednu z nejhodnotnějších věcí, které vlastní. Průměrný Čech provozuje svůj vůz přibližně 7 let a z dlouhodobého hlediska mu věnuje pouze základní péči. Takovým přístupem se však ve výsledku při jeho prodeji připraví mnohdy až o desítky tisíc korun. „Technický stav a praktické či užitné vlastnosti automobilu nejsou tím jediným, co zákazník kupuje. Důležitým faktorem, který bývá při koupi vozu rozhodující, je rovněž vzhled a historie vozu,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a krátce dodává „Jak se lidově říká, kupuje také oko, a prodává také životní příběh vozu.“

Prodávaný automobil má přesně takovou hodnotu, kterou je kupující ochoten za něj zaplatit. Zde je několik tipů, které pomůžou hodnotu vozu udržet a oddálí tak pomyslné stárnutí.

  1. Zdokumentovaná servisní historie – nejvýznamnější faktor ovlivňující tržní hodnotu auta. Je potřeba pravidelně vést servisní knížku, uchovávat faktury ze servisu za opravy a výměny dílů. Když vůz utrpí na parkovišti škrábanec na blatníku, který je nutno přelakovat, je potřeba vše zdokumentovat a při prodeji auta být schopen doložit, že vozidlo nebylo bourané, ale jen přelakované kvůli kosmetické vadě.
  2. Pravidelné mytí karoserie je nejlepší způsob, jak zachovat nejen povrchovou úpravu vozidla a zabránit vzniku koroze. Právě vnější kosmetické vady na exteriéru a v interiéru automobilu mají zásadní vliv na kupní cenu.
  3. Péče o problematické partie vozu – Stejně jako člověk, i automobil má svá slabá místa. Typickým příkladem je tzv. brzdný prach, který při brždění dopadá na disky kol, které znečišťuje a má na ně neblahý vliv. Žhavé částice jsou nebezpečné zejména u hliníkových kol, na kterých vytvoří žlutohnědý spálený povlak, který je důsledkem dlouhodobého zanedbávání disků. Pravidelné používání kvalitní leštěnky disků tento problém pohodlně vyřeší.
  4. Mytí motoru přenechte odborníkům. Vzhledem k vzrůstajícímu množství elektronických systémů pod kapotou automobilů se nedoporučuje. Neodborná manipulace s vysokotlakými přístroji může motor poškodit.
  5. Skvrny v interiéru patří do kategorie absolutního základu péče o vůz. Koneckonců se jedná o prostor pro řidiče i posádku. Zanedbávání čistoty, ale i funkčnosti interiéru může způsobit neodstranitelné funkční i vzhledové vady.
  6. Zápach v interiéru, ať už je způsobený čímkoliv, představuje obdobné znehodnocení. Pouhé vyvětrání vozu či použití sprejů nebo aromatických doplňků a autokosmetiky tento problém řeší jen krátkodobě.
  7. Důkladnější péče o dražší auta se vyplatí dvojnásob. Je obecně známé, že pokles hodnoty u dražšího zboží klesá daleko rychleji. Právě proto se doporučuje majitelům nových či zánovních vozů starat se o svého „miláčka“ daleko pečlivěji.

 

 

 Skupina AAA AUTO působí na trhu již 23 let. Provozuje síť 36 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,6 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2014 činily 437 milionů eur, za stejný rok firma prodala 63 613 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Skupinu AAA AUTO koncem roku 2014 převzal britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

 

Kontakt:

Michal Häckl

Group PR Manager

Tel.: +420 283 068 536

GSM: +420 603 252 437

E-mail: michal.hackl@aaaauto.cz

 

 

15.7.2015 1:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist