Opel Monza má s dávnými předky společné jen jméno

Víra v návrat modelů s pohonem zadních kol byla nejspíše lichá, Monza sice budoucnost Opelu naznačuje, tak konkrétně ale zase nikoli.

V případě předčasných odhalení nových produkčních aut či konceptů prakticky pokaždé hrozí, že se mezi skutečnými fakty objeví rovněž nepodložené spekulace pocházející jen z těžko ověřitelných zdrojů. Obvykle vás na to upozorňujeme a nezřídka se o něco později zjistí, že prvotní informace byly správné, v případě frankfurtské studie Opel Monza však byli konfidenti německých médií tentokrát zcela mimo.

Původně se mělo za to, že Monza naváže na své předchůdce nejen svým jménem, ale také klasickou koncepcí uspořádání techniky s motorem vpředu a pohonem zadních kol, přičemž využije platformu Alpha koncernové značky Cadillac a jejího nového modelu ATS. Zde však bylo otcem myšlenky zjevně jen velké přání.

Tím nechceme říci, že někdy v budoucnosti zadokolka podobná tomuto konceptu nevznikne, to opravdu může, pravděpodobnost je však značně menší, než jsme původně mysleli anebo spíše doufali. Opel připouští, že vozy navazující na styl Monzy a její modulární základy můžou být poháněné různými motory, každopádně zmínka o tom, která kola vůz ženou vpřed, v tiskové zprávě nepadla.

Víme jen, že na IAA stojí elektromobil s prodlouženým dojezdem, tedy něco na způsob Opelu Ampera či sesterského Chevroletu Volt, atmosférickou čtrnáctistovku však nahrazuje nový přeplňovaný tříválec SIDI o objemu 1,0 litru schopný spalovat kromě benzínu také zemní plyn. Motůrek se představil krátce před autosalonem a jako první bude z jeho 115 koní a 166 newtonmetrů profitovat městské mini Adam.

Parametry elektromotoru, konstrukci akumulátorů, respektive alespoň jejich kapacitu Opel nezveřejnil, nečekejte proto, že bychom byli schopni odhadnout dojezd, rychlost či akceleraci, na druhou stranu však ani Rüsselsheim nemůže očekávat, že uvěříme jeho náznakům o plné funkčnosti studie.


Německé kupé s obrovskými motýlími křídly místo konvenčních dveří a vzdáleně připomínající shooting brake je dlouhé 4,69 metru a vysoké pouze 1,31 metru, přesto jeho kabina může vzít na palubu čtyři cestující v samostatných křeslech a k tomu navíc zavazadla o objemu až 500 litrů. Interiéru jednoznačně dominuje palubní deska vylepšená osmnácti LED projektory, promítající různé typy informací na svém povrchu.

Nakolik jde o technologii použitelnou pro sériové modely, automobilka nespecifikuje, ale Monzu několikrát definuje jako „vyslance příštích vozů značky Opel“ a tak je dost možné, že se časem i tohle v produkci objeví.

11.9.2013 3:12| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist