Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150k (2016)

Nová rodinná dodávka od Peugeotu se povedla. Je dokonce tak dobrá, že budete muset dlouho přemýšlet, jestli se vyplatí tolik připlácet za Multivan od Volkswagenu.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

  • Svěží design
  • Prostorný interiér
  • Nízká celková výška
  • Úsporný motor

Starosti

  • Automat jen pro nejsilnější motor
  • Složitější nastupování

Automobilky se v poslední době předhání v představování sedmimístných crossoverů. Pokud už se vám ale podařilo nějaký prozkoumat na vlastní kůži, pak jistě víte, že s místy ve třetí řadě to není zdaleka tak růžové, a to ani pokud zamíříte mezi do ranku prémiových značek. Pokud hledáte více než pět zcela plnohodnotných míst, pak pořád platí, že spokojeni budete až za volantem osobní dodávky.

Nemá smysl namlouvat si něco jiného, etalonem je už řadu let Multivan od Volkswagenu, který je aktuálně k dispozici ve své šesté generaci. Jedním dechem je ale třeba dodat, že už nemá zdaleka tak neohroženou pozici jako kdysi, na jeho místo se tlačí celá řada nadaných konkurentů. Takovými je i trojice v podání Citroënu SpaceTourer, Peugeotu Traveller a Toyoty Proace. Všechny sdílí stejný technický základ a liší se především po vizuální stránce. Nám se dostal do rukou kousek od Peugeotu, který osobně řadím za nejpohlednější a také nejextravagantnější z trojice. Má sebevědomý, robustní design a v oranžové metalíze vypadá neotřele.

Interiér

Vnitřku je skutečně málo co vytknout, je vyroben z velmi hezkých materiálů, nikde nic nevrže a ovladače jsou logicky rozmístěné. Stejně jako u všech dodávek se i tady budete muset za volant vyškrábat, ale pak oceníte perfektní výhled z auta všemi směry. A s těmi, které z logiky věci obsáhnout nemůžete, vám pomůžou elektroničtí asistenti – na palubě nechybělo hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací kamera kombinovaná se senzory.

Zvyknout si budete muset i na to, že velký interiér chvíli trvá vytopit. Kožené sedačky (byť vyhřívané) tady nepovažuji za příliš šťastnou volbu, protože v zimě zatraceně studí a chvíli trvá, než se tlustá kůže prohřeje.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Podle očekávání je tady hromada odkládacích prostorů, takže většinu času budete hlavně přemýšlet, kam jste co schovali. Trochu lepší by to mohlo být s držáky nápojů, které jsou umístěné vpředu pod čelním sklem, takže se musíte hodně natahovat. A mně osobně také vadila příliš vysunutá řadicí páka, kvůli které se obtížněji nastupovalo od spolujezdce nebo ze zadních dveří. Takovým způsobem budete nastupovat poměrně často, protože Traveller zabere většinu šířky parkovacího stání a na pohodlné otevření dveří vám často nezbude tolik místa.

Peugeot nabízí svůj model v několika různých konfiguracích, takže můžete mít pět, sedm či osm sedadel a k tomu máte na výběr jednu ze tří různých délek. Nám se dostal do rukou takový zlatý střed, tedy prostřední délka auta s osmi plnohodnotnými sedadly v konfiguraci 2+3+3. Přístup do třetí řady vyžaduje trochu cviku, ale jinak je nastupování i díky elektricky posuvným dveřím naprosto bezproblémové.

Zde se zároveň sluší zmínit jeden podstatný trumf – totiž celkovou výšku auta. Ta standardně činí 1890 milimetrů, což je o nějakých deset centimetrů méně než kolik měří konkurenční osobní dodávky. Bez problémů se tak vejdete do drtivé většiny podzemních garáží bez obav, že tam necháte střechu.

Pohon

V nabídce jsou pouze vznětové pohonné jednotky, základem je šestnáctistovka se 115 koňmi, zbytek už obsáhne dvoulitr v naladění na 150 nebo 180 koní. My jsme zkoušeli slabší dvoulitr kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou a považuji ho za solidní motorizaci, která nabídne důstojnou, avšak nikterak oslňující dynamiku. Na stokilometrovou rychlost se Traveller rozjede za 10,8 – 11,7 sekundy v závislosti na konfiguraci, maximální rychlost činí 170 kilometrů v hodině.

Velmi příjemně však Peugeot překvapil svým odhlučněním, a to nejen motoru, ale také podvozku. Motor vás při obvyklé jízdě (a obvyklém spektru otáček) nebude obtěžovat, jakmile vyženete otáčkoměr přes tři tisíce otáček, začne o sobě dávat razantněji vědět a u omezovače už zní vyloženě nepříjemně. Tam už ale motor prakticky nemá smysl příliš točit, protože už toho příliš nenabídne.

Spotřeba

Ve městě se spotřeba pohybuje okolo devíti litrů, mimo město klesne až k sedmi litrům. Osobně bych vám však přesto doporučil připlatit si za výkonnější pohonnou jednotku a to z jednoho prostého důvodu – je výhradně kombinovaná s automatickou převodovkou, která do takového auta sedí mnohem více. Řazení manuální skříně má poměrně tuhý chod a hlavici ze sportovních Peugeotů. Ano, mám na mysli tu kovovou, která v zimě neuvěřitelně studí a v létě strašlivě pálí.

Ovladatelnost

Očekávat od osobní dodávky projíždění zatáček v divokém tempu by bylo bláhové a naivní. Svižnější tempo ho sice nezaskočí, ale karoserie se výrazně naklání a velmi brzy nastoupí nedotáčivost. Pokud od takového auta vyžadujete svižnější tempo, bude lepší sáhnout po Multivanu, který se svým adaptivním podvozkem dokáže divy.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Na druhou stranu to Peugeot kompenzuje neuvěřitelně pohodlným podvozkem. Přes většinu nerovností se jen tak přehoupne a velmi pravděpodobně to ani nepostřehnete. Jediný výraznější problém představují propadlé kanály, které ve velkém interiéru vyloudí nepříjemnou ránu.

Verdikt

Peugeot Traveller mě příjemně překvapil. Nabízí svěží design, velmi útulný a skvěle zkonstruovaný interiér a k tomu přibalí solidní jízdní vlastnosti. Svojí cenou je přitom o poznání levnější než Volkswagen Multivan, který sice je pořád o něco lepším autem, ale rozdíl už není zdaleka tak propastný jako v minulosti.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevznětový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/60 R17
Pneumatiky vzadu215/60 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 kW / 150 k v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)370 Nm při 2000 ot./min.
0-100 km/h (s)10,8 - 11,7 s
Nejvyšší rychlost (km/h)170 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9 / 5,3 / 5,3
Objem nádrže (l)69
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4956
Šířka (mm)1920
Výška (mm)1890
Rozvor náprav (mm)3275
Provozní hmotnost (kg)1705
Celková hmotnost (kg)2740
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2300
Zavazadlový prostor (l)900 / 3968
Ceny
Základní cena modelu816 750 Kč, L1 - Compact, 1.6 BlueHDi Active (s DPH)
Základní cena test. verze901 450 Kč, L2 - Standard, 2.0 BlueHDi Active (s DPH)
Cena testovaného vozu1 082 960 Kč, L2 - Standard, 2.0 BlueHDi Allure (s DPH)
21.11.2016 6:02| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist