Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Když to funguje...

Velký test | vydáno 21. 8. 2017

Velikost textu: a a a

...tak s tím nic nedělej. Tak zní klasické pravidlo. A co se stane, když se Škoda začne vrtat ve svém skvěle fungujícím kombíku?

Radosti

  • Tichý a úsporný motor
  • Užitečná nová výbava
  • Klasicky praktičnost

Starosti

  • Omezené množství citu v řízení
  • Nekonzistentní chování zadní nápravy

Možná je to prokletí, které se týká faceliftů nejen Octavie. Minulá generace vypadala dobře, pak přišla přední světla ve tvaru bubliny. Vypadala pak divně, ale časem jsme si zvykli, nebo možná její design dozrál. Aktuální generace před faceliftem byla velmi pohledné auto, oddělená světla jsou v tomto aktuálním provedení opět lehký šok. Působí to tak jen na fotkách? Ne, ať se v reálu dívám z jakéhokoliv úhlu, předek nové Octavie prostě vypadá zvláštně.

Interiér

Zde už jsou změny bezvýhradně pozitivní. Máme zde podsvícení ve dveřích, u kterého můžete vybírat z deseti barev, volant může být nově vyhřívaný, vzadu najdete dva USB porty pro dobíjení mobilních zařízení a v kufru vyjímatelnou svítilnu. Samozřejmostí jsou různé schránky (například pod sedačkou spolujezdce), máme zde také chytrý organizér ve středovém tunelu a telefon můžete dobíjet bezdrátově v přihrádce ve středovém tunelu. Jinak je vše na svém místě, dobře ovladatelné, přehledné a praktické, zpracování interiéru je na tradičně vysoké úrovni. Velkou novinkou je však multimediální systém Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce a vysokým rozlišením. Jeho ovládání je intuitivní, přehledné a snadné, byť mu dle současného trendu chybí fyzická tlačítka. Má řadu zajímavých funkcí, například hledání auta, pokud nevíte, kam jste zaparkovali, nebo kontrolu uzamčení dveří i sledování, které ocení především firmy, ve kterých Octavia nastoupí jako služebák.

Zavazadlový prostor s objemem 610 litrů je stále skvěle použitelný a praktický, díky jeho pravidelným tvarům můžete jeho kapacitu využít beze zbytku a bez kompromisů.

Pohon a spotřeba

Dvoulitrové TDI je opravdu dobře odhlučněné, jeho vzdáleného vrnění si zpoza volantu prakticky nevšímáte. Šestistupňový manuál má přesně vymezené dráhy a funguje bez zádrhelů. Motoru nechybí síla už od nízkých otáček a elán mu dochází až u omezovače, kam ho žádný reálný uživatel honit nebude. Aniž se musíte snažit a prakticky bez ohledu na náklad, jezdíte za pět až šest litrů na sto, což je u takto velkého auta s manuální převodovkou velmi příjemné.

Ovladatelnost

Tato Octavia má vlečenou zadní nápravu, víceprvek je určen pro silnější motorizace. Což samo o sobě nepředstavuje problém, auto umí být velmi pohodlné i s jednodušším zadním zavěšením, ale zde v případě tohoto konkrétního modelu na sedmnáctipalcových ráfcích a s adaptivními tlumiči DCC podvozek působí... Řekněme rozpačitě a nekonzistentně. Na hladkém asfaltu se Octavia lehce pohupuje, ale najeďte na nerovnosti a začnou se dít věci. Zadní kola občas zcela nečekaně odskočí, někdy se od nich ozvou rány, které by byly nepříjemné i u dvakrát levnějšího auta. Nastavení režimů podvozku na tento projev nemá výraznější vliv, je fajn, když Octavia umí lehce přituhnout a naopak být ještě komfortnější, ale pocitu lehké lability se v některých situacích prostě nezbavíte. Znovu opakuji, jde o tuto konkrétní kombinaci ráfků, řešení zadního zavěšení a možná i typu karoserie, Octavia umí jezdit naprosto skvěle, ale v tomto případě to celé funguje o něco hůře. Nicméně je nutné zmínit přesné a příjemně tuhé řízení i dobrý cit v brzdách.

Verdikt

Posun kupředu je u faceliftované Octavie vidět v těch důležitých věcech – design je věc vkusu, ale modernější elektronická výbava plus další „Simply clever“ užitečné vychytávky jsou věci, které ocení každý. Tichý motor, který si dobře rozumí s manuální převodovkou, je také fajn, ale nekonzistentní chování zadní nápravy je u tak dobrého auta vážně... Inu, škoda.

Měření a technické údaje

MotorŠkoda Octavia Combi 2.0 TDI
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová, manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3500
Točivý moment (Nm)340 v 1750-3000
0-100 km/h (s)8,5
Nejvyšší rychlost (km/h)216
Spotřeba paliva (l/100 km)4,3
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4667
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1465
Rozvor náprav (mm)2686
Provozní hmotnost (kg)1374
Zavazadlový prostor (l)610/1740
Ceny
Základní cena modelu437 900 Kč
Základní cena test. verze612 900 Kč
Cena testovaného vozu662 900 Kč

Komentáře ke článku

  • Divné... Zobrazit
    22. 8. 2017, Jirka_1
  • Krok zpět Zobrazit
    22. 8. 2017, Vesiv
  • Hudaj je lepší Zobrazit
    25. 8. 2017, Blablabla

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant

Dotaz na to, jaké auto si koupit, prosba o pomoc při výběru či samotném nákupu auta je pro nás denním chlebem. Pokud se ale jedná o Subaru WRX STI, profesionální povinnost se st...

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den. Zaparkovala jsem příliš blízko 2. auta. Já jsem s mírným diskomfortem z... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist