Volkswagen Polo GTI (2015): facelift ostré verze skutečně přináší větší 1.8 TSI i manuál

Místo čtrnáctistovky osmnáctistovka a v základu manuál - o tomto si můžou majitelé druhé generace Škody Fabia RS nechat zdát jen v nejdivočejších snech.

Zákulisní šeptanda opět jednou potvrdila, že má dobré uši. Letos v lednu jsme krátce po premiéře modernizovaného modelu Polo psali s odvoláním na britský Autocar o tom, že automobilka Volkswagen připravuje v rámci faceliftu verze GTI radikální technické změny a dnešní premiéra to opravdu potvrzuje.

Místo čtyřválce 1.4 TSI (Twincharger) s dvojitým přeplňováním pomocí turbodmychadla a kompresoru se mezi přední kola VW Polo GTI dostala osmnáctistovka TSI řady EA 888. Zatímco původní pohonná jednotka nabízela 180 koní a 250 newtonmetrů, větší motor disponuje maximálním výkonem 192 koní a nejvyšším točivým momentem 320 Nm.

Ještě lepší je, že nový agregát konečně umožňuje volbu převodovky. Původní auto bylo k mání výlučně se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG, novinka je naopak ve standardu dostupná se šestistupňovým manuálem. Takto vybavený vůz akceleruje na sto kilometrů v hodině za 6,7 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny rychleji než předtím, a pojede až 236 km/h (dříve 229 km/h). Další podrobnosti jako třeba spotřebu či cenu vypustí VW nejpozději během následujících dvou týdnů.


18.9.2014 11:36| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist