Renault Thalia (1998 - 2008)

Ojetá auta | vydáno 27. 11. 2015

Velikost textu: a a a

První generace Renaultu Thalia se vždy těšila přízni motoristů z důvodu dobrého poměru cena-užitná hodnota. Ani dnes není situace jiná, i když nyní se Thalia už řadí k opravdu levným ojetinám.

RADOSTI
Kvalitní antikorozní ochrana, objemný zavazadlový prostor, vynikající brzdy, nízké ceny ojetin, schopnost tlumit i větší nerovnosti.

STAROSTI
Podprůměrné jízdní vlastnosti, vůle v řazení, problematické turbodiesely, nevalné dílenské zpracování, zadní sedadla nelze sklopit.

Modelu Renault Thalia se mezi motoristy říká Clio s batohem a není se čemu divit. Tento sedan vychází z úspěšného malého hatchbacku Clio, ale má navíc prodlouženou záď o velký zavazadelník.

Thalia sjížděla z výrobní linky v turecké továrně Renault od závěru roku 1998, na evropské trhy ale vstoupila až v roce 2000. Od počátku výroby se nabízela pouze v Turecku. Na některých trzích byl vůz uveden pod názvy Clio Classic nebo Clio Symbol, v České republice je ale znám jako Thalia.

Interiér automobilu potěší slušnou nabídkou místa pro posádku. Vzhledem k vnějším rozměrům je totiž prostorný, i když cestující vzadu mohou pociťovat omezený prostor v oblasti kolen. Sedadla nabídnou jen základní pohodlí a postrádají boční vedení těla. Naproti tomu palubní desku vycházející z modelu Clio hodnotíme jako pohlednou. Zejména ve dvoubarevném provedení vypadá celkem dobře – pokud jí odpustíte tvrdé plasty.



Zavazadelník nabízí velice pěkný objem 510 litrů, přístup k přepravovaným zavazadlům zajišťuje dostatečně rozměrné víko, které ale postrádá polstrování či vnitřní výplň z plastu, což působí dost lacině. Levné zpracování prozrazují také jednoduché panty. Zadní sedadla navíc nelze sklápět.

Měkce naladěný podvozek vykazuje mimořádné schopnosti při tlumení nerovností. Zde je vidět, že byl vůz původně vyvíjen na rozbité turecké silnice, tedy srovnatelné s těmi v České republice. Na druhou stranu toto nastavení nezajišťuje vozidlu ideální chování v zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru, kdy velmi brzo opouští jízdní stopu a přechází do smyku.

Zpočátku výroby se automobil nabízel výhradně s benzinovými pohonnými jednotkami o objemu 1,4 litru. Osmiventilem s výkonem 55 kW a šestnáctiventilem s výkonem 72 kW. Později se pod kapotu vozu nastěhovala čtyřválcová dvanáctistovka se šestnáctiventilovou technikou, která nabízí výkon 55 kW. Stalo se tak v roce 2002.

Renault Thalia (od 2008)

Ojetá auta | vydáno 23. 10. 2011

Téhož roku dostala Thalia také turbodiesel. Jedná se o agregát 1.5 dCi, který pracuje s výkonem 48 kW. Později se pod kapotu nastěhovaly i další výkonové verze této pohonné jednotky. Nabídku rozšířil také benzinový agregát 1.6 16V/79 kW, ale mezi motoristy o něj nebyl zájem.

Cílová skupina toužící po modelu Thalia totiž hodně koukala na cenu a za silnější motor se drtivé většině zájemců nechtělo připlácet. To si už raději připlatili za turbodiesel, než za silnější benzinový motor. Proto je šestnáctistovek na trhu s ojetými vozy jen opravdu málo.

Pohonné jednotky montované do Renaultu Thalia platí za úsporné, zejména pak turbodiesely schopné jezdit se spotřebou pod pětilitrovou hranicí. Avšak z hlediska spolehlivosti si naftové motorizace nestojí vůbec dobře.

Nezřídka u nich odcházejí vstřikovače common railu, známé jsou závady čerpadla ale i případy přidírání motoru, za nímž stojí nezdravě dlouhé intervaly výměny motorového oleje předepsané výrobcem. Proto se důrazně doporučuje jejich zkrácení a měnit olej po 15 000 kilometrech.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie



„Výjimkou nejsou úniky motorového oleje nebo vůle na přední nápravě,“ vyjmenovává nejčastější potíže Renaultu Thalia Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Totéž platí i pro zvlněné brzdové kotouče. I ty trápí celou řadu ojetin.

„Specifickým problémem Thalie první generace je odchlipování těsnění čelního skla,“ pokračuje Topol a dodává: „nejde o vážnou závadu, ale z důvodu zamezení průniku dešťové vody je dobré těsnění opravit.“

Setkat se můžete také s korozí výfuku, zejména jeho koncového dílu s tlumičem. Karoserie vozu je ale proti korozi dobře chráněna. Zástupce AAA AUTO upozorňuje ještě na jednu známou závadu: „Některé vozy se potýkají s nesprávnou funkcí parkovací brzdy, což v provozu nemusí vadit, ale technikům na STK se to líbit nebude.“

Ve zpětném zrcátku
1998 – zahájení výroby a v závěru roku i prodeje, ale jen v Turecku.
1999 – uvedení na evropské trhy se zážehovými motory 1.4/55 kW a 1.4 16V/72 kW.
2002 – facelift modelu, nabídka rozšířena o turbodiesel 1.5 dCi/48 kW a benzinový agregát 1.6 16V/79 kW.
2003 – nově také turbodiesely 1.5 dCi/50 a 60 kW.
2006 – drobná úprava vzhledu.
2008 – ukončení výroby a nahrazení modelem druhé generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérový test Euro NCAP Thalia první generace nikdy neabsolvovala.

Komentáře ke článku

Související články

BMW X5 M od G-Power je stodola se 750 koňmi

Už tak dost zběsilé BMW X5 M má po návštěvě u G-Power šílených 750 koní a 980 Nm. Díky tomu si troufne i na rychlost přes 300 km/h.

BMW X5 M od G-Power je stodola se 750 koňmi

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, do ulice v mém bydlišti umístili značku zákazu zastavení v konkrétní č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist