TechArt GTstreet Cabrio a GTstreet RS

Na autosalonu v Londýně představuje tuner TechArt svou vizi Porsche 911 Turbo Cabrio a Porsche 911 GT2.

Jestli si myslíte, že Porsche 911 Turbo bez střechy nad hlavou je pomalé, nudné a nevýrazné auto, má pro vás TechArt řešení.

TechArt GTstreet se prvně ukázal na autosalonu v Ženevě, ale teprve nyní známe oficiální technické údaje a ceny. Výkon plochého šestiválce se z původních 480 koní zvýšil na 630 koní. V motoru byly vyměněny všechny důležité komponenty jako turbo, mezichladič, sání, výfuk, kliková hřídel a vačky. Samozřejmostí je jinak nastavená řídící jednotka.

Pokud si připlatíte za zkrácenou převodovku, GTstreet Cabrio se dostane na stovku už za 3,6 sekundy a s automatem dokonce za 3,5 sekundy. I s kratšími převody zvládne GTstreet Cabrio velmi působivých 345 km/h.

Úprava nemůže být kompletní bez optických změn. Jiný je přední a zadní nárazník, prahy a obvyklé přítlačné křídlo, které aspoň na tomto vozu dává nějaký smysl. V interiéru si můžete vybrat z rozsáhlého seznamu doplňků z karbonu, dřeva, hliníku nebo kůže.

Aby se výkony upraveného Porsche nevymkly kontrole, dostal vůz přepracovaný podvozek, který je snížený o 25 mm a náležitě přitvrzený. Rovněž brzdy jsou dimenzované na větší zatížení: vpředu najdete obří vrtané kotouče svírané šestipístkovými třmeny, vzadu o nic menší disky svírané čtyřpístkovými třmeny. Speciální odlehčená kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 245/30 R 20 vpředu a 315/25 R 20 vzadu. S přenosem výkonu na silnici by tak GTstreet Cabrio neměl mít problémy.

Cena upraveného vozu začíná na částce 255 000 eur (6 100 000 korun).

Druhým představeným modelem je úprava nejsilnějšího Porsche současnosti – modelu 911 GT2. Tuner TechArt se zaměřil hlavně na výkon, který nyní dosahuje 700 koní (sériová 911 GT2 má „pouze“ 530 koní). Zvedl se i točivý moment, a to na 860 Nm.

S takovou porcí budou mít zadní pneumatiky hodně práce. TechArt se jim aspoň snaží zjednodušit práci redukcí vztlaku. Jiné nárazníky a křídlo tu nejsou pouze pro odlišení vaší GTstreet RS od kamarádovy GT2, ale hlavně pro zvýšení přítlaku na obou nápravách. Celý paket byl odladěn v aerodynamickém tunelu a při rychlosti 140 km/h generuje přítlak 10 kg na každé nápravě. Není to mnoho, ale aspoň to dokazuje, že lidé z vývojového oddělení TechArtu přemýšlejí mozkem.

Další změny exteriéru a interiéru jsou pouze kosmetické. Ceny začínají na 350 000 eur (8 400 000 korun) za kompletní motorový a aerodynamický kit. Kosmetické doplňky jsou za tučný příplatek.

autoweb.cz

25.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist