10-aut-na-ktera-se-zapomnelo.jpg

10 aut, na která se zapomnělo

silniční doprava

S některými modely šláply automobilky vedle. Zjistěte, na jaká auta už se prakticky zapomnělo a která na silnici skoro nepotkáte.

Diskuze

32 komentářů

    milox

    u mna vyhrava dizajnom, technikou a inkognito stylom…..pre slabsie predaje su velmi dostupne na trhu ojetin..:)

    sargis

    Zafiru by som ako krok vedla nevidel, predava sa stale velmi dobre a coskoro je na trhu tretia generacia.

    Jan Matejicek

    nejak nechapu, kdo vymyslel, ze se na tyhle auta zapomnelo? Dobre, chapu, ze treba nejsou kazdymu znama, ale Legend, Cayman, Zafira, 9-3, Modus…? Vesmes auta, ktera se porad vyrabeji… Spis bych to videl na toho Phaetona, Lacii Stratos, Alfu Romeo 156 GTA, Renault Avantime a jina nevsedni auta, kterych jezdi celkove par a stoji za pozornost.

    Gallardo

    Fiat Croma, na silnicích je vidět rozhodně častěji než třeba VW Phaeton, kterého v žebříčku nikde nevidím. Na Saab 9-3 narazí člověk snad v každém autobazaru. Peugeot 807 tady taky jezdí rozhodně víc než třeba 1007ček. A Opel Zafira? No to nemůžete myslet vážně, kde se poděla taková Audi A2? Mimochodem na Modus by si určitě taky vzpomnělo víc lidí než na Avantime. Jediné s čím souhlasím, je Lancia všeobecně, MB CLC, Caymann a Legend.

    Drzek

    Naprosto unikátní závodní speciál s produkcí necelých 500 kusů a běžné tovární modely – to snad ne? A pokud vím, Stratos se přestal vyrábět v roce 1974.

    Maťásek

    Silno súhlasím čo sa týka BMW! Je to až šialené, samé X-ká s nejakými vysavačmi. Jedinú 330i, ktorú už dlhšiu dobu vídavam je tá pred mojim barákom 🙂

    Thomas.on

    Zrovna Cayman mi tam nesedí, ale to je subjektivní, protože se mi líbí mnohem víc než 911. Jinak k výše zmiňovanému Phaetonu bych doplň francouzský ekvivalent C6, částečně i C5 (exteriér krásný, uvnitř snad menší než Polo). U VW bych ještě zmínil Lupo, M-B třídy B, o Smartu (hlavně ForFour) nemluvě, Opel Signum, Seat Toledo (asi proto, že je to jen Altea s přilepenou krabicí vzadu), Renault Laguna (ale nevím jak si vede mimo tuzemský trh..) a to je asi tak vše, co bych chtěl říct o válce ve Vietnamu..

    Jan Matejicek

    A v cem je rozdil? Jde o auta, na ktera se zapomnelo. V tom pripade je uplne jedno, jestli to bylo naprosto obycejne auto nebo zavodni special. Obcas mam pocit, ze nektere lidi postihla demence projevujici se v nekontrolovatelne chuti delat z nekoho blbce i za cenu vlastniho selhani. Az budu nekde porovnavat Phaeton se Stratos, pak takto reagujte, ale v tomto pripade je Vas komentar pri nejmensim naprosto mimo misu…

    Jan Matejicek

    A v cem je rozdil? Jde o auta, na ktera se zapomnelo. V tom pripade je uplne jedno, jestli to bylo naprosto obycejne auto nebo zavodni special. Obcas mam pocit, ze nektere lidi postihla demence projevujici se v nekontrolovatelne chuti delat z nekoho blbce i za cenu vlastniho selhani. Az budu nekde porovnavat Phaeton se Stratos, pak takto reagujte, ale v tomto pripade je Vas komentar pri nejmensim naprosto mimo misu…

    F40

    Souhlasím,je to nedoceněné auto,hlavně interiér je výborný,mně se tedy rozhodně vevnitř líbí víc než vychvalované Audi A8 nebo BMW 7.

    Drzek

    Někdo zjevně nepochopil (nebo nečetl) obsah článku – zmíněná auta byla \“zapomenuta\“ kvůli nezájmu. Doslova se píše: \“…prostě se nechytne, nebo velmi brzy vyjde z módy. Některá auta jsou ale jednoduše jen špatná nebo příliš drahá
    a zákazníci jdou ke konkurenci, nebo si koupí jiný model značky..\“ Tohle přece není případ Stratosu – to je jeden z nejžádanějších veteránů a pokud se někde objeví tak za poměrně horentní sumu.

    Drzek

    Někdo zjevně nepochopil (nebo nečetl) obsah článku – zmíněná auta byla \“zapomenuta\“ kvůli nezájmu. Doslova se píše: \“…prostě se nechytne, nebo velmi brzy vyjde z módy. Některá auta jsou ale jednoduše jen špatná nebo příliš drahá
    a zákazníci jdou ke konkurenci, nebo si koupí jiný model značky..\“ Tohle přece není případ Stratosu – to je jeden z nejžádanějších veteránů a pokud se někde objeví tak za poměrně horentní sumu.

    brepta

    nejak vam, pane kolego, uniklo, ze rec je o autech, ktera se stale vyrabeji… vite?

    brepta

    a pan je jeste hustej… hmmm… jestli se ta veta o delani blbce z nekoho jineho i za cenu vlastniho selhani nejak neobraci proti autorovi samotnemu. jane matejicku, vy jste ale idiot, ze?

    Jan Matejicek

    jste presne jeden z exemplaru, o kterem jsem se zminil, gratuluji!

    248 F1

    Ještě bych přidal Citroën C6, který má podobný osud jako výše zmíněný VW Phaeton. Jednalo se po delší době o první luxusní počin své značky, nicméně alespoň na našem trhu jej zákazníci nepřijali a radši kupovali tradičnější modely dotyčného výrobce. Svou cenu těžko ospravedlní, ale je natolik jiný a výjimečný, že by si své místo v tomto článku zasloužil. A paradoxně je možná nakonec dobře, že jich jezdí takto málo, alespoň se z něj nestalo obyčejné konzumní zboží, jako z některých prodejně úspěšnějších konkurentů.

    milox

    a co tak seat toledo poslednej generacie??…tych jazdi tiez malo….na to ze to mal byt zlomovy model v ponuke seatu a vlastne stat na vrchole ich ponuky to je celkom prepadak….ved aj koli nemu je seat tam kde je…a pre neuspex toleda v  seate radsej presli k novemu nazvu exeo….ten tiez vidim v podobnom clanku o par rokov…

    Hugo

    Dlouho jsem už neviděl tak obyčejnou věc, jakou je nové Porsche 911 C2? Straší zadokolky od generace 993 níž jsou časté, ale z nových modelů to je samé Turbo nebo C4 Targa. Dokonce i hromada GT3, ale obyčejná 991 s pohonem zadních kol…

    Ivan

    Možná se mělo v textu objevit,že se jedná o tuzemské a individuální hodnocení,protože Honda Legend je například v Japonsku velice oblíbený vůz a podobně i v Severní Americe se prodává dobře.A pokud se autorovi článku zdá pomalý,těžký a nevím jaký,neznamená to,že se jedná o špatné auto.Poměrem ceny k výbavě a použitými technologiemi je špičkové.A náš trh je pro Hondu opravdu velice ale velice marginální.

    Honda Legend je velmi zaujimave auto, no ma aj muchy, presnejsie viac much 🙂 Auto ma iba priemernu dynamiku , kvoli svojej pohotovostnej hmotnosti skoro 2000 kg.S tym suvisi aj vyssia spotreba. Chyba V6 diesel !

    kolemjdoucí

    Renault je vůbec kapitola sama pro sebe. Jejich auta jsou dost často vizionářská ve smyslu nerespektování zavedených tříd, tvarů, velikostí apod. Viz zmíněný Vel Satis – kdo to kdy viděl, aby luxusní vůz měl záď ve stylu hatchback a vida, dnes je to běžné. Totéž první Espace (ten se ale prosadil), který v podstatě definoval MPV v Evropě.

    Škoda je, že málokdy to umí Renault dotáhnout – někdy to přežene s tvary a zajímavý koncept se nelíbí (zase ten Vel Satis), často skřípala kvalita, někdy je nelogický interiér atd.

    Pitrys

    Které luxusní auto má záď typu hathback?

    Johny.Rico

    Tak tak, phaeton je super auto, přesně jak píšeš.

    Johny.Rico

    S tou Zafirou to nějak nechápu, pravda…

    Johny.Rico

    1. Audi A2
    2. Renault VelSatis / Avantime
    3. Peugeot 1007
    4. VW Lupo
    5. Cadillac BLS
    6. Citoren Pluriel
    7. Toyota Urban Cruiser / Yaris Verso
    8. MB A Vaneo
    9. Honda Legend
    10. Souhlas s BMW R6i… to je bohužel pravda… pořád samé R4/6d…

    248 F1

    Třeba BMW 5 GT 🙂

    Koubes

    Od června v naší rodině 325i

    Diamant

    Na Ford Scorpio (1995+) sa zabudlo.

    Jen ta prestiž tomu chybí ...

    Líbit se může, ale když za stejné prachy seženu nové BMW 7, tak si určitě koupím to … zvenku vypadá jako přerostlý Passat a tak se za tím nikdo neohlédne, což je u auta za 3 nebo 4 mega účelem.
    Klasický marketingový a obchodní úlet a velikášství seniláka v bývalém vedení VW

    Honza

    Oproti Phaetonu nebo Avantime/Vel Satis to byl ještě fenomenální prodejní úspěch. Však taky cenově bylo Scorpio někde jinde. Ford ale první přišel na to, že dělat luxusní limuzíny pod mainstramovou značkou je ztrátové a tak ten projekt zařízl.

    Díval se někdo???

    Tom

    BMW 8, Alfa Romeo 145, Opel Tigra poslední generace, Smart ForFour, Toyota Celica a MR2 atd

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist