5-duvodu-proc-bude-mit-nova-octavia-uspech.jpg

5 důvodů, proč bude mít nová Octavia úspěch

Škoda Octavia

Dali jsme v redakci hlavy dohromady a vymysleli pět důvodů, proč bude mít třetí generace Škody Octavia úspěch.

Diskuze

25 komentářů

    Marbl

    Předně bych chtěl říci, že nová Octavia se mi líbí a myslím si, že úspěch mít bude. Nicméně patřím k té části populace, která by si Octavii asi nekoupila. Dovody?

    1) Konkurence v nižší střední třídě vychází pověčinou cenově výhodněji a s rozsáhlejší výbavou.

    2) Kufr. Pro někoho argument číslo jedna, pro mě jeden z posledních. Na dovolenou beru auto jednou ročně a nepotřebuji po zbytek roku za sebou vozit 590l prázdného místa. Toto místo raději oželím ve prospěch snadnějšího parkování a lepší obratnosti ve městě. Porovnávám s hatchbackem nižší střední třídy.

    3) Nepotřebuji mít stejné auto jako všichni sousedi a obchoďáci v okolí.

    4) Mám rád atmosférické motory a těch se u Octavie nedočkám.

    5) Rád bych své auto našelel před domem zaparkované každé ráno. Koncernová auta se obecně hodně kradou.

    Myslím si, že to jsou ty nejzákladnější důvody potencionálních kupců, kteří se nakonec pro Octavii nerozhodnou a půjdou ke konkurenci.

    Martin

    Já bych si dovolil nesouhlasit s částí bodu 2. Měl jsem felicii, což je v podstatě vzor typicky městského auta. Teď jezdím dvojkovou octavií a nějak teda nepozoruju, že bych měl problémy to auto někde zaparkovat nebo projet.
    To bude spíš v rukou některých jedinců, kteří neumí zaparkovat ani smarta (tím nemyslím Vás, ale obecně).

    A k té konkurenci. Měl jsem 2 týdny jako náhradní vůz zapůjčen Megane, poslední model, měl najeto asi 50 tisíc, nafta 1.5. Interiér- nepřehledný, na první pohled strašný zmatek. Ovládání audia a navigace není ani zdaleka tak intuitivní, jako u octavie. Motor- tragédie. Pod 2 tisíce nejede, nad 3 taky ne. Turbodíra jako prase. Podvozek- houpavý, hůře čitelný, moc to nedrží. Takže ač je octavie dražší, je to jak jiný svět. Ten renault je prostě sračka.

    Martin

    Já bych si dovolil nesouhlasit s částí bodu 2. Měl jsem felicii, což je v podstatě vzor typicky městského auta. Teď jezdím dvojkovou octavií a nějak teda nepozoruju, že bych měl problémy to auto někde zaparkovat nebo projet.

    A k té konkurenci. Měl jsem 2 týdny jako náhradní vůz zapůjčen Megane, poslední model, měl najeto asi 50 tisíc, nafta 1.5. Interiér- nepřehledný, na první pohled strašný zmatek. Ovládání audia a navigace není ani zdaleka tak intuitivní, jako u octavie. Motor- tragédie. Pod 2 tisíce nejede, nad 3 taky ne. Turbodíra jako prase. Podvozek- houpavý, hůře čitelný, moc to nedrží. Takže ač je octavie dražší, je to jak jiný svět. Ten renault je prostě sračka.

    Patt

    Tak nevím, jestli bude nová Octavia až takový prodejní trhák. Můj náhled na věc je trochu jinej. Vaše důvody jsem si dovolil zpochybnit. Tady je můj náhled :
    1) „Spousta majitelů služebních aut bude přezbrojovat na něco novějšího.“ Ano, jenže spousta taky v tyto době šetří, takže koupí Rapida místo staré Octávie za srovnatelnou cenu. Předpokládám že si škodovka nechá za všechny ty zlepšení proti předchozí generaci, které aplikovala do nové Octávie řádně zaplatit.
    2) Vzhled je hodně specifická oblast na rozhodování, já si myslím, že předchozí generace byla hezčí.
    3) Asi jediné plus, i když právě toto, nedostatek exkluzivity, může být kámen úrazu.
    4) Praktičnost? no myslím si že, management nepotřebuje převážet skříně (nebo surfové prkna) takže zase raději sáhne po exkluzivnějším autě. A pro rodiny je už tady Rapid.
    5) Kvalita? před nedávnem jeden známí (má služební Octavii a jezdí každý den) chtěl opravit auto do druhého dne, nešlo to, řekli že mu díly nemají skaldem a dostanou je do tří pracovních dní a všechny náhradní vozy byli rozpůjčované. Byl pěkně naštvanej. Takže když byli náhradní auta nedostupná, z toho vyvozuji že, ta kvalita možná nebude až tak vysoká.

    Patt

    Tak nevím, jestli bude nová Octavia až takový prodejní trhák. Můj náhled na věc je trochu jinej. Vaše důvody jsem si dovolil zpochybnit. Tady je můj náhled :
    1) „Spousta majitelů služebních aut bude přezbrojovat na něco novějšího.“ Ano, jenže spousta taky v tyto době šetří, takže koupí Rapida místo staré Octávie za srovnatelnou cenu. Předpokládám že si škodovka nechá za všechny ty zlepšení proti předchozí generaci, které aplikovala do nové Octávie řádně zaplatit.
    2) Vzhled je hodně specifická oblast na rozhodování, já si myslím, že předchozí generace byla hezčí.
    3) Asi jediné plus, i když právě toto, nedostatek exkluzivity, může být kámen úrazu.
    4) Praktičnost? no myslím si že, management nepotřebuje převážet skříně (nebo surfové prkna) takže zase raději sáhne po exkluzivnějším autě. A pro rodiny je už tady Rapid.
    5) Kvalita? před nedávnem jeden známí (má služební Octavii a jezdí každý den) chtěl opravit auto do druhého dne, nešlo to, řekli že mu díly nemají skaldem a dostanou je do tří pracovních dní a všechny náhradní vozy byli rozpůjčované. Byl pěkně naštvanej. Takže když byli náhradní auta nedostupná, z toho vyvozuji že, ta kvalita možná nebude až tak vysoká.

    Dlouhy

    O uspěchu, vedle výše zmiňovaných technických parametrů rozhodne cenotvorba.
    V rámci koncernu může být cena nastavena tak, aby nová Octavia \“neškodila\“ VW, zdražení proběhlo i u Seperbu.

    Michal

    Předem říkám, že některé z důvodů budou veskrze subjektivní, to aby mně někteří nenařkli z toho, že mluvím o tom, co víceméně není hmatatelné.

    1) Jízdní vlastnosti – Octavia je jedním z mála aut, která do 110 kw budou vzadu používat zkrutnou torzní příčku, takových Octavií u nás bude jezdit většina

    2) Absence atmosferických motorů – Koncern VW \“jede\“ na vlně downsizingu, což některým nemusí být po chuti, navíc, dobře udělaná atmosféra je vždy potenciálně spolehlivější než přeplňovaný motor

    3) Osobitější design – Octavia je líbivá, nicméně kdo nebude chtít \“jít s davem,\“ asi ji nezvolí

    4) Nižší pravděpodobnost ukradení vozu – S kvalitami Octavie jako takové to samozřejmě nemá nic společného, nicméně víme, že nejčastěji dochází ke krádežím koncernových vozů

    5) Některé prvky výbavy jsou u konkurence zdarma nebo za nižší příplatek – Škoda nikdy neexcelovala v poměru cena/výbava (alespoň u nás ne) a jak již bylo zmíněno, u konkurence v tomto ohledu člověk často pořídí lépe, viz. příplatky za MaxiDot, vypínatelný airbag spolujezdce, atd.

    Michal

    Asi jste jinou možnost neměl a Mégane vzít musel, takže berte mou reakci s rezervou, ale porovnávat ho s Octavií z hlediska jízdních vlastností, je jako porovnávat volské oko se svíčkovou Stroganov. Najíte se obojího, co vám bude chutnat víc je jasné.

    Sedrik

    Souhlas do posledního

    Martin K

    Jestli bude mít úspěch nebo ne ? Asi jo. Záleží samozřejmě co řeknou \“chlapi v hospodě\“. No a ti jak je známo jistě z oktávky udělají nadpozemsky výtečné auto. Jinak věřím tomu, kdyby tento vůz tak jak stojí nesl jiný název a byl vyráběn někým jiným, tak si hi většina ani nevšimne. Je to naprostý mainstream bez trocha emocí.

    Michal

    Pokud někdo kupuje auto podle toho, aby udělal dojem na kamarády v hospodě, není důvod si o něm myslet mnoho pozitivního, takového člověka bych dokonce označil za prosťáčka. Jinými slovy, pokud si člověk nevybírá alespoň částečně podle svých preferencí, ale podle toho co by tomu Lojza z Horní Dolní řekl, je to u mně hlupák.

    Neřekl bych,že je Renault sračka,taky je potřeba vzít v potaz kolik stojí nový Megane a kolik nová Oktávie.Oktávka je lepší o tom žádná asi to bude tím,že působí dost německy,zatímco Renault dost francouzky,bohužel i kvalitou.

    josef K.

    Není nejmenší důvod si myslet, že jednoduchá zadní náprava bude horší než většina víceprvků. Je to otázka nastavení a má zásadní výhodu proti víceprvku má o 20kg méně neodpružených hmot.
    VW prosadil do hromadné výroby benzínové turbomotory s přímým vstřikem, ostatní výrobci se zpožděním cca 5-7 let to začali dělat taky. Čili když k tomu přistoupili všichni včetně bmw, mercedesu, ferari…. tak z toho i naprostý laik a trouba může usoudit, že důvody jsou velmi pádné.

    Michal

    A jak jsou na tom ty přímovstřikové benziny v rámci spolehlivosti? Viz. TSI, jinými slovy, cost – cutting při vývoji motorů se projevil v celé své kráse, nezbývá než doufat, že pro další generaci těchto motorů budou vytahané rozvodové řetězy či vadné přestavovače vačkové hřídele minulostí. Mercedes atmosféry stále nabízí, i když pravda, na vrcholu nabídky, u verzí AMG. K té víceprvkové nápravě, asi tolik, že její nastavení se samozřejmě dá zpackat, (viz i30 I. generace), ale principiálně je víceprvková náprava lepší řešení, nabízí totiž lepší tlumení nerovností, jinými slovy lepší komfort a lepší jízdní vlastnosti, a to zejména při ostřejší jízdě. Tu \“pohádku\“ o tom, že je zkrutná příčka vlastně lepší si prosím nechte pro ty, kdo tomu chtějí věřit, taková Mazda 6, Focus nebo nový Ceed tu vaši Octavii (bude-li mít pod 110 kw výkonu) vyklepe v druhé zatáčce, asi tak.

    Michal

    Ano, i víceprvková náprava má své nevýhody (je prostorově náročnější, dražší na výrobu), (což jste vlastně zmínil) ale přít se o tom, které řešení je z hlediska komfortu jízdy lepší, považuji za bezpředmětné. Není to tak dávno, co byla konkurence koncernu vysmívána za to, že často používá zkrutnou příčku, ale jakmile se \“přišlo\“ na to, že drtivá většina Golfů ji u nás má a mít bude, nastalo jakési ticho po pěšině, nebo se začali objevovat jedinci z vašich řad, kteří tvrdili, že je vlastně jedno jaká náprava vzadu je, je to jedno, řidič to ani nepozná, atd. Jinými slovy, vy a vám podobní jste pověstnou pyramidu otočili na špičku, neřku-li o tom, že tento názorový obrat se vám zdá naprosto v pohodě, tak se prosím probuďte, ať nejste k smíchu.

    Robin

    Podle mého názoru skutečným důvodem úspěchu Octavie, který pravděpodobný v našich končinách skutečně je, bude především stádní rozhodování kupujících, snaha jít s většinou a neriskovat něco \’nejistého\‘. A to i za cenu toho, že bude až 10x větší pravděpodobnost, že jim to někdo ukradne, než kdyby šli vlastní cestou.

    Podotýkám, že jsem škodovkou jezdil cca 15 let, mí rodiče měli vždy škodovku také, a s tou poslední jsem stále velmi spokojen. Ale co začali chrlit auta typu Fabia II, a hlavně hrůzy jako Roomster či Citigo, tak se mi značka prostě nějak zprotivila a neumím se s ní jako takovou již ztotožnit. A navíc třeba japonské, a nakonec i korejské vozy jsou dle mého názoru neskonale esteticky propracovanější a hezčí, než relativně nudná Octavia III, příp. většina koncernových vozů.

    Než se začaly objevovat ty hrůzy, co jsem vyjmenoval, bych nikdy nepomyslel, že půjdu do jiné značky než Škoda. Nicméně během měsíce, dvou plánuji koupi nového auta, a škodovka to určitě nebude – leč auto mnohem hezčí, cenově příznivější, ale hlavně mnohem originálnější a modernější. Přesto jsem víceméně přesvědčen, že Octavia III bude úspěchem, a v podstatě mi to vůbec nevadí:). Ať si stádo jezdí v uniformních vozech (tu mám na mysli třeba i o třídu výš Passaty, apod.), aby ti ostatní mohli ještě lépe vyniknout :).

    Petr

    Jediná opravdu hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem, to co z ní udělal Kabaň je hrůza plná ošklivých změnových detailů za každou cenu. Copak nějaký opravdu úspěšný obchodník či manažer touží po autu tvářícím se naprosto přitrouble čumákem, který vypadá jako čerstvě přišitá plastika obličeje – ano zrůda se vylepšila, ale důstojný tvrďácký krasavec to fakt není. Design palubky tupě, bez jakékoliv důstojné odlišnosti kopírující základní design Superbu i Rapida s humpolácky křečovitě přifařenou krabičkou audio vstupů se přeci nemůže ani estétovi ani úspěšnému člověku s možností výběru líbit, stejně tak tupě vystouplá madla dveří ala stará Škoda Rapid (coupé). Opravdu je národ tak debilní, že už ani nerozezná kvalitní krásu od kýčovitého hnusu (skládanka – krystal – jak po nabourání – na zadním kufru)? Technicky a baťohem asi dobré, ale design opravdu slušně řečeno nehezký, tak přestaňte Kabaňovi podlézat a začněte mluvit a psát objektivní pravdu.

    Stopková fréza

    Jedinej důvod je normovaná spotřeba a CO2…

    Martin

    Bohužel, jiná možnost nebyla. Paní mi nedala přednost, trochu jsem si o ní pocuchal předek a půjčovna, odkud jsem bral druhý den auto měla všechny octavie pryč.

    Nicméně, proč to porovnávám- není snad megane považován za zástupce nižší střední třídy, jako octavia? (nechme stranou, že automobilka se ji snaží vidět jako plnohodnoutnou střední třídu).

    Viacprvkova naprava trebars v Mazde3 ma svoje čaro pre šofera v zatačkach.Golf je komfortnejši ale v zatačkach proste vam neda to čo Mazda3.Tak že ten rozdel v zadni naprve jeeeeeeee!!!!!!!!!!

    podle mě v dnešní době většina řidičů nečte automobilové weby, nekouká se na autosalon, jediné co je tak si přečte v blesku nebo nějaká reklama v televizi. netušej ani co ostatní automobilky nabízí, netuší co se skrývá pod karoserií kdejakého vozu, je jim jendo co to je zkrutná příčka je jim jedno co je pod kapotou, hlavně chtějí vědět kolik to žere a že to bude co nejnižší objem kvůli povinnému ručení. koupí si octávku protože věří tomu že je to české auto a že díly najdou na každém rohu a za hubičku, myslí si že japonci dělají drahá auta s drahými díly, francouzy že dělají nekvalitní kaše, korejci jsou šikmooci tak jak by mohli dělat kvalitní auta. mámo vezmeme celoživotní úspory a vrazíme šílenou šišku do tohoto masového auta které je skvělé protože ho mají všichni. je nám jedno že existují automobilky, která dělají hezčí auta (což je subjektivní), kvalitnější nebo i levnější…je to jedno, ale možná je dobře že masa lidí mají týmového ducha a podporují naši ekonomiku, asi je to z globálního hlediska dobře, ale pokud to budu brát zcela individálně…ještě si počkám na cenu nové octavie v plné výbavě, vrátím se a vynesu verdikt, moc si přeju aby to byl dobrý kup ne po sentimentální ale čistě logicko prakticko ekonomické volbě podle uvažování značky škoda…bojím se že nebude.

    Honza99

    Podle toho, že mne zase otravoval ten šedivý pruh se reklamou na Yettiho soudím, že jste právě pro svůj web zachránili reklamu od Škodovky.

    Kuban

    cože??? Děláš si snad srandu??? VW a první s přímovstřikovými Turbomotory???

    pak už o koncern demenci lidí nepochybuji…..
    není se čemu divit že s těmi lidmi nebývá ani rozumná řeč, když neví o jejich VW vůbec nic!!!

    dobrej vtip 😉 opravdu

    Kuban

    btw víceprvek má znatelný přínos k jízdním vlastnostem. Vzhledem ke costcutting řešení, je ale přínos výhradně v komfortu… Provedení u O2 mělo znatelný přínos, ale stálo to moc, protože si to většina ovcí nedokázala ani pochválit.. Spíše na to nadávali, že to stojí hodně na opravy.

    mimoto, multilink u O2 je opravdu to nejprimitivnejsi cost cutting řešení na trhu… Skoro až škoda se bavit o nějakém extra přínosu.

    RomanF

    Torzni pricka vzadu je vysmech ridicum, vraci se OIII snad technicky o 20 let zpatky?
    FLEET zakaznici rozhodnou a ti jsou narocni, nekupuji totiz z vlastnich kapes ale firemnich. FLEET zakaznici pozaduji komfort a to jim nova OIII nenabidne, takze predstavme si, ze OIII se ted bude 2 roky s prodejemi trapit, pak se objevi facelift kde uz daji na zadek zase multilink, pridaji na komfortu uvnitr auta a pak si tohle auto zase FLEET zacne kupovat. Treba…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist