5 důvodů, proč místo Škody Rapid koupit VW Golf VII

Aktualizováno: Také máte pocit, že je Škoda Rapid moc drahá? Kupte si raději nového Golf... A nebo je to trochu jinak?

Aktualizováno 3.10.2012: Ach ty pakety… když se člověk snaží být moc pečlivý a korektní, nevidí často to, co by vidět měl a pokud srovnáváte základní ceny bez akčních paketů, může to být někdy chyba. Jako v našem případě ohledně klimatizace. Jak se dočtete níže…

V životě se člověk setká se spoustou situací, kdy se vyplatí malinko si připlatit a nekupovat slepě ten nejlevnější produkt. Mohli jsme se o tom přesvědčit teď s aférou kolem metanolu. Copak se otrávil někdo z dvanáctileté skotské whisky? Kdyby Češi nekupovali jen to nejlevnější… A u aut je to často velmi podobné.

Škoda Rapid fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda rapid fotogalerie

Ne, nemáme teď na mysli otravu z páchnoucích plastů v interiéru. Chceme upozornit, že ne každé šetření má smysl a ve výsledku na tom lze ještě mnohem více prodělat. Hodně napoví třeba ceník nové Škody Rapid a nového Volkswagenu Golf sedmé generace. Tady je pět důvodů, proč je lepší koupit Golf a ne Rapid.

DOPORUČUJEME: Paříž 2012 – Auta, která si můžete koupit

Důvod první: Technika a vlastnosti
Podívejme se pod povrch a hned je spousta věcí jasná – Škoda Rapid je jen prodloužený starý Volkswagen Polo, Volkswagen Golf jezdí na nejmodernější koncernové modulární platformě s nezávislým zavěšením kol. Už jen z technického hlediska je Volkswagen o obrovský kus napřed a podobně na tom bude i v oblasti jízdních vlastností.

Právě z použité techniky se dá usoudit, že jízdní vlastnosti a ovladatelnost Golfu bude někde úplně jinde než v případě Rapidu. Rozdílů si všimnete i v oblasti kultivovanosti, kdy už současný Golf je o dost tišší uvnitř než nový Rapid. Určitě to bude ještě lepší u sedmé generace Golfu, o komfortu a práci podvozku ani nemluvíme.Důvod druhý: Cena a výbava
Základní Rapid 1.2 MPI stojí 289 900 korun. A to nemáte klimatizaci
Tedy podle základního ceníku, kde klimatizace a tónovaná skla stojí v paketu 10.000 Kč. Jenže Škoda má do konce roku akci, při které tento paket dostanete zdarma.

Základní Volkswagen Golf se prodává s motorem 1.2 TSI o výkonu 86 koní, stejnou jednotku máte i v Rapidu. Volkswagen Golf 1.2 TSI stojí v základu 339 900 korun
Srovnání s běžnou cenou Golfu a akční cenou Rapidu teď už samozřejmě hraje více do karet Škodě. Takže druhý důvod padá…

Čtěte také: Zaručené rady, jak snížit spotřebu paliva

Důvod třetí: Hodnota
A právě výbava a cena je ukázkou, že si ve Volkswagenu Golf kupujete hodnotnější auto než v Rapidu. Zatím lze jen těžko předpovídat, jak si auta povedou na trhu ojetin, ale Rapid si každopádně budete muset dobře vybavit, aby byl pak snadno prodejný. Auto bez klimatizace a rádia moc lidí chtít nebude…Důvod čtvrtý: Design a interiér
Vzhled je velmi subjektivní záležitost, ale nový Golf rozhodně nevzbuzuje tolik negativních reakcí jako Rapid, zejména co se tříčtvrtečního pohledu zazadu týče. Jistě, design Rapidu je daň za kufr a nabídku prostoru, ale ani Golf není nepraktické auto a vypadá dospěleji, zajímavěji. A to samé se děje i v interiéru – porovnejte vnitřek obou aut a asi vás nenapadne, že Rapid uvnitř vypadá lépe a moderněji.

Důvod pátý: Image
Obě auta mají výhodu v tom, že působí dost nenápadně, ale Golf jde v tomto ohledu ještě dál. Nikdy totiž nevíte, kdo za jeho volantem sedí – jestli šetřivý soused nebo ředitel firmy. Rapid přeci jen nebude působit příliš „honosně“ na to, aby oslovil náročnější zákazníky, pro ty tu bude Octavia (nebo právě Golf). Právě Golf by mohl přinášet i velmi těžko měřitelnou hodnotu v podobě lepší image a snad i společenského postavení, pokud na tom někomu záleží.

Samozřejmě rozhodnou zákazníci, ale obáváme se, že s touto cenovou politikou nebude Škoda Rapid úplně jednoznačná a především skvělá volba. Upřímně jsme čekali nižší cenovku a rozhodně větší rozptyl s Volkswagenem Golf. Těžko by si někdo před rokem dvěma představil, že bude Rapid stát stejně jako o třídu výš postavený Volkswagen.

Dalibor Žák

Druhý pohled
Tím, že Dalibor v původním článku bral v dobré víře základní ceny bez paketů, i když paket Plus je vlastně zdarma, udělal svým způsobem chybu, za kterou se já ze své pozice Škodě omlouvám – osobně si myslím, že srovnávat Rapida s VW Golf není přesné, auta jsou každé z jiné kategorie a a díky tomu je cenový rozdíl k ceně Rapidu značný.

Myslím, že když už porovnávat Škodu Rapid s auty, kterým by se mohl cenově blížit, bylo by vhodnější postavit vedle sebe Rapid (289 900 Kč) a například o třídu vyšší Citroen C4 (279 900 Kč) nebo Renault Megane (254 900 / 279 900 Kč).

Filip Rakovan

2.10.2012 8:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist