Peugeot 5008 se proměnil z ryzího MPV v elegantní crossover

Články o autech | vydáno 21. 2. 2017

Velikost textu: a a a

Na mezinárodní prezentaci jsme se seznámili s novým Peugeotem 5008. Z klasického MPV se stal crossover se zvýšeným podvozkem, praktický interiér si ale zachoval.

MPV mají své dny definitivně sečteny. Ryze účelové rodinné auto nepřitažlivých tvarů už si nedovolí nabízet žádná automobilka, místo toho designéři přidají na nelakovaných plastech, o pár centimetrů přizvednou podvozek a dílo je na světě. Pro příklady není třeba chodit příliš daleko - nový Renault Espace, menší Grand Scénic, ale třeba i Škoda Kodiaq. Ty všechny nabízí sedm sedadel, ale ani jeden není typický zástupce kategorie MPV.

V případě druhé generace Peugeotu 5008 si radikální proměny všimnete okamžitě. Karoserie je plná výrazných prolisů i zajímavých detailů, na nedostatek nápadů designéři vážně netrpěli. Příď je však zcela totožná s modelem 3008, oba modely se od sebe liší zhruba od předních dveří. Delší je rozvor i celkové provedení zádě. Zadní dveře jsou skutečně masivní a otevírají se téměř do kolmé polohy, aby usnadnily nasedání na třetí řadu sedadel.

Peugeot 5008 (od 2009)

Ojetá auta | vydáno 31. 10. 2015

Standardně má být 5008 výhradně sedmimístná, na některých trzích si ale vydupali i pětimístnou verzi. Jak to bude u nás zatím nevíme, tuzemské zastoupení zatím nevydalo ceník. Ani v sedmimístné verzi si ale na nedostatek prostoru nebudete stěžovat. V pětimístném uspořádání nabídne 5008 zavazadelník o objemu 780 dm3, sedmimístná verze se sklopenými sedadly 702 dm3 dle metodiky VDA. Vhod přijde i možnost sklopit přední sedadlo a převážet tak předmět o délce až 3,2 metru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Místa před druhou řadou sedadel je spousta, takže se nemusíte bát uskrovnit ve prospěch pasažérů na skromnějších sedadlech ve třetí řadě. Přístup na třetí řadu sedadel je sice trochu krkolomný a místa okolo ramen tu pro dospělého člověka není příliš, ale delší cesta se tady dá bez obav přežít. Díky rozměrným oknům protaženým až dozadu si tady navíc nebudete připadat jako na nouzové stoličce v kufru. Hodně se mi pak líbila možnost dvě poslední sedadla jednoduše vyjmout, takže s sebou nevozíte pár kilo navíc když víte, že je nebudete potřebovat. 

Samotný interiér je jinak zcela stejný jako v případě modelu 3008, což berte jako dobrou zprávu. Já jsem se s ním seznámil až teď a byl jsem mile překvapený, kam se Peugeot posunul. Slova o prémiovém dojmu nejsou jen výkřikem do tmy, z celé škály dekorů si můžete vybrat kov nebo netradiční textil, já osobně bych dal přednost nelakovanému dřevu. To pak perfektně kontrastuje s kosmickým zbytkem interiéru plným displejů a futuristických tlačítek. Těch je tu ale celkově pomálu, jsou to v zásadě jen zkratky do navigace či nastavení klimatizace, prakticky všechno ovládáte skrze dotykový displej. Jeho odezvy jsou naštěstí hodně rychlé, i tak bych uvítal alespoň mechanické nastavení teploty.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Vedle toho tu najdete špičkově hrající Hi-Fi systém Focal, možnost provonění interiéru vestavěným parfémem či masáže předních sedadel. A pozor, teď nemyslím jen hloupé nafukování bederní opěrky, jak je u běžných modelů zvykem, ale skutečnou masáž nafukovacími polštářky, která nemá daleko od té v Mercedesu třídy S.

Pohonné jednotky jsou v nabídce jen čtyři, základem je zážehový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 130 koní, vrcholem pak šestnáctistovka THP naladěná na 165 koní. Mezi dieselovými motory se bavíme o dvoulitru v naladění na 150 koní, který je jako jediný z motorizací spojen s manuálním šestikvaltem, výkonnější verze má 180 koní a má stejně jako benzínové motory šestistupňový automat.

Co se týče pohonu všech kol, není k dispozici a ani to není v plánu. Malou náplastí vám může být systém Advanced Grip Control, který má několik jízdních režimů pro jízdu v terénu. Čistě mechanicky ale bude na čtyřkolky logicky ztrácet, záleží, do jak velkého terénu toužíte jezdit. Samotná světlá výška 236 milimetrů ale umožní poměrně hodně, v náročnějším terénu nejspíš narazíte s nájezdovými úhly 19° vpředu a 28° vzadu či omezenou trakci spoléhající se výhradně na pohon předních kol.

Během zkušební jízdy jsem měl možnost vyzkoušet silnější turbodiesel, který disponuje výkonem 180 koní při 3750 ot./min. a točivým momentem 400 Nm při 2000 otáčkách. Stokilometrovou rychlost pokoří za 9,1 sekundy a rozjede se až na 208 kilometrů v hodině. Pod kapotou je skvěle odhlučněný a práce s šestistupňovou automatickou převodovkou funguje na jedničku, převodovka neškube, řadí hladce a klidně. Asi vás nepřekvapí, že nejsilnější motor v nabídce má dostatek síly, a to i ve vyšších rychlostech. Potěší však i spotřebou paliva, která se během testovací trasy dostala na 6,5 litrů na sto.

Svezl jsem se i se silnějším z benzínových motorů, zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 165 koní a 240 Nm, která je taktéž spojená se samočinnou převodovkou. Osobně mi ale přišlo, že motor postrádá nadšení, které dokáže nabídnout v menších modelech, neochotně se sbíral z nízkých otáček a nezrychloval zdaleka tak ochotně, jak bych od 165 koní očekával. Možná je to jen můj dojem, možná je to tím, že šlo ještě o předsériové kusy, ale můj jinak oblíbený motor mě zde zkrátka neoslnil. Spotřeba každopádně nebyla tak špatná, zhruba o litr vyšší než v případě dieselu.

Na hladkých portugalských silnicích se dokáže Peugeot proplétat s příjemnou lehkostí - verze s tříválcem váží 1317 kilogramů, silnější turbodiesel je o více než dva metráky těžší, ale ani 1,5 tuny není u sedmimístného auta nic hrozného. Na agilitě auta se podílely i devatenáctipalcová kola, která ale podvozku lámou vaz jakmile najede na nějakou ostřejší nerovnost.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Auto se nepříjemně otřese a vyloudí tupou ránu. Když na takovou nerovnost narazíte v zatáčce, auto nepříjemně odskočí. Na hrubším asfaltu se k tomu přidá výraznější valivý hluk, který by rozhodně mohl být lépe odhlučněný. Do našich podmínek budete muset pro krásu devatenáctipalcových kol hodně obětovat, osmnácti nebo ještě lépe sedmnáctipalcové disky budou lepší volbou. Alespoň doufám, protože ty na prezentaci úplně chyběly.

Bohužel vám ani nedokážu říct, jestli bude Peugeot 5008 dobrou koupí či nikoli, protože automobilka ještě nezveřejnila ceník. Ve Francii si ale za něj automobilka říká o pouhých 500 euro více než za 3008. Pokud by s tím Peugeot přišel i u nás, mohl by docela zásadně zamíchat kartami na trhu se sedmisedadlovými crossovery. Stane se tak ale nejdříve na podzim letošního roku, kdy dorazí Peugeot 5008 na český trh.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Související články

Mazda MX-5 vs. Fiat 124 Spider: Puberťák a důchodce

Mazda MX-5 i Fiat 124 Spider mohou v jádru působit jako stejná auta, vedle motoru se ale oba sourozenci zásadně odlišují především celkovým charakterem. Tohle že jsou dvojčata?

Mazda MX-5 vs. Fiat 124 Spider: Puberťák a důchodce

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, před 3-lety jsem koupil vozidlo,, byl jsem z něj nadšený. Letos v... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist