Volkswagen Up: Konec tažení za záchranu ledovců

Volkswagen Up: Konec tažení za záchranu ledovců

Autonovinky | vydáno 8. 11. 2010

Velikost textu: a a a

Němci nebudou pronásledovat Fiat v honbě za stále menšími motory, raději investují do kultivace tříválců. Downsizing podle VW dosáhl svých současných limitů.

Největší německá automobilka stála na počátku obrovské módní vlny downsizingu. Malé motory Volkswagenu sbírají už několik let ocenění po celém světě. Do čela závodu o nejmenší pohonnou jednotku se však stále více tlačí Fiat. Ten udělal před nedávnem další velký krok, když rozsekl tradiční motor v půli a nabídl zákazníkům první moderní dvouválec. Volkswagen, kupodivu, Italy nebude následovat. Chystaný model Up, jehož produkční verze se údajně objeví za rok ve Frankfurtu, raději osadí tříválci.

Ulrich Hackenberg, šéf výzkumu a vývoje německé automobilky, věří, že downsizing se blíží svým limitům: "Potřebujeme pracovat na výkonech a spotřebě současných motorů, jejich další zmenšování nám teď nic nového nedá." Up místo dvouválců dostane tříválcové motory, které "posunou naše technologie dál a naplno využijí jejich potenciál", slibuje Hackenberg.Technický ředitel projektu Jetta Michael Hinz připustil, že Volkswagen s dvouválcovými jednotkami experimentoval. Automobilka však podle něj musí nejprve vylepšit své tříválce, než se pustí do stavby menších motorů. "Viděl jsem dvouválec běžet," prozradil, "ale z výrobního hlediska by to bylo velmi náročné řešení."

Na vysvětlenou Hinz dodal: "Dokonce i tříválce jsou pro nás po výrobní stránce velmi drahé. Mají hrubý chod, nejsou tak kultivované jak bychom chtěli. To neznamená, že tříválce opustíme." Volkwagen tedy bude dál pracovat na vychování svých tříválců, spíš než by plýtval energií na stavbu ještě menších a problematičtějších motorů, jejichž odhlučnění by vyšlo ještě dráž.

autoweb.cz

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Volkswagen

Související články

Škoda Octavia 2.0 TDI po 500 000 km - videotest

Jak funguje nejoblíbenější česká ojetina po deseti letech tvrdého provozu a půl milionu najetých kilometrů?

Škoda Octavia 2.0 TDI po 500 000 km - videotest
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Odpověď - vydáno 14. 10. 2014 Ne, pokutu jsem neplatil. Ty případy jsou dva a ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist