Smart ForTwo a ForFour (2015) oficiálně na scéně

Nové generace modelů Smart ForTwo a ForFour se konečně oficiálně představují. Na výběr je zatím ze dvou tříválcových motorů o výkonu 72 a 90 koní.

Dvojici městských mini z koncernu Daimler jsme vám lehce představili už včera, kdy se dostalo do oběhu několik fotografií obou modelů. Teď už ale máme v ruce kompletní tiskovou zprávu, se kterou vám můžeme třetí generaci modelu ForTwo a druhou generaci ForFour podrobně představit.

Pojďme rovnou na rozměry, které byly u Smartu vždy jedním z těch nejdůležitějších parametrů. Dvoudveřový ForTwo má rozvor 1873 mm a na délku měří 2690 mm. Pokud by došlo na srovnání s úplně prvním modelem, je ten nejnovější delší o necelých dvacet centimetrů. Na parkování napříč už to asi moc nebude, ale do většiny parkovacích míst se ForTwo jistě hravě vměstná.

O něco praktičtější ForFour má jeden pár dveří navíc, které se dají otevírat pod úhlem téměř 90°. Zároveň má rozvor prodloužený na 2494 mm, jeho celková délka ale činí pořád dost kompaktních 3490 mm. Oba modely pak mají stejnou šířku (1660 mm) a výšku (1550 mm).

Do začátku prodejů bude automobilka nabízet dvojici zážehových motorů, litrový tříválec bude naladěn na výkon 72 koní a 91 Nm, přeplňovaný 0,9litrový tříválec bude na kola posílat 90 koní a 135 Nm. Později nabídku rozšíří ještě motor o výkonu 60 koní. Sílu budou motory směřovat na zadní kola buď přes pětistupňový manuál, nebo automatickou dvouspojkovou převodovku twinamic se šesti stupni.

Design obou aut se značně inspiroval ve studiích Forvision z roku 2011 a čtyřdveřovým konceptem FourJoy s výraznou maskou chladiče, hranatějšími světlomety a motivem šestiúhelníku, který se objevuje i v interiéru. Ten už není tak spartánský jako u předchozích modelů, naopak disponuje celou řadou funkcí, které byly v minulosti vyhrazeny mnohem větším autům.

Nechybí tady například bezklíčový vstup, tempomat, multifunkční volant, vyhřívané sedačky nebo audiosystém od společnosti JBL. Přítomnost těchto prvků se bude odvíjet od zvoleného výbavového stupně, ty budou na výběr jen tři. Cena by se od stávajícího modelu neměla příliš měnit, verze s motorem o výkonu 72 koní by se měla vejít do 11 000 Eur, tedy pod 300 000 Kč. Čtyřmístný model se stejnou motorizací by měl cenu navýšit o 600 Eur, což je v přepočtu asi 16 000 Kč. Prodej by měl odstartovat ještě v listopadu letošního roku.

17.7.2014 1:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist